Ik geloof niet dat een kind van gelovige ouders die sterft per definitie in de hemel komt.
Een kind is in zonden ontvangen en geboren. Dus als God rechtvaardig is, dan heeft dat kind de eeuwige straf verdient. Maar God is niet alleen rechtvaardig, maar God is ook barmhartig en genadig. Dat wil zeggen dat God zomaar een kind, of meerdere kinderen of alle kinderen die bij de geboorte, of vlak na de geboorte sterven kan aannemen, en dat die kinderen naar de hemel gaan. Maar wij weten dat niet en dus mogen wij daar ook niet over oordelen.
verder zou ik wel eens een tekst uit de bijbel willen horen waaruit jullie concluderen dat een gestorven kind van gelovige ouders naar de hemel gaat. Is Gods liefde niet zo groot dat Hij van een kindje van ongelovige ouders de zonden niet kan vergeven.
Ik lees in psalm 22: 11 het volgende.
Op U ben ik geworpen van de baarmoeder af; van den buik mijner moeder aan zijt Gij mijn God.
David heeft dus al een keuze gemaakt in de baarmoeder. Wij moeten niet te klein van God denken. Hij is Almachtig. Dat wil zeggen, dat Hij kleine kinderen, die naar wat wij denken, nog niets beseffen, die kan hij bekeren. Denk eens aan zwaar geestelijk gehandicapte kinderen. Naar ons gevoel snappen die niets, maar ik geloof dat God in zulke mensen ook laat weten dat Hij God is.
Hoop dat het een beetje duidelijk is. Dit is mijn visie hierop.
Groeten Willempie