mealybug schreef:Volgens mij is Assad ook redelijk populair bij Syrische christenen.
Zo hadden Irakese christenen het onder Saddam Hossein ook goed.
Democratie in dit soort landen werkt niet, volgens mij.
Dat werd al voorzegd in Gen 16:12
Ja dat is waar. Niet alleen in Syrië en Irak maar zelfs ook in Iran leefde de christenen in vrijheid.
Als je Gen. 16 vers 12 citeert moet je ook vers 10 en 11 erbij nemen ; Verder zei de Engel van de HEERE tegen haar: Ik zal uw nageslacht zeer talrijk maken, zodat het vanwege de menigte niet geteld kan worden.
Ook zei de Engel van de HEERE tegen haar: Zie, u bent zwanger; u zult een zoon baren en u moet hem de naam Ismaël geven, omdat de HEERE uw verdrukking gehoord heeft.
We moeten de gematigde krachten in het M.O. steunen (en desnoods bewapenen) waar we kunnen.
Fundamentalisme is een gevaar voor de wereldvrede.
Het is verschrikkelijk wat onze zusters en broeders overkomt in Syrië.
Saulus nu, die tegen de discipelen van de Heere nog steeds brieste van dreiging en moord, ging naar de hogepriester toe en vroeg van hem brieven voor Damascus, gericht aan de synagogen, opdat, als hij er enigen zou vinden die van die Weg waren, zowel mannen als vrouwen, hij die geboeid naar Jeruzalem zou brengen.
Haast 2000 jaar later en het is weer raak.
De oudste christelijke kerken liggen wederom onder vuur. Toen waren het de Joden, nu de extreme moslims.