ja, ha!
interessant toch?
Moderator: Moderafo's
groenrondballetje schreef:De Bijbelse definitie van materialisme 2 gaat dieper dan de wereldse. Voor het dienen van de Mammom gaat het niet primair om je bezittingen, maar ook om je omgang met je bezittingen. Heb je een groot huis, dan is dat de ideale samenkom-plaats voor een Bijbelstudiegroep. Heb je een auto dan kun je mensen helpen met vervoeren (uitlenen, voor ze rijden). In die zin kun je dus 100% van je bezittingen genieten, en ze 100% voor je medemensen inzetten. Heb je dubbel plezier. En dat is nou een van de vele voordelen van Christen-zijn.
joris schreef:ja, ha!
interessant toch?
caprice schreef:Als je geld nodig hebt om rijk te worden ben je pas echt arm. Dit slijk der aarde heeft de naam gelukkig te maken, maar het maakt ongelukkig.
mirjamvandorp schreef:caprice schreef:Als je geld nodig hebt om rijk te worden ben je pas echt arm. Dit slijk der aarde heeft de naam gelukkig te maken, maar het maakt ongelukkig.
Ik zeg ook niet dat ik anders niet gelukkig zou kunnen zijn. Maar het is gewoon zo dat ik bepaalde dingen wel heel waardevol vind en dat ik vaak steeds meer en meer wil...
Gershwin schreef:mirjamvandorp schreef:caprice schreef:Als je geld nodig hebt om rijk te worden ben je pas echt arm. Dit slijk der aarde heeft de naam gelukkig te maken, maar het maakt ongelukkig.
Ik zeg ook niet dat ik anders niet gelukkig zou kunnen zijn. Maar het is gewoon zo dat ik bepaalde dingen wel heel waardevol vind en dat ik vaak steeds meer en meer wil...
was denk ik meer een algemene kreet, niet zozeer tegen jou gericht
mirjamvandorp schreef:Snapte ik wel, maar ik bedoel, je kunt wel zulke kreten roepen maar wat doe je ermee??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten