schelpje3 schreef:Ik heb wel eens gelezen dat kritische wetenschappers toch moesten erkennen dat er zoiets als een grote watervloed is geweest.
Als je dat nog terug kan vinden, zal ik het met interesse lezen, maar tot die tijd doe ik het af als een creationistische leugen. (het zal de eerste niet zijn). Kijk, er is nogal wat water op aarde. En zeker dankzij bodemverheffing en erosie zul je waarschijnlijk nergens een stuk land vinden wat nooit onder water heeft gestaan. Dat is alleen wel wat anders dan beweren dat ooit alles tegelijk onder water heeft gestaan en dat alle dieren en mensen zijn gered door paartjes in een houten boot.
En hoe kwamen die mensen dan aan hun gegevens denk jij?
Ach, als je kijkt naar een plant en een dier, zie iedereen wel dat een dier 'ingewikkelder' is; dan is het idee dat zaken van simpel naar complex gaan niet zo ingewikkeld en dat de planten dus eerder zijn ontstaan dan dieren. En de mens is het speciaalst, dus die komt als laatste.
Dat gezegd, bloeiende planten zijn pas ontstaan toen insecten ontstonden. Daarvoor waren het voornamelijk grassen en varens. Je kunt er trouwens ook aan afleiden dat insecten kleur kunnen zien, maar dat terzijde.
De aarde is misschien niet letterlijk het middelpunt, maar het is wel de enige planeet met menselijk leven. In die zin is zij dus het middelpunt van alles.
Tja, maar dat zeggen die lui niet. Aarde is het letterlijke middelpunt van het heelal en alles draait om ons heen. De sterrenkunde die je dan krijgt is hilarisch.
En wat als alles ophoudt, alles is vergaan, komt er dan weer (op)nieuw leven?
Nou, alles houdt pas op als de zon explodeert en dan is het toch echt afgelopen. Tot die tijd is er simpelweg niets dat al het bacterieel leven op aarde in 1 klap kan uitroeien. Herinner je je nog dat we het over extremofielen hadden? Bacteriën onder de aardkorst en op de oceaanbodem. Die overleven wel hoor.
Je moet ook weten dat het leven op aarde bijzonder lang, ongeveer 3 miljard jaar, eencellig is gebleven. Bacteriën en wiertjes. Blijkbaar waren die best effectief. Dus als al het meercellige leven zou verdwijnen, is het maar de vraag of het opnieuw zou ontstaan.