Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor JeeWee » 21 aug 2013 19:05

Met een brok in m'n keel zit ik naar de journaalbeelden te kijken van de vele honderden doden die vandaag zijn gevallen bij een gifgasaanval in Syrië.
Kinderen liggen te stuiptrekken, lange rijen kinderen en volwassenen...
Wat is dit toch voor wereld?
Laatst gewijzigd door JeeWee op 21 aug 2013 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 aug 2013 19:07

JeeWee schreef:Met een brok in m'n keel zit ik naar de journaalbeelden te kijken van de vele honderden doden die vandaag zijn gevallen bij een gifgasaanval...

Ik had precies hetzelfde, wat zal er nog meer gebeuren, kan het nog gruwelijker.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 aug 2013 19:34

schaapje schreef:
Ik had precies hetzelfde, wat zal er nog meer gebeuren, kan het nog gruwelijker.

Ja.
De Bijbel zegt dat het zal worden: Bergen valt op ons en heuvelen bedekt ons.
Dus ja, het kan nog gruwelijker!
Al zijn deze beelden voor ons nu al onverdraaglijk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 aug 2013 06:35

JeeWee schreef:Met een brok in m'n keel zit ik naar de journaalbeelden te kijken van de vele honderden doden die vandaag zijn gevallen bij een gifgasaanval in Syrië.

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd in Syrië.
Al twijfel ik aan het waarheidsgehalte van de beelden van gisteren.
Gifgas ? Met raketten ? Verzorgers met alleen mondkapjes ? Een meisje wat met heldere stem roept “leef ik nog, waar is mijn moeder?” Commentaar van telkens dezelfde perfect Engels sprekende bebaarde man met een doktersjas aan ?
Heeft het regiem van president Assad massavernietigingswapen ?
Pas op, dat werd ook gezegd van Irak, daarom zijn we de oorlog begonnen. Geen wapens gevonden, militairen weg, Irak blijft achter in totale chaos.
Assad is een (redelijk democratisch) gekozen president die altijd respect toonde voor andersdenkenden, de christenen konden onder zijn bewind vrij hun geloof beleven.
De rebellen bewapenen ? Nog meer bebaarde soepjurken aan “de macht” ?
Het eerste wat ze zullen doen als ze eenmaal aan de macht zijn is Israël aanvallen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 aug 2013 06:52

rotterdam schreef:Al twijfel ik aan het waarheidsgehalte van de beelden van gisteren.

Er zijn nog steeds mensen die de holocaust onder Hitler ontkennen...

Het is bizar dat de wereld niets doet. Er zit een inspectieteam van de VN op 10 minuten afstand...
Maar ze gaan er niet heen. Te gevoelig.

Het gaat hier om vele honderden doden waaronder heel veel kinderen.
En de wereld is slechts geschokt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 aug 2013 11:52

rotterdam schreef:Al twijfel ik aan het waarheidsgehalte van de beelden van gisteren.
Aan het waarheidsgehalte hoef je niet te twijfelen. De doden die getoond worden zijn dood en de gewonden vertonen alle kenmerken van slachtoffers van een gifgasaanval. De enige vraag die erbij gesteld moet worden, is: wie zit hier achter? Is dit de regering of is het een rebellengroepering?
rotterdam schreef:Heeft het regiem van president Assad massavernietigingswapen ?
Jazeker, en dat heeft het regime ook zelf toegegeven. Ze hebben wel gezegd dat ze chemische wapens alleen zouden gebruiken in geval van een aanval van buitenaf, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze daarop zijn teruggekomen.
rotterdam schreef:Assad is een (redelijk democratisch) gekozen president
Dat is hij niet. De verkiezingen in Syrie zijn een farce. Assad is een dictator die steunt op een minderheid van Alawieten en Sji-ieten.
rotterdam schreef:die altijd respect toonde voor andersdenkenden, de christenen konden onder zijn bewind vrij hun geloof beleven.
De rebellen bewapenen ? Nog meer bebaarde soepjurken aan “de macht” ?
Het eerste wat ze zullen doen als ze eenmaal aan de macht zijn is Israël aanvallen.
Het probleem voor de internationale gemeenschap is, is dat er in Syrie geen "good guys" zijn die we zouden kunnen steunen. Het is Al-Qaida versus Hezbollah en een Syrische dictator. Democratisch gezinde groeperingen zijn te klein en te machteloos. Militair ingrijpen in Syrie is dan ook politiek gezien geen optie, tenzij we (de internationale gemeenschap) Irak nog een keer over willen doen.

De internationale gemeenschap heeft dan ook weinig belangen in Syrie en dus gebeurt er niets. De enigen die belangen hebben zijn de soennitische en sji-itische landen in de regio, die dus hun verwante groep steunen in deze burgeroorlog. Israel heeft er belang bij dat Hezbollah niet de beschikking krijgt over geavanceerde wapens en daarom is er af en toe een luchtaanval in Syrie door Israelische vliegtuigen, overigens zonder dat Israel dit erkent.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 aug 2013 13:11

Volgens mij is Assad ook redelijk populair bij syrische christenen.
Zo hadden irakese christenen het onder Saddam Hoessein ook goed.
Democratie in dit soort landen werkt niet, volgens mij.
Dat werd al voorzegd in Gen 16:12

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 aug 2013 13:24

[quote="JeeWee"
Er zijn nog steeds mensen die de holocaust onder Hitler ontkennen.[/quote]

Beetje grof Jeewee om mij met holocaust ontkenners te vergelijken.

Ik zeg alleen dat er een aantal zaken in de reportage niet klopten.
Als de aanval met een raket zou zijn geweest ; niets van te zien in de reportage
Hulpverleners met enkel een mondkapje en zonder handschoenen ; vreemd
geen brandwonden op de slachtoffers ; onmogelijk
wie hebben die raketten afgeschoten ? vliegtuigen van het regeringsleger ?

Ik kan het uiteraard (nog niet) bewijzen maar ik denk aan propaganda van de rebellen.

Is president Assad een schurk ? Uiteraard is hij dat, maar dat zijn ze allemaal in deze regio.
Ook Mubarrak (was) is een boef, toch waren de gewone Egyptische mensen toen beter af dan nu.
Wij denken te Europees (de vijand van mijn vijand is mijn vriend) maar daar klopt niets van in het M.O.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 aug 2013 13:31

JeeWee schreef:Het is bizar dat de wereld niets doet. Er zit een inspectieteam van de VN op 10 minuten afstand...
Maar ze gaan er niet heen.

Wat let je, doe je tenue aan en ga er heen.
Er zijn genoeg strijders uit Nederland al daar.
Hou wel Jesaja's profetie in je achterhoofd, Damascus zal geheel verwoest worden.
Wat die verwerpelijke VN, de overste dezer wereld, ook doet.
Of is de VN de ''Overheid die we moeten gehoorzamen''?
Zeg het maar....
Ik weet niet of je het weet, maar de VN bevat ook Rusland en China, o.a.
Op een afstand ''bizar'' gaan lopen roepen gaat natuurlijk nergens over, (en al nog minder omdat je deze superlatief al zo vaak hebt gebruikt, dat alle kracht eraf is)

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 22 aug 2013 13:34

Democratie werkt wel in die landen, maar mensen zijn het niet gewend. Moet je eens kijken hoe de democratie hier verliep na de Franse revolutie. Dat werd een grote bende. (Het koningsschap kwam zelfs weer terug uiteindelijk!) Pas een halve eeuw later ontstonden er redelijke democratien, en de democratie die we nu kennen is anders dan in 1900, en we weten wat die democratien hebben opgeleverd...de ruimte voor gekken om genocides te plegen in Europa.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 aug 2013 13:38

mealybug schreef:Volgens mij is Assad ook redelijk populair bij Syrische christenen.
Zo hadden Irakese christenen het onder Saddam Hossein ook goed.
Democratie in dit soort landen werkt niet, volgens mij.
Dat werd al voorzegd in Gen 16:12

Ja dat is waar. Niet alleen in Syrië en Irak maar zelfs ook in Iran leefde de christenen in vrijheid.

Als je Gen. 16 vers 12 citeert moet je ook vers 10 en 11 erbij nemen ; Verder zei de Engel van de HEERE tegen haar: Ik zal uw nageslacht zeer talrijk maken, zodat het vanwege de menigte niet geteld kan worden.
Ook zei de Engel van de HEERE tegen haar: Zie, u bent zwanger; u zult een zoon baren en u moet hem de naam Ismaël geven, omdat de HEERE uw verdrukking gehoord heeft.

We moeten de gematigde krachten in het M.O. steunen (en desnoods bewapenen) waar we kunnen.
Fundamentalisme is een gevaar voor de wereldvrede.

Het is verschrikkelijk wat onze zusters en broeders overkomt in Syrië.

Saulus nu, die tegen de discipelen van de Heere nog steeds brieste van dreiging en moord, ging naar de hogepriester toe en vroeg van hem brieven voor Damascus, gericht aan de synagogen, opdat, als hij er enigen zou vinden die van die Weg waren, zowel mannen als vrouwen, hij die geboeid naar Jeruzalem zou brengen.

Haast 2000 jaar later en het is weer raak.
De oudste christelijke kerken liggen wederom onder vuur. Toen waren het de Joden, nu de extreme moslims.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2013 14:00

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 aug 2013 14:24

Nou die link is niet uit te kijken zeg....vreselijk!
Moet oorlogsverslaggever Arnold Karsken naar kijken met zijn uitdrukking: "de kinderen lijken te slapen" Hij was duidelijke te vroeg met zijn commentaar!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 aug 2013 14:51

schaapje schreef:Nou die link is niet uit te kijken zeg....vreselijk!
Moet oorlogsverslaggever Arnold Karsken naar kijken met zijn uitdrukking: "de kinderen lijken te slapen" Hij was duidelijke te vroeg met zijn commentaar!

Mensen die bloot is gesteld zijn aan Sarin, zullen dat niet overleven en daarom ook niet in een ziekenhuis opgenomen zal worden. Bovendien dringt dat spul overal in door en bescherm je jezelf niet door een lapje voor de mond te houden. Men zou dus op deze manier de besmetting mee het ziekenhuis in nemen! Wáánzin!!! Sarin is bij blootstelling (en dan is minder dan één milligram al voldoende) gewoon onherroepelijk dodelijk. Dit is dus echt gewoon in scene gezet!
Het is een toneelspelletje dat wordt opgevoerd en waar de Nederlandse pers met beide voeten intrapt!
Er is geen onafhankelijke berichtvorming, vanuit dat land.
Als ik het goed begrijp gaat Assad massaal chemische wapens inzetten terwijl 'toevallig' vandaag de VN-inspecteurs zijn gearriveerd en hij aan de winnende hand is ? Je moet kennelijk journalist of politicus zijn om dit te geloven. Net als in Libië fungeren de westerse journalisten weer als de gretige groupies van de rebellen/terroristen. Dit kan ik niet langer als naïef betitelen maar valt in de categorie kwaadwilligheid. journalisten worden zo deelnemer i.p.v. observant en verslaggever.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 aug 2013 15:10

Wat voor een gifgas het was weten we niet, wie de schuldige is weten we niet.
Ik weet en zie wel wat er op dat filmpje staat en als jij dat een toneelspelletje noemt, tja dan weet ik niet meer wat ik je zeggen moet.

En als ik goed ben ingelicht kregen de VN inspecteurs geen toestemming om dat gebied in te gaan.
Laatst gewijzigd door schaapje op 22 aug 2013 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”