Bezuinigingen gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor schelpje3 » 18 sep 2013 09:19

Marnix schreef:Dat heet dus een verslaving..... Dat is moeilijk te begrijpen als je er zelf geen last van hebt :)

Wie zegt dat ik geen verslaving heb? :wink:
TV lijkt nog steeds het magisch medium.
Je hebt een ettergezwel op een genante plek op je lijf, durft uit schaamte niet naar de dokter, maar stapt vervolgens in een bus op een plein en komt met die plek promiment in beeld :roll:

Maar goed, het gaat over bezuinigingen. :D Je hebt 50 euro per maand minder te besteden, wat is dan de eerste post die je schrapt?

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 18 sep 2013 09:33

Vind het erg jammer dat mevr van Gaal altijd denkt dat het met beide meer werken wel weer goed komt.
Dat is DE oplossing :roll:
Je gedrag moet veranderen!

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 18 sep 2013 09:41

schelpje3 schreef:Je hebt een ettergezwel op een genante plek op je lijf, durft uit schaamte niet naar de dokter, maar stapt vervolgens in een bus op een plein en komt met die plek promiment in beeld
:lol: Helemaal mee eens!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 sep 2013 09:53

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2013 14:34

schelpje3 schreef:Wie zegt dat ik geen verslaving heb? :wink:
TV lijkt nog steeds het magisch medium.
Je hebt een ettergezwel op een genante plek op je lijf, durft uit schaamte niet naar de dokter, maar stapt vervolgens in een bus op een plein en komt met die plek promiment in beeld :roll:

Maar goed, het gaat over bezuinigingen. :D Je hebt 50 euro per maand minder te besteden, wat is dan de eerste post die je schrapt?

Je hebt niet die verslaving. Dan is het lastig om te snappen dat mensen als ze aan geld kunnen komen, ook al is het door te lenen, ze toch weer aan het shoppen gaan. Dus hebben ze minder te besteden, dan gaan ze bezuinigen op andere dingen zodat ze dat kunnen blijven doen. Dat is het kenmerk van een echte verslaving. Dan zeg je niet: Ik heb minder te besteden, nou dan stop ik gewoon met roken... anders zaten er ook geen mensen aan de drugs die ze betalen door criminele activiteiten.... of zwervers die geen brood kopen zodat ze hun geld aan drank kunnen besteden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 sep 2013 14:46

Toch houd ik een raar gevoel over van zo'n tv programma. Beetje gegeneerd zelfs. Ik kijk lang niet altijd, maar viel er gisteravond in, mijn man zat te kijken.
Het lijkt op een handjeklap-actie. Jij met je hoofd en sores op tv, we helpen je een eindje op weg en we hebben een uurtje vol.
Mensen realiseren zich volgens mij lang niet altijd, hoe de impact is. Je staat wel de volgende dag bij de bakker (supermarktbrood is goedkoper).
Wat bezielt mensen toch, die een levensgroot probleem hebben, om zich zo te kijk te laten zetten? :-k
En de kijkende meute verkneukelt zich, onder het genot van koffie en gebak, want zij zijn nog niet zo dik.
En die keren dat ik het gezien heb, was het niet bepaald een verdrietige samenloop van omstandigheden, maar een gat-in-de-handen-vader of moeder en een passieve partner.
En zoals Ruth2 ergens zegt: mevr. van Gaal komt met de oplossing dat ze alle twee maar hard en veel moeten gaan werken. Dat moet kunnen!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 sep 2013 15:13

Wat is er mis met meer of harder werken etc om uit de geldsores te komen? Vaak zijn het mensen die wel degelijk meer kunnen werken, maar daar geen zin in hebben. Maar ondertussen gaat er wel meer uit dan dat er inkomt. Om dat om te buigen moet er minder uit en/of meer in komen. Zeker met (grote) schulden heb je niet zoveel opties hoor. Dan kan je inderdaad wel zeggen: ik ga bezuinigen (en gisteravond was dat ook het hele probleem, toegegeven), maar soms ontkom je er niet aan. Vaste lasten zijn niet voor niets vast....Ik heb bij de bank een rente percentage op mijn hypotheek voor 10 jaar vast gezet, dan kan ik drie keer in de lucht springen, maar daar verandert toch echt niet veel aan hoor.
En roken behoort niet tot vaste lasten trouwens...dat vind ik wel vaak weer opmerkelijk: we hebben geldproblemen, maar we roken van de stress nog even vrolijk door....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 18 sep 2013 15:18

Dus jij denkt en vind dat iedereen meer KAN werken :-k

Ik zal je uit de droom helpen: dat is niet altijd mogelijk!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 sep 2013 15:26

Katlheen schreef:Wat is er mis met meer of harder werken etc om uit de geldsores te komen? Vaak zijn het mensen die wel degelijk meer kunnen werken, maar daar geen zin in hebben. Maar ondertussen gaat er wel meer uit dan dat er inkomt. Om dat om te buigen moet er minder uit en/of meer in komen. Zeker met (grote) schulden heb je niet zoveel opties hoor. Dan kan je inderdaad wel zeggen: ik ga bezuinigen (en gisteravond was dat ook het hele probleem, toegegeven), maar soms ontkom je er niet aan. Vaste lasten zijn niet voor niets vast....Ik heb bij de bank een rente percentage op mijn hypotheek voor 10 jaar vast gezet, dan kan ik drie keer in de lucht springen, maar daar verandert toch echt niet veel aan hoor.
En roken behoort niet tot vaste lasten trouwens...dat vind ik wel vaak weer opmerkelijk: we hebben geldproblemen, maar we roken van de stress nog even vrolijk door....

Daar is zeker niets mis mee, zouden velen moeten doen! Maar het is niet altijd mogelijk.
a. Je gezondheid en gezinssituatie moet dit toelaten.
b. Je moet wel een baan kunnen vinden, niet zo gemakkelijk in deze tijd, zeker als je tot de ouderen behoort, dat is tegenwoordig boven de 40 ](*,)
De bomen konden te lang doorgroeien tot ver in de hemel. Hoe vaak niet aan ons werd gevraagd waarom wij niet gingen verhuizen, naar een nog groter huis. Maar wij vinden en vonden het best zo, ik heb geen zin om elk dubbeltje 6 x om te draaien alleen om in een duur(der) huis te kunnen wonen.
Tuurlijk droom ik er ook wel eens van, maar wij zijn opgevoed met de regel: eerst sparen en dan pas kopen. Dat gaat bij een huis niet op, maar dat is echt het enige dat wij aan "gekke sprongen" hebben gemaakt.
En het was een hypotheek die in feite te laag was, werd ons verteld.
Ja doei..
Zes keer je jaarsalaris kon je krijgen. =;

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 sep 2013 15:37

-
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2013 08:38

coby schreef:-

Helemaal mee eens.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 sep 2013 12:57

coby schreef:-

Nou zeg dat!

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 19 sep 2013 13:56

Precies, zeker weten!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 sep 2013 14:13

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 19 sep 2013 16:03

:mrgreen: Hier kan je gewoon niet om heen!

Terug naar “Archief”