Wonderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Wonderen

Berichtdoor Boerin » 24 nov 2013 22:48

mealybug schreef:Als het vergeven van zonden al een wonder is, zou het elkaar vergeven van zonden iets zijn waar dus niet toe opgeroepen hoeft te worden, want een wonder is iets wat volgens de geldende regels en wetten niet kan.

Vergeven van zonden kan best een wonder zijn. Het is een wonder dat Corrie ten Boom de beul van het concentratiekamp waar haar zus was gestorven en de NSB-er die ze had verraden kon vergeven. Ervoor kiezen is geen wonder en als het wel meevalt wat iemand heeft gedaan is het ook gewoon iets menselijks, maar zulke gevallen wil ik wel een wonder noemen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 nov 2013 23:18

mealybug schreef:Wie gelooft heeft geen wonderen of tekenen nodig om te (gaan) geloven, toch?

:)nico (Mat 12,39; 1 Kor 1,22)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 nov 2013 23:46

Johannes 4:48 indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij niet geloven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 nov 2013 07:40

Boerin schreef:Johannes 4:48 indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij niet geloven.

Dat zijn de joden.
Die hadden eeuwenlang een God als Leider gehad, die zich voortdurend manifesteerde middels wonderen, tekenen enz.
God heeft Zijn Zoon Jezus het Koninkrijk gegeven, en onder Zijn bediening werkt een en ander toch iets anders.
Tot dat Hij het Koninkrijk aan de Vader terug zal geven !

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 25 apr 2014 07:02

Hoi allemaal,

Ik wil iets delen, wat ik als een wonder heb beschouwd. Lang heb ik er aan getwijfeld om dit te doen. Maar nu dan toch wel. en ik hoop echt dat het ter bemoediging mag zijn dat God ALLES in de Hand heeft!!

9 jaar geleden, was ik door veel twijfel en aanvechting verward, over het feit of God wel bestond... Heb toen gebeden van Heere God, als U bestaat wilt u dan alstublieft iets van Uw Almacht tonen? Ik had een Bijbel in mijn handen, en deed die willekeurig open en las de woorden. Luister naar de donder van mijn Stem.

Direckt na het lezen van de punt, begon het onweer.

Ik hoop dat het jullie ter bemoediging mag zijn, en nee ik ben geen haar beter, en ik voel me zeer zeker ook niet zo door wat er gebeurd is, maar ik schrijf dit op zodat er naar Hem zal worden gezocht, en aan Hem zal worden vastgehouden!!

Groet

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 apr 2014 13:12

xsidd schreef:Hoi allemaal,

Ik wil iets delen, wat ik als een wonder heb beschouwd. Lang heb ik er aan getwijfeld om dit te doen. Maar nu dan toch wel. en ik hoop echt dat het ter bemoediging mag zijn dat God ALLES in de Hand heeft!!

9 jaar geleden, was ik door veel twijfel en aanvechting verward, over het feit of God wel bestond... Heb toen gebeden van Heere God, als U bestaat wilt u dan alstublieft iets van Uw Almacht tonen? Ik had een Bijbel in mijn handen, en deed die willekeurig open en las de woorden. Luister naar de donder van mijn Stem.

Direckt na het lezen van de punt, begon het onweer.

Ik hoop dat het jullie ter bemoediging mag zijn, en nee ik ben geen haar beter, en ik voel me zeer zeker ook niet zo door wat er gebeurd is, maar ik schrijf dit op zodat er naar Hem zal worden gezocht, en aan Hem zal worden vastgehouden!!

Groet

Ik denk niet dat je je beter voelt hoor.
Ik vind het juist mooi om te zien, dat meer mensen God's leidende Hand ervaren.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 25 apr 2014 13:18

@Bambi

Ben wel blij dat je het zegd, want het is me hier wel verweten vroeger. En vooral daarom twijfelde ik, of ik het wel moest neerzetten

Groet :)

Terug naar “Archief”