Moderator: Moderafo's
Boerin schreef:Ik doe niet aan orgaandonatie, dan kunnen ze me niet meer opwekken.
Ruth2 schreef:Ik snap niet waarom je voor onverzekerden zou opkomen en er een goed woordje voor doet, terwijl jezelf van mening bent dat het onverantwoord is om niet te verzekeren en de rest van de gemeenschap opzadelt met jou evt. schulden of niet te betalen zorg/levenskosten.
Met alle respect: onverzekerden kunnen het ook heel fout hebben en zien en bijbelteksten of gedeelten uit de bijbel toepassen op een manier zoals God het helemaal niet bedoeld heeft.
We blijven hier op aarde mensenkinderen die telkens nog weer in zonden vallen en zonden doen!
Rozijn schreef:
Maar, de Heere zal mensen die op Hem vertrouwen nooit beschamen in hun vertrouwen.
Teus schreef:Heb je hier ervaring mee Rozijn?
Rozijn schreef:Ik wil het kort en sober aangeven:
Er was een moment dat het moeilijk was bij ons in het gezin. Mijn vrouw dreigde er aan onder door te gaan. In het duister was de weg naar Boven wel open.
Op een dag staat de achterbuurvrouw voor de deur en zegt tegen haar: ik kom je helpen.
Zij wist verder niet wat er achter onze voordeur zich afspeelde, maar kwam wel op een bijzonder moment.
Bambi schreef:Ik lees dat er hier sommigen zijn die niet begrijpen waarom sommige mensen zich niet laten verzekeren.
Ik pik nu alleen jouw reactie eruit, omdat er hier het duidelijkst omschreven staat hoe er over gedacht wordt.
Het is niet de bedoeling dat iedere gelovige zich niet verzekerd.
Maar er wordt vergeten dat God met iedere gelovige zijn eigen weg gaat.
Er zijn gelovigen die van het van God op hun hart gedrukt krijgen dat ze zich niet mogen laten verzekeren, omdat zij moeten leren om in alles van God afhankelijk te zijn.
Ik heb ook een echtpaar gekend die dat niet mochten.
Toen één van hun in het ziekenhuis terecht kwam, kwamen inderdaad de enveloppen met geld in de brievenbus, om hun rekening te betalen.
Dat was geen geld dat van iedereen gevraagd werd, maar was waarschijnlijk afkomstig van enkele van de rijken in de gemeente.
Ik wil hier alleen maar mee aantonen dat je uit moet kijken dat je geen mensen moet veroordelen, die iets van God op hun hart gedrukt krijgen.
De rijke man in het N-T moest al zijn bezittingen verkopen en aan de armen geven.
Betekent dat dat iedere rijke zijn rijkdom op moet geven?
Nee, maar bij hem stond het tussen God en hem in.
Om diezelfde reden mogen enkelen zich niet verzekeren, omdat hun eigengereidheid tussen God en hen instaat.
Dat echtpaar wat ik kende, wilde alles om zich heen wel even regelen.
Dat stond dus tussen hun en God in.
Dus het niet mogen verzekeren was voor hen dus niet even lekker makkelijk alles aan een ander overlaten, maar een strijd met hun eigen vlees.
Ik weet dat dit off-topic is, maar ik wilde het toch even duidelijk gesteld hebben, dat het niet gaat over mensen, die dus wel even lekker makkelijk een ander voor hun kosten op laten draaien, maar het juist zelf verschrikkelijk moeilijk vinden.
Boerin schreef:Ik doe niet aan orgaandonatie, dan kunnen ze me niet meer opwekken.
schelpje3 schreef:Noem je dit kritisch denken?
Ken ook zo'n man, zijn kinderen niet ingeënt, maar wél een virusscanner op zijn computer...
Aan wiens kant sta jij nu eigenlijk?
mona schreef:
Stel dat je zou weten dat je longen zouden gaan naar iemand die zwaar gerookt heeft, hoe zou je daar dan over denken? Vinden jullie dat iedereen recht heeft op een orgaan, ongeacht levensstijl/levenswijze?
mona schreef:Bloed kan je wel doneren, maar is geen orgaandonatie, want bloed is geen orgaan. Er zijn wel organen die bloed aanmaken, zoals beenmerg, milt, thymus en lymfeklieren.
Bloed vult zichzelf weer aan, daarom lijkt het mij geen probleem om te doneren. Als ik het mocht, deed ik het ook. Ik heb wel een keer mijn hele lange haar gedoneerd![]()
Stel dat je zou weten dat je longen zouden gaan naar iemand die zwaar gerookt heeft, hoe zou je daar dan over denken? Vinden jullie dat iedereen recht heeft op een orgaan, ongeacht levensstijl/levenswijze?
schelpje3 schreef:Met andere woorden: geen goede vader, want hij beschermt wel zijn computer, maar niet zijn kinderen. Ik neem aan dat de kinderen ook een moeder hebben?
En wat jij dan nog op kunt brengen, is respect, echter, ik lees dat niet uit jouw posting(s).
En ik zou het op prijs stellen als je niet in mijn optiek denkt. Want dan zit je nl. geregeld fout!
StillAwake schreef:In dat geval aan de kant van zijn kinderen. Wat denk jij dan?
Ik kan best respect opbrengen voor iemand die zichzelf en zijn kinderen niet laat inenten, en vind het een moedig besluit.
Als zoiemand vervolgens wél zijn computer tegen infecties beschermd, maar zijn kinderen niet kan ik daar echter geen respect voor opbrengen. Maar in jouw optiek zal ik dat wel verkeerd zien...?
Boerin schreef:Als iemand het echt gelooft kan het wel, maar dat doet bijna niemand. Smith Wigglesworth liet geen dokter zijn huis in, die geloofde gewoon dat God genas, maar de doorsnee christen gelooft het niet echt en er zijn al kinderen dood door gegaan. Ik heb er toen ook aan gedacht, niet inenten, maar gelukkig was hun vader verstandig en had ik niks in te brengen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten