Jan schreef:Vreselijk? Waarom? Omdat ik niet mee wil gaan met mensen die vinden dat ze vooral moeten bidden om de bekering van die satanisten die hen aan het afmaken zijn in de naam van de demoon allah? Dat vind ik pas vreselijk, net als jou goedkeuring daarvan.
mona schreef:quote even waar ik mijn goedkeuring geef. Als je dat zegt, moet je ook met bewijzen komen.
Dit staat me tegen: "Maar ik verbaas me steeds weer erover, dat vervolgde christenen altijd vragen of wij (die hier in vrijheid leven) willen bidden voor hun vervolgers. Ze vragen niet of wij willen bidden of de vervolging mag verminderen, of stoppen. Nee, ze vragen of wij willen willen bidden om standvastigheid, én om de bekering van hen die hun naar het leven staan. "
Het gaat om jouw goedkeuring voor het passief accepteren van het geweld i.p.v. het kwaad te bestrijden met gepast geweld door het zwaard v.d. overheid die God hoort te dienen om kwaaddoeners te bestraffen en de eigen onderdanen te beschermen zie Rom. 13.
1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God, en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld,
2 zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat, en wie daartegen ingaan, zullen over zichzelf een oordeel halen.
3 Want voor de overheid hoeft men niet te vrezen, wanneer men goede werken doet, maar wel als men kwade werken doet. Wilt u nu van het gezag niets te vrezen hebben, doe het goede en u zult er lof van ontvangen.
4 Zij is immers Gods dienares, u ten goede. Als u echter kwaad doet, vrees dan, want zij draagt het zwaard niet zonder reden. Zij is namelijk Gods dienares, een wreekster tot straf voor hem die het kwade doet.
5 Daarom is het nodig onderworpen te zijn, niet alleen omwille van de straf, maar ook omwille van het geweten.
Nee joh Paulus sukkel. Het gaat om bidden voor hen die kwaad doen, vergeving man! Je snapt ook niets van Jezus he. Jouw hart is vol haat Paulus! Laat los die haat. Het is van de duivel.
Het bidden voor beesten die onschuldigen aan het verkrachten en vermoorden zijn en in slavernij brengen.
Gaat regelrecht tegen de wil van God in. De Bijbelteksten die ik al geciteerd heb hierover maken blijkbaar geen indruk. Wat kan ik er nog aan toevoegen als de Bijbel steeds verworpen wordt...
Tenzij een mens net als Jezus of Paulus of andere discipel krachtig door Gods Geest gebruikt wordt om te getuigen en dan als offer geslacht wordt, hebben we geen Bijbels voorbeeld van de martelaarsdood zoals nu beweerd wordt dat er op grote schaal gebeurd. Als het aan 'verlichte moderne gelovigen' zou liggen zouden we nu nog steeds bidden om de bekering van Nero en de andere satanische keizers. Met natuurlijk de valse profeten op de kansel erbij om Rom. 13 zo te verkrachten dat Nero de wettige gezagsdrager is van God die we moeten gehoorzamen. Dan maar het hele gezin voor de leeuwen laten werpen, God wil het, bid voor Nero's bekering. Waanzin!
Jezus bad dat de Romeinen die Hem kruisigden het vergeven zou worden (en ook de Israëlieten die niet beter wisten), zij wisten niet wat zij aan het doen waren. Ze dachten een crimineel te doden op wettige wijze. Het was de rol die alleen Jezus kon vervullen en er zijn er die Hem volgen in het getuigen voor Zijn naam. Dat is iets heel anders dan waar we het nu over hebben. Jezus heeft nooit carte blanche gegeven aan de duivel om zijn gang maar te gaan, juist niet, de duivel is overwonnen en heeft geen macht over Zijn dienaren. Dat sommigen net als Jezus als offer mogen fungeren is de uitzondering en niet de regel.
En wat is het doel van een martelaarsdood? Soms bekering. Maar NIET ALTIJD!
Mat. 23 schreef: 33 Slangen, adderengebroed, hoe zou u aan de veroordeling tot de hel ontkomen?
34 Daarom zie, Ik zend profeten, wijzen en schriftgeleerden naar u toe, en sommigen van hen zult u doden en kruisigen, en sommigen van hen zult u geselen in uw synagogen, en u zult hen vervolgen van stad tot stad,
35 opdat over u al het rechtvaardige bloed zal komen dat vergoten is op de aarde, vanaf het bloed van de rechtvaardige Abel tot het bloed van Zacharia, de zoon van Berechja, die u gedood hebt tussen de tempel en het altaar.
36 Voorwaar, Ik zeg u: Al deze dingen zullen komen over dit geslacht.
Er wordt ook nergens gebeden om de bekering van een vijandig leger dat een hele bevolking aanvalt. Wat we in de Bijbel wel zien is dat God een leger stuurt om Zijn wil te doen wanneer Israël gezondigd had. Dan stuurde God het zwaard om de mensen te onderdrukken en te doden. En raad eens in wiens naam dat zwaard kwam? In de naam van de afgoden van de omliggende volkeren. Of het nou dagon of moloch of allah is... wat is er voor een verschil?
Maar God zat erachter kunnen we lezen. Hadden ze toen dan ook moeten bidden voor de vergeving en bekering van hun vijanden? Nee daar ging het helemaal niet om. Ze moesten zich steeds bekeren van HUN EIGEN ZONDEN! Dan stuurde God verlossing en niet door de massale bekering van de vijand maar door Israël met Zijn kracht te vullen en de vijanden te verslaan.
Nee maar sinds Jezus is alles anders joh. We kunnen nu niet meer leren van die oudere Schriften... terwijl Paulus nog beweerde dat we dit juist wel moeten doen. Ach heb je die Paulus weer... laat die man toch babbelen joh.. het gaat alleen om Jezus. Liefde. Vergeving. Heilige Geest vruchten van.
2 Tim. 3 schreef: 14 Blijft u echter bij wat u geleerd hebt en waarvan u verzekerd bent, omdat u weet van wie u het geleerd hebt,
15 en u van jongs af de heilige Schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof dat in Christus Jezus is.
16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid,
17 opdat de mens die God toebehoort, volmaakt zou zijn, tot elk goed werk volkomen toegerust.
Paulus moest nog zo ontzettend veel leren... over de positie van vrouwen bijv. en dat je altijd moet bidden voor elke soort van vijand wat Paulus nl. niet altijd deed... domme Paulus... gelukkig dat wijze vrouwen die het wel begrepen nog voor deze man gebeden hebben zodat hij later wel de liefde tot God en de naaste is gaan begrijpen.
Misschien moeten we ons drukker maken over onze eigen zonden en ons bekeren voordat God ook het zwaard over ons land laat gaan...
Als je heel de Schrift zou bestuderen kun je de wil van God kennen. I.p.v. te bidden voor vijandige groepen mensen die komen om de wil van hun vader de duivel te doen, stelen en moorden. Kun je beter bidden om je eigen bekering, dat God je ogen opent voor je eigen zonden en die van je eigen volk. Want God zal ons volk niet ontzien omdat wij net zo doen als al die slechte voorbeelden uit de geschiedenis. Wij krijgen gegarandeerd het zwaard, de honger, de pest. Want God is rechtvaardig en houdt Zijn woord en kijkt niet naar de persoon maar naar de daden. Wij hebben als volk de wind gezaaid en zullen de orkaan oogsten. God laat niet met zich sollen. Hij gebruikte altijd al het ene volk om het andere te bestraffen. Veel van die mensen die nu omkomen waarvan ze zeggen dat het Christenen zijn, zijn niets anders dan mensen met een mengelmoes van geloven. Zoals deze afgodendienaren met hun "syncretistische geloofsovertuiging" uit de hel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezidi%27s
http://www.theguardian.com/world/2014/a ... -mountains
Jan schreef: Lees eens het oude testament om God wil te ontdekken!
Lees eens het nieuwe testament om Jezus wil te ontdekken!
Je moet ALLES lezen om Jezus wil te ontdekken! Niet alleen het einde van het Boek maar juist ook het fundament waardoor alles te begrijpen valt. Begin bij het begin in Genesis en niet pas bij Mattheus.
Jan schreef:Onzin van de grootste soort. Het is juist niet alleen gevoel maar ook verstand, het is allebei. Het is juist onderdeel van de mannelijke dominante kant van God die in de meeste verwijfde kerken nooit gepredikt wordt terwijl de Bijbel er BOMVOL mee staat. BOMVOL.
Verwijfde kerken?![]()
Ja je weet wel, deze:
Op. 2 schreef: 20 Maar Ik heb enkele dingen tegen u: dat u de vrouw Izebel, die van zichzelf zegt dat zij een profetes is, ongemoeid haar gang laat gaan om te onderwijzen en Mijn dienstknechten te misleiden, zodat zij hoererij bedrijven en afgodenoffers eten.
Die kerken waar vrouwen onderwijzen en de broek aanhebben. En/of die kerken waar altijd alleen maar over 'liefde' wordt gesproken. Waar wordt gezegd dat Paulus nog veel moest leren als het gaat om uitspraken waar dit wijf het niet mee eens is. Die kerken waar God nooit als een Man van oorlog wordt gezien. Die kerken waar blijkbaar het hoogst denkbare ideaal van God dienen is om je hele familie af te laten slachten door demonendienaren, na eerst verkracht en gemarteld te zijn.
Maar kritisch naar de eigen zonden kijken in het licht van beide testamenten, dat doet men niet. Zo wetteloos als het maar kan, valse vrede. Men hoopt erop dat zijzelf nog door 'de opname' weggenomen worden voor het grote lijden hen bereikt. Want dat deze verdrukking over heel de aarde zal komen begrijpt men nog wel. Dat kan men lezen o.a. in het N.T. en ook Gods handelen in het O.T. laat zien wat Hij doet en waarom.
Jer. 29 schreef: 17 zo zegt de HEERE van de legermachten: Zie, Ik ga onder hen het zwaard, de honger en de pest zenden. Ik wil hen maken als de afschuwelijke vijgen die niet te eten zijn vanwege hun slechte kwaliteit.
18 Ik zal hen achtervolgen met het zwaard, met de honger en met de pest. Ik zal hen tot een schrikbeeld stellen voor alle koninkrijken van de aarde, tot een vervloeking en tot een verschrikking, tot een aanfluiting en tot smaad onder alle volken waarheen Ik hen verdreven heb,
19 omdat ze naar Mijn woorden niet geluisterd hebben, spreekt de HEERE, toen Ik Mijn dienaren, de profeten, vroeg en laat tot hen heb gezonden. Maar u hebt niet geluisterd, spreekt de HEERE.
Ez. 12 schreef: 14 En allen die rondom hem zijn als zijn hulp, en al zijn troepen, zal Ik over alle windstreken verstrooien. Achter hen zal Ik het zwaard trekken.
15 Dan zullen zij weten dat Ik de HEERE ben, wanneer Ik hen onder de heidenvolken verspreid en hen in die landen verstrooi.
16 Maar Ik zal uit hen een klein aantal mannen doen overblijven van het zwaard, van de honger en van de pest, zodat zij al hun gruweldaden kunnen vertellen onder de heidenvolken waar zij komen. Dan zullen zij weten dat Ik de HEERE ben.
Volgens mij weten bar weinig mensen wie de HEERE is.
Luk. 1 schreef: 67 En Zacharias, zijn vader, werd vervuld met de Heilige Geest en profeteerde:
68 Geprezen zij de Heere, de God van Israël, want Hij heeft naar Zijn volk omgezien en er verlossing voor tot stand gebracht.
69 En Hij heeft een hoorn van zaligheid voor ons opgericht in het huis van David, Zijn knecht,
70 zoals Hij gesproken had bij monde van Zijn heilige profeten, die er door de eeuwen heen geweest zijn,
71 namelijk verlossing van onze vijanden en bevrijding uit de hand van allen die ons haten,
72 om barmhartigheid te bewijzen aan onze vaderen en te denken aan Zijn heilig verbond,
73 de eed die Hij aan Abraham, onze vader, gezworen heeft om ons te geven,
74 dat wij, verlost uit de hand van onze vijanden, Hem zouden dienen zonder vrees,
75 in heiligheid en gerechtigheid voor Hem alle dagen van ons leven.
76 En jij, kind, zult een profeet van de Allerhoogste genoemd worden, want je zult voor het aangezicht van de Heere uitgaan om Zijn wegen gereed te maken,
77 en om Zijn volk kennis van de zaligheid te geven in de vergeving van hun zonden
78 door de innige gevoelens van barmhartigheid van onze God, waarmee de Opgang uit de hoogte naar ons omgezien heeft,
79 om te verschijnen aan hen die gezeten zijn in duisternis en schaduw van de dood, en om onze voeten te richten op de weg van de vrede.
80 Het kind groeide op en werd gesterkt in de geest, en het verbleef in de woestijnen tot de dag van zijn verschijning aan Israël.
Voor wie vers 77 geld mag ook weten dat vers 71 van toepassing is. Maar alleen als vers 74 en 75 gevolgd worden.