verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 18 sep 2016 05:26

dalethvav schreef: Waarom zou ze anders de meest diervriendelijk slachtmethode af willen schaffen.

Ik ben zeker geen voorstander van een verbod op ritueel slachten maar om onverdoofd slachten de "meest diervriendelijke slachtmethode" te noemen gaat wel heel ver. Heb je het wel eens gezien ? Bij grote dieren ?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 18 sep 2016 10:06

dalethvav schreef:Ik wel. Waarom zou ze anders de meest diervriendelijk slachtmethode af willen schaffen. Of dacht je dat Jezus, die geleden heeft voor het herstel van de héle schepping vlees zou eten van een dieronvriendelijk slachtmethode? Neem alleen maar alle diervriendelijk wetten die er in de Thora staan (bv geen bokje koken in de melk van de moeder). Ik weet dat M.T. een ZDA is, maar ZDA-en gaan vwb het vlees eten verder dan Jezus.

Omdat zij van mening is dat het zeker niet de meest diervriendelijke slachtmethode is.
Ik verwacht dat Jezus prima genoegen zou nemen met een goede vegetarische maaltijd als Hij te gast is bij Thieme. Je argumenten om Thieme weg te zetten als slecht persoon vind ik weinig steekhoudend.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2016 10:17

Ben reuzebenieuwd wat de gevolgen zouden zijn voor alle Nederlanders die in EU-landen wonen/werken, als Wilders inderdaad zo maf is om Nederland uit de EU te laten stappen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 18 sep 2016 10:26

Mortlach schreef:Ben reuzebenieuwd wat de gevolgen zouden zijn voor alle Nederlanders die in EU-landen wonen/werken, als Wilders inderdaad zo maf is om Nederland uit de EU te laten stappen...

We hebben het VK als voorbeeld. Mocht het daar nou compleet misgaan dan kan Wilders nog terugkrabbelen.

Ik ben tegen een Nexit, ik zie het verschil niet zo tussen bureaucraten in Brussel of bureaucraten in Den Haag. Beide hebben met mij niet het beste voor en zien mij enkel als bron om geld van los te krijgen, desnoods onder dwang.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2016 10:37

Het lijkt me als handelsgerichte natie best handig om deel uit te maken van een zo groot mogelijke markt :wink:

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 18 sep 2016 10:39

Mortlach schreef:Het lijkt me als handelsgerichte natie best handig om deel uit te maken van een zo groot mogelijke markt :wink:

Daarom. Handel kan je overigens ook prima drijven als belastingparadijs aan de rand van een economische grootmacht als de EU. Maar dat is diplomatiek een stuk moeilijker.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 sep 2016 09:47

Mortlach schreef:Ben reuzebenieuwd wat de gevolgen zouden zijn voor alle Nederlanders die in EU-landen wonen/werken, als Wilders inderdaad zo maf is om Nederland uit de EU te laten stappen...

Ik hoop dat Wilders die kans niet krijgt. :shock:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2016 10:29

dalethvav schreef:Ik wel. Waarom zou ze anders de meest diervriendelijk slachtmethode af willen schaffen. Of dacht je dat Jezus, die geleden heeft voor het herstel van de héle schepping vlees zou eten van een dieronvriendelijk slachtmethode? Neem alleen maar alle diervriendelijk wetten die er in de Thora staan (bv geen bokje koken in de melk van de moeder).

Hoe is dat laatste nou diervriendelijk? Alsof het (dode) bokje wat merkt van waar het in wordt gekookt...

Verder is het nogal vanuit de conclusie terugredeneren, nietwaar? Jezus at vlees, dus moet de manier waarop toen werd geslacht wel goed zijn, zelfs het 'meest diervriendelijk'. Dat mag je van mij wel wat verder onderbouwen.

Mullog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mullog » 20 sep 2016 14:04

Mortlach schreef:Ik wel. Waarom zou ze anders de meest diervriendelijk slachtmethode af willen schaffen. Of dacht je dat Jezus, die geleden heeft voor het herstel van de héle schepping vlees zou eten van een dieronvriendelijk slachtmethode? Neem alleen maar alle diervriendelijk wetten die er in de Thora staan (bv geen bokje koken in de melk van de moeder).

Hoe is dat laatste nou diervriendelijk? Alsof het (dode) bokje wat merkt van waar het in wordt gekookt...

Verder is het nogal vanuit de conclusie terugredeneren, nietwaar? Jezus at vlees, dus moet de manier waarop toen werd geslacht wel goed zijn, zelfs het 'meest diervriendelijk'. Dat mag je van mij wel wat verder onderbouwen.

Dat bokje weet natuurlijk niet waar het in wordt gekookt (tenzij het levend in de kokende melk wordt gegooid, wat mij reden voldoende zou lijken om al die wetten maar gelijk naast je neer te leggen :-& ), het gaat om de moeder. Je wilt toch niet dat een moeder ziet dat haar bokje in haar melk wordt gekookt [-X

Er is niks mis met al die spijswetten en hoe het verder allemaal nog meer mag heten, anders dan dat ze in een bepaalde periode in een bepaalde regio zijn ontstaan en dat ze in andere regio's en in andere tijden niet meer relevant zijn. Maar wat ik niet begrijp is dat in de eerste twee millennia voor christus deze spijswetten, waarschijnlijk op basis van ervaring, zijn ontstaan, en dat je in de millennia na christus ze dan niet meer aan de nieuwste inzichten mag aanpassen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 sep 2016 14:33

Mullog schreef: Je wilt toch niet dat een moeder ziet dat haar bokje in haar melk wordt gekookt [-X

En jij denkt dat een geit haar geslachte zoon herkent en dat ze weet dat het haar melk is ?
Vreemd heel vreemd. #-o #-o #-o #-o . Geiten zijn geen mensen.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 21 sep 2016 10:50

rotterdam schreef:En jij denkt dat een geit haar geslachte zoon herkent en dat ze weet dat het haar melk is ?

Je kan natuurlijk het vreemd vinden, maar het staat driemaal in het Woord van God. Dus dan toch afwijzen als onzin?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 sep 2016 11:14

Arco schreef:maar het staat driemaal in het Woord van God.

Vertel ?

Mullog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mullog » 21 sep 2016 11:23

rotterdam schreef:En jij denkt dat een geit haar geslachte zoon herkent en dat ze weet dat het haar melk is ?

Ik zou zeggen, een gevalletje stichting Wakker dier :yahoooo:

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 21 sep 2016 12:25

rotterdam schreef:Vertel ?

Sinds wanneer moet ik uw huiswerk doen?

Ex. 23:19, 34:26 en Deut. 14:21.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 sep 2016 17:30

Arco schreef:
Sinds wanneer moet ik uw huiswerk doen?

Ex. 23:19, 34:26 en Deut. 14:21.

Heel grappig maar dit is zeker geen antwoord op "de draai" die jij er aan geeft

(Je wilt toch niet dat een moeder ziet dat haar bokje in haar melk wordt gekookt)

De moeder is n.l. een geit in die kan niet in de pan kijken en zou haar geslachte zoon (het bokje) ook niet herkennen. :-oo

Terug naar “Archief”