Nou? Vertel...
Trouwens wat betreft die sluipschutter in VS: is het de juiste dader? Geen pardon, ook laten treffen door een "sluipschutter!"
(sorry

Moderator: Moderafo's
geertje schreef:Zou jij voor de beul kunnen funcioneren?ik denk dat niet. makkelijker voor ons en moeilijker voor de gestrafte.
een levenslange opsluiting!
dan kom je aardig in de buurt van 'befehl ist befehl'.Als je de doodstraf uitspreekt moet die ook door iemand worden uitgevoerd. Die 'beul' is dan een ambtsdrager, en is niet als mens bezig een medemens te doden
janneke schreef:Overigens...waarom denken jullie dat de SGP de doodstraf weer terug heeft genomen in het programma!!!
Ikke21 schreef:MAAR het is heel belangrijk dat je de zaak heel goed uitzoekt en dat je voor 1000% zeker weet dat het ook echt de moordenaar/schuldige is, anders krijg je het gevaar dat er misschien een geheel onschuldig mens wordt gedood!!
ahuibers schreef:in de bijbel werden diverse mensen in naam van God gestenigd.
Eelco schreef:geertje schreef:Zou jij voor de beul kunnen funcioneren?ik denk dat niet. makkelijker voor ons en moeilijker voor de gestrafte.
een levenslange opsluiting!
Hm. De uitvoering van de doodstraf zou in handen liggen van de overheid. Ik denk niet dat het 'gemak' of de onwil om het uit te voeren een argument mag zijn in de fundamentele discussie. Als je de doodstraf uitspreekt moet die ook door iemand worden uitgevoerd. Die 'beul' is dan een ambtsdrager, en is niet als mens bezig een medemens te doden.
De Heere gebood Abraham dat hij zijn zoon Izak moest offeren. Dan had Abraham moeten zeggen, dat mag ik niet van U.Mariamagdalena schreef:Ja, discussie gelezen. Daarom zie ik dat veel mensen hier vinden dat je wel mag doden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten