Oplossing voor het Palestijnenprobleem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Markie » 12 mei 2014 21:25

Cornelius schreef:Maar dat kun je wel concluderen uit je beweringen als dat ze de duivel zouden aanbidden. Waar grond je dat op?

Jij concludeert wat en vraagt vervolgens aan mij waar ik dat op grond? Zou het misschien kunnen dat je zelf een verkeerde conclusie trekt?

Alles wat de islam predikt staat lijnrecht tegenover wat er in de bijbel staat. De conclusie trekken dat dat duivels is lijkt mij daarom niet zo moeilijk.

Wel opmerkelijk dat er dan opeens mensen zijn die ervan gaan maken dat ik beweer dat palestijnen niet zouden mogen bestaan.

Zo lang de wereld bestaat zijn er duistere krachten die er alles aan doen om joden zwart te maken, en zo mogelijk uit te roeien. Die duistere krachten gebruiken alles wat zich daarvoor leent. Ook jou als je je erin laat meeslepen en je met blindheid bent geslagen.

De éne keer is dat een Adolf Hitler met waanideeën, de andere keer de koran die zijn volgers vertelt dat joden van apen en honden afstammen en uitgeroeid moeten worden, in de middeleeuwen werd ze de verspreiding van de pest in de schoenen geschoven, nu zouden ze weer land gepikt hebben van palestijnen, een volk dat door Arafat gecreëerd is en ga zo maar door.

Daarom wordt dit probleem ook nooit opgelost. En als het palestijnenprobleem opgelost zou worden - wat ik dus niet geloof- dan komt er wel weer een ander probleem waardoor de joden gehaat zullen worden/blijven. De wereld moet de joden haten. Dat is de intentie van de duistere krachten.

Kun je ellenlange welles-nietes discussies over voeren maar dat is voor mij nutteloos, dus ik laat het hier gelijk bij. Trek je eigen conclusies.

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 12 mei 2014 21:34

Even ter verheldering: het was hettys die dat concludeerde en ik vermoedde dat dat misschien uit de genoemde woorden zou zijn. En wat ik vroeg was waar je op baseerde dat ze de duivel zouden aanbidden.
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 mei 2014 07:07

Markie schreef:Dat palestijnenprobleem wordt nooit opgelost. Israël en de joden zullen een steen des aanstoots blijven. Het is ten diepste een strijd tussen goed en kwaad en speelt al zolang als de wereld oud is. De palestijnen zijn werktuigen in de handen van de duivel. Die aanbidden ze ook.

Palestijnen zijn werktuigen in de handen van de duivel. Die aanbidden ze ook.

Alzo sprak "Veen". Wat een versimpeling van een probleem.

Ik zal het doorgeven aan onze christelijke broeders en zusters op de Westbank.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 13 mei 2014 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 13 mei 2014 15:25

(Herman Melville)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 mei 2014 19:03

hettys schreef:
Jakkes. het is weer net als heel vroeger: moord elke Kanaäniet uit want het land is van Israël. en dat lijkt weer verdacht op: Moord elke jood uit want ze lopen in de weg...

Palestijnenprobleem = de 'kwestie joden' in de oorlog.

vermoorden omdat ze niet mogen bestaan.

Er bestaan trouwens veel christelijke Palestijnen. Mogen die ook niet bestaan?

Markie schreef:Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ze niet zouden mogen bestaan?

Wie nergens mag wonen heeft geen bestaansrecht. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Vooral als mensen niet op hun geboortegrond mogen wonen en elders ook worden uitgekotst.

Elk mens met enig historisch besef weet dat. de eerste historische genocide staat in de bijbel opgetekend. Voor zover ik weet dan.
Ook gif is geschapen.

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 14 mei 2014 19:04

Dit is schokkend: http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/kwart_van_alle_mensen_wantrouwt_joden_1_827245 (Klik op de snelkoppeling naar Rapport ADL voor details.)
Misschien dat door suggestieve vraagstelling de percentages hoger uitvallen dan anders, maar dan nog.
Tja, er zijn tijden geweest dat het nog erger was...
(Herman Melville)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 16 mei 2014 09:21

Afbeelding
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 17 mei 2014 17:24

Juist!
(Herman Melville)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 mei 2014 17:06

Schandelijk hoe u goedgelovige mensen bang probeert te maken.
Ik ben blij dat u en de uwen het niet voor het zeggen hebben meneer ben db bd.
Zalig zijn de vredestichters en dat bent u niet meneer ben db bd - u zoekt het conflict.

ja, ik kwam deze ontboezeming van meneer rotterdam een blz. eerder tegen en verwonderde mij er over. Wellicht is het goed daar nog even op in te gaan.

Nou is het wel waar dat ik gewend ben om conflicten niet uit de weg te gaan. Niet op gezellige feestjes hoor, maar wel op fora welke christelijk willen zijn. Daar kies ik namelijk principieel voor Bijbelgetrouw, tegenover alle andere conditioneringen. En dan weten we dat de Bijbelse profetieën tot de meest door de theologie verkrachte Schriftgedeelten behoren.

We weten allemaal dat de profeet Zacharia ons heel veel leert over de eindtijd, vooral in de laatste paar hoofdstukken. We weten ook dat de Heere God bedoelt dat we Zijn Woord aannemen zoals Hij het bedoeld heeft, dus ook zoals Hij het heeft laten opschrijven.
Als ik nou boven het laatste hoofdstuk van Zacharia in mijn SV zie staan: 'Het laatste oordeel' en 'de heerlijkheid der Kerk', dan is dat leuk verzonnen van de gereformeerde 'wetenschap', maar dat staat er nou juist dus duidelijk niet.

Voor Bijbelgelovigen is het laatste oordeel (voor Gods grote witte troon) 1000 jaar later (6x genoemd in Openb.20, maar nog steeds niet erkend en aangenomen binnen de gereformeerde leer) en is de Kerk, zijnde de Gemeente, het Lichaam van Christus, reeds met de opname, de wegrukking, >1000 jaar eerder in heerlijkheid opgenomen in het Huis Mijns Vaders met de vele woningen, zoals de Heere Jezus het noemde.

Het gaat in Zacharia en trouwens ook in Openb.19 dus gewoon over de oplossing van het 'Palestijnenprobleem' en wijder, welke voor ze 'oudtestamentisch verpletterd' zullen worden eerst nog een hoop kwaad aanrichten in Gods land en Gods Sion, het oude Jeruzalem. (> 3000 jaar Joods)

Ja, dan zou ik t.b.v. zijn valse gemoedsrust maar geen Zacharia en Openbaring en nog vele profetieën meer lezen, als ik meneer rotterdam was (of die verkrachten) en mijn schrijvens ook niet, want ik ga nu zomaar een paar teksten aanhalen, welke aan het heerlijke Vrederijk vooraf zullen gaan, welke bepaald niet liefelijk zijn en waar de vrede slechts achteraan komt:

Zach.12:2-3. "Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem. En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastige steen alle volken, allen die zich daarmee beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen."
(daar zullen de corrupte VN volgens velen zeker niet buiten staan!)

We rapen zomaar wat beelden op hoor, ik zie Zach.12:9-10. "En het zal te dien dage geschieden, dat Ik zoeken zal te verdelgen alle Heidenen, die tegen Jeruzalem aankomen. Doch over het huis Davids en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten de Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben en zij zullen over Hem rouwklagen als met de rouwklacht over een enige Zoon en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene."

Zach.13:8-9. "En het zal geschieden in het ganse land, spreekt de Heere (even er tussen door: dat heeft toch helemaal niks met ben de bouwvakker buiten dienst te maken, meneer rotterdam?!) de twee delen daarin zullen uitgeroeid worden en de geest geven, maar het derde deel zal daarin overblijven. En Ik zal dat derde deel in het vuur brengen en Ik zal het louteren, gelijk men zilver loutert en Ik zal het beproeven, gelijk men goud beproeft; het zal Mijn naam aanroepen en Ik zal het verhoren; Ik zal zeggen: het is Mijn volk en het zal zeggen: De Heere is mijn God."

Nou, leest u hoofdstuk 14 zelf maar, deze posting wordt anders te lang, vind ik. En lees Openb.19 en 20 dan ook gewoon eens voor wat er gewoon staat, dan krijgt u toch al een redelijk beeld hoe het Arabierenprobleem opgelost zal worden? In die tijd is de antichrist ook actief - volgens velen reeds als de Mahdi van de moslims herkenbaar - daar komt ook steeds meer inzicht over op papier.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 mei 2014 19:49

*Off topic*
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 mei 2014 20:02

*Off topic*

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 19 mei 2014 22:55

Gelukkig zijn de 'vredesbesprekingen' (ongelofelijk, wat een misleidend woord hè?) weer vastgelopen.
Je moet er toch niet aan denken dat Israël een verbond zal sluiten met wie hun ondergang op het oog hebben? (overigens is daar ruimte voor binnen de islam, zolang de jihad daar mee geholpen zal zijn, weten we.)
Daarbij moet ik altijd maar denken aan hoe het de Makkabeeën is vergaan, toen ze aan een verbond met de vijand begonnen. Dan valt de steun van de God Israëls immers weg, zoals steeds bleek?!
En ja dan krijg je zulk soort toestanden als Zacharia voorzegt. Griezelig hoor!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 aug 2014 04:05

Hoe denken jullie over een idee die geloof ik door een minister van Israël is geopperd om een soort VN-vredesmacht de grenzen van de gaza strook te laten bewaken? Kan dit de angel uit het probleem "halen?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2014 15:02

Ik vind het een zinvolle suggestie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 aug 2014 15:07

Ik denk dat je dan zoiets krijgt als in Libanon: Unifil, die toekijkt hoe Hezbollah en Israël elkaar in de haren vliegen. Alleen dan nu Hamas en Israël.
Bovendien zou zo'n VN macht dan moeten opereren in stedelijk gebied (Gaza is zeer dichtbevolkt), waar je dus veel minder zicht hebt op wat Hamas of andere groeperingen (al dan niet ondergronds) uitspoken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”