Katlheen schreef:Wat is er mis met meer of harder werken etc om uit de geldsores te komen? Vaak zijn het mensen die wel degelijk meer kunnen werken, maar daar geen zin in hebben. Maar ondertussen gaat er wel meer uit dan dat er inkomt. Om dat om te buigen moet er minder uit en/of meer in komen. Zeker met (grote) schulden heb je niet zoveel opties hoor. Dan kan je inderdaad wel zeggen: ik ga bezuinigen (en gisteravond was dat ook het hele probleem, toegegeven), maar soms ontkom je er niet aan. Vaste lasten zijn niet voor niets vast....Ik heb bij de bank een rente percentage op mijn hypotheek voor 10 jaar vast gezet, dan kan ik drie keer in de lucht springen, maar daar verandert toch echt niet veel aan hoor.
En roken behoort niet tot vaste lasten trouwens...dat vind ik wel vaak weer opmerkelijk: we hebben geldproblemen, maar we roken van de stress nog even vrolijk door....
Daar is zeker niets mis mee, zouden velen moeten doen! Maar het is niet altijd mogelijk.
a. Je gezondheid en gezinssituatie moet dit toelaten.
b. Je moet wel een baan kunnen vinden, niet zo gemakkelijk in deze tijd, zeker als je tot de ouderen behoort, dat is tegenwoordig boven de 40
De bomen konden te lang doorgroeien tot ver in de hemel. Hoe vaak niet aan ons werd gevraagd waarom wij niet gingen verhuizen, naar een
nog groter huis. Maar wij vinden en vonden het best zo, ik heb geen zin om elk dubbeltje 6 x om te draaien alleen om in een duur(der) huis te kunnen wonen.
Tuurlijk droom ik er ook wel eens van, maar wij zijn opgevoed met de regel: eerst sparen en dan pas kopen. Dat gaat bij een huis niet op, maar dat is echt het enige dat wij aan "gekke sprongen" hebben gemaakt.
En het was een hypotheek die in feite te laag was, werd ons verteld.
Ja doei..
Zes keer je jaarsalaris kon je krijgen.