Gods goedheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 06 sep 2003 08:21

Ik geloof niet dat een kind van gelovige ouders die sterft per definitie in de hemel komt.
Een kind is in zonden ontvangen en geboren. Dus als God rechtvaardig is, dan heeft dat kind de eeuwige straf verdient. Maar God is niet alleen rechtvaardig, maar God is ook barmhartig en genadig. Dat wil zeggen dat God zomaar een kind, of meerdere kinderen of alle kinderen die bij de geboorte, of vlak na de geboorte sterven kan aannemen, en dat die kinderen naar de hemel gaan. Maar wij weten dat niet en dus mogen wij daar ook niet over oordelen.

verder zou ik wel eens een tekst uit de bijbel willen horen waaruit jullie concluderen dat een gestorven kind van gelovige ouders naar de hemel gaat. Is Gods liefde niet zo groot dat Hij van een kindje van ongelovige ouders de zonden niet kan vergeven.

Ik lees in psalm 22: 11 het volgende.

Op U ben ik geworpen van de baarmoeder af; van den buik mijner moeder aan zijt Gij mijn God.

David heeft dus al een keuze gemaakt in de baarmoeder. Wij moeten niet te klein van God denken. Hij is Almachtig. Dat wil zeggen, dat Hij kleine kinderen, die naar wat wij denken, nog niets beseffen, die kan hij bekeren. Denk eens aan zwaar geestelijk gehandicapte kinderen. Naar ons gevoel snappen die niets, maar ik geloof dat God in zulke mensen ook laat weten dat Hij God is.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Dit is mijn visie hierop.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 09 sep 2003 23:02

Willempie:
Op U ben ik geworpen van de baarmoeder af; van den buik mijner moeder aan zijt Gij mijn God. David heeft dus al een keuze gemaakt in de baarmoeder.

Dat lijkt me niet helemaal een terechte conclusie. Hij heeft het niet over een keuze maken, maar over 'geworpen zijn op'; dat lijkt me toch heel wat passiever.

Wat David volgens mij wil zeggen is dat hij reeds vanaf de baarmoeder op God aangewezen is (omdat hij in zonden ontvangen is?).

Overigens vind ik de rest van je reactie wel deglijk hout snijden ;-)

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2003 19:05

Willempie schreef:Ik geloof niet dat een kind van gelovige ouders die sterft per definitie in de hemel komt.
Een kind is in zonden ontvangen en geboren. Dus als God rechtvaardig is, dan heeft dat kind de eeuwige straf verdient. Maar God is niet alleen rechtvaardig, maar God is ook barmhartig en genadig. Dat wil zeggen dat God zomaar een kind, of meerdere kinderen of alle kinderen die bij de geboorte, of vlak na de geboorte sterven kan aannemen, en dat die kinderen naar de hemel gaan. Maar wij weten dat niet en dus mogen wij daar ook niet over oordelen.

Groeten Willempie

maar dan even een vraagje! ook wij zijn in zonden ontvangen en geboren en ook wij zijn ons leven lang zondig en ook wij verdienen de eeuwige straf... kunnen wij dan wel zeggen dat wij in de hemel komen??

joepie

Berichtdoor joepie » 10 sep 2003 20:24

1 Kor. 7:14

14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder. Anders zouden immers uw kinderen onrein zijn, doch nu zijn zij heilig.

Dus omwille van zelfs maar 1 gelovige ouder is het kind heilig.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2003 20:30

Willempie schreef:Ik geloof niet dat een kind van gelovige ouders die sterft per definitie in de hemel komt.

Groeten Willempie

willempie ik denk dat wij wel kunnen zeggen dat kinderen van gelovige ouders in de hemel komen, maar dat wij niet kunnen oordelen over kinderen van niet-gelovige ouders.. wij weten niet hoe God daarover oordeelt.. en hoeven daar niet eens over na te denken, maar dat overlaten aan God

joepie

Berichtdoor joepie » 11 sep 2003 07:07

Misschien is het verstandig om eens het boek Job te lezen. En dan vooral te letten op wat de vrienden van Job zeggen.
En uiteindelijk het antwoordt wat God aan Job geeft!

Ik lees hier en daar dezelfde opmerkingen die zijn vrienden maakten.
Als God kinderen naar de hel laat gaan dan.........
Meereizen op het geloof van je ouders........
en zo nog meer.

Maar weten jullie niet meer dat we zomaar uit Genade, mogen meereizen op het offer van Gods Zoon.
Dat Hij nog erger was dan baby,s laten gaan naar de hel, maar gewoon Zijn eigen Zoon heeft laten vermoorden!
Voor ons!
Nog niet eens voor zichzelf, maar voor Zijn schepselen, die het allemaal verbruikt hebben. Dagelijks zondigen.

Ja, je mag zomaar, uit genade, door Gods goedheid, in de Hemel komen.
Wie mat de wateren en haar uitspansel?
Wie schiep de dieren?
Wie maakte de vissen en de zee?
Wie heeft ons geschapen?
Wie zijn wij dat we onze maker zullen narekenen wat Hij zou moeten doen, en hoe?
We krijgen alles, om niet.
Misschien beter om stil te staan bij hoe groot Zijn genade voor jou is!
Hoe bijzonder het dus is als God jou heeft uitverkoren.
Laat Hij dan maar bepalen of baby,s al dan niet in de hemel of hel komen.
Maar als gelovige ouders mag je je getroost weten door Gods belofte:
Dat Zijn genadeverbond geld voor ons EN onze kinderen!

jo
Verkenner
Verkenner

moslim kind

Berichtdoor jo » 30 apr 2004 21:44

Klaas schreef:Surfer:
Toerekening van bekeerdheid of onbekeerdheid van de ouders lijkt daarom niet aan de orde.

Toch schrijft Paulus letterlijk dat kinderen van een gelovige ouder geheiligd zijn in hun ouder(s).

Klaas
    Zelf ben ik er van overtuigd dat er ook baby's van ongelovigen of moslim ouders in de hemel kunnen komen. 'k Zeg niet allemaal (kunnenwij niet over oordelen). Maar in de Bijbel staat ook een voorbeeld van ongelovige ouders die een kind kregen en al snel daarna overleed. Maar God zag wat goeds in dat kind. God is daar vrij in.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 01 mei 2004 01:38

Wat zou er mis mee zijn als God jonge of ongeboren kinderen naar de hel zou sturen? God is toch goed? Als blijkt dat hij ongeboren kinderen naar de hel stuurt dan is dat, per definitie, een goede daad. Dat is vrij simpel.

Tenzij je uit gaat van een moraal kader dat onafhankelijk is van God, en waaraan God zich dient te houden alvorens hij goed genoemd kan worden. Maar da's volgens mij geen christelijke opvatting.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

jo
Verkenner
Verkenner

mee eens

Berichtdoor jo » 06 mei 2004 20:16

Ben het met je eens hoor

Terug naar “Archief”