´Bijbelse´ films

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: ´Bijbelse´ films

Berichtdoor jamillah » 18 mar 2014 20:30

....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2014 09:27

http://www.christianpost.com/buzzvine/h ... eo-116583/

Interessant filmpje over de mening van een aantal amerikaanse kerkkeiders over de film, over in hoeverre het Bijbels is, welke keuzes er zijn gemaakt enz. Ik denk dat ik toch maar ga kijken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 25 mar 2014 11:27

Marnix schreef:http://www.christianpost.com/buzzvine/heres-what-christian-leaders-are-saying-after-seeing-noah-video-116583/

Interessant filmpje over de mening van een aantal amerikaanse kerkkeiders over de film, over in hoeverre het Bijbels is, welke keuzes er zijn gemaakt enz. Ik denk dat ik toch maar ga kijken.

De film komt er in elk geval positiever uit dan ik had verwacht.
Blijf benieuwd...

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 mar 2014 13:34

Marnix schreef:http://www.christianpost.com/buzzvine/heres-what-christian-leaders-are-saying-after-seeing-noah-video-116583/

Ik ga ook, ik geef het een kans. Alleen die scène met dat vuur zint me nog niet helemaal.. maar we zullen zien. 8)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 25 mar 2014 13:39

Jvslooten schreef:Ik ga ook, ik geef het een kans. Alleen die scène met dat vuur zint me nog niet helemaal.. maar we zullen zien. 8)

Ik snap (en deel) je reserve's.
Als dit echter een hernieuwde aandacht voor de Bijbel genereert (wie ken inmiddels het verhaal van Frodo en de Ring niet) is dat alleen maar goed toch?
De Geest kan ook dergelijke films gebruiken, dat weet je als mens van tevoren nooit.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 mar 2014 13:45

StillAwake schreef:De Geest kan ook dergelijke films gebruiken, dat weet je als mens van tevoren nooit.
Dat is waar, en met een kromme stok kunnen rechte slagen worden toegebracht. Andersom kun je ook met een rechte stok de plank flink mis slaan, natuurlijk. In ieder geval, ik sta er neutraal kritisch-positief tegenover. 8)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 25 mar 2014 13:53

Jvslooten schreef:Dat is waar, en met een kromme stok kunnen rechte slagen worden toegebracht. Andersom kun je ook met een rechte stok de plank flink mis slaan, natuurlijk. In ieder geval, ik sta er neutraal kritisch-positief tegenover. 8)

Het zal wel weer zo'n film worden waarvan je zegt: Het boek was beter... ;-)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 mar 2014 14:09

Dat sowieso :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2014 15:47

Dat weet ik niet. Een heel boek vind ik vaak beter dan een hele film hoewel ik een film soms ook wel wat speciaals vind hebben. Maar "Noach" is geen boek, het zijn 4 korte hoofdstukken in de Bijbel. Waar films normaal een heleboel dingen achterwege laten en zo het verhaal wat verkorten zal dat hier niet het geval zijn. Het wordt meer een uitwerking van een heel beknopt verhaal. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt maar ga het wel kijken met dat in mijn achterhoofd, dat het een mogelijke uitwerking van het verhaal is met keuzes van de makers... en niet een 1 op 1 verfilming... dus alles wat je ziet zijn keuzes van de regisseur hoe het zou kunnen zijn gegaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 mar 2014 15:57

StillAwake schreef:Ik snap (en deel) je reserve's.
Als dit echter een hernieuwde aandacht voor de Bijbel genereert (wie ken inmiddels het verhaal van Frodo en de Ring niet) is dat alleen maar goed toch?
De Geest kan ook dergelijke films gebruiken, dat weet je als mens van tevoren nooit.

Als ik zie dat er zelfs christenen zijn die niet in de zondvloed geloven, hoe zou een atheïst dat dan kunnen?
Ik denk dat iedereen dit gewoon ziet als een spannend verhaal, zoals de film
The Ten Commandments.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2014 08:46

schelpje3 schreef:Als ik zie dat er zelfs christenen zijn die niet in de zondvloed geloven, hoe zou een atheïst dat dan kunnen?
Ik denk dat iedereen dit gewoon ziet als een spannend verhaal, zoals de film
The Ten Commandments.

Dat zou kunnen, maar voor mijzelf gold dat ik geïnteresseerd ben geraakt in de Bijbel, en daarna christen ben geworden.
Het kan dus wél, hoewel ik daar later ook veel hulp van mijn vriendin/vrouw bij heb gekregen.
(naar de mens gesproken).

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 apr 2014 10:30

Vanmorgen de eerste poster voor "Noah" zien hangen...

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 04 apr 2014 12:38

En?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 apr 2014 12:44

Rozijn schreef:En?

Was gewoon een opmerking na een discussie of de film de releasedatum waar zou maken.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 04 apr 2014 17:13

Net de film Daniel binnen welke ik morgenavond lekker ga bekijken met de fam :D

The book Daniel

Ik ben benieuwd :roll:
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “Archief”