gml schreef:Waarom kom je tot deze conclusie?
A zegt: Alleen God (de Vader) is goed.
B zegt: En Jezus (God de Zoon) dan?
C (jij) zegt: Jezus niet.
B zegt: dan ontken je dus dat Jezus God is.
Simpele logica.
Moderator: Moderafo's
gml schreef:Waarom kom je tot deze conclusie?
Faramir schreef: A zegt: Alleen God (de Vader) is goed.
B zegt: En Jezus (God de Zoon) dan?
C (jij) zegt: Jezus niet.
B zegt: dan ontken je dus dat Jezus God is.
Simpele logica.
gml schreef:Ik zei net dat de Drie-enige God goed is: niet alleen de Zoon (Jezus), maar ook de Vader en de Heilige Geest.
Faramir schreef:Hartstikke mooi, dan zijn we het beide dus eens dat de uitspraak van Hero op vr maart 15, 2013 1:41 pm niet klopt.
Janvanverweg schreef:buiten God is niemand volmaakt goed. maar er zijn mensen die we 'goed' noemen. niet omdat ze volmaakt goed zijn, maar omdat we in hen goodwill zien en hun handelen er doorgaans op gericht is het goede te doen. ik ken atheisten, buddhisten, hinduisten, moslim en christenen (helaas ken ik- zover ik weet- persoonlijk geen joden) die ik rustig goede mensen noem. iedereen weet wat ik daar mee bedoel.
alleen omdat in de formulieren staat dat de mens van nature niet tot enig goed in staat is, is dat een probleem. de theorie klopt niet met de praktijk.
ik heb niets met de rkk, maar ik hoop dat de nieuwe baas daar een hoop goeds voor idereen zal doen. wie wil nou het tegenover gestelde![]()
we zijn soms ze angstig dat een losse uitspraak 'theologisch de maat genomen' wordt dat we niet meer normaal kunnen praten. zeggen dat iemand een goed mens is of dat hij goede dingen doet houdt niet in dat hij dus met goede werken de hemel probeert te bewerken. alleen theologische zuurpruimen denken meteen zoiets in een algemene uitspraak.
Optimatus schreef:*geeuw*
Het staat 3-0 voor Nederland.
gml schreef:
Het lijkt me dat armoede en voetbal niet samen kunnen gaan ...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten