boer schreef:
Bilderberg en Videla zijn niet zulke linkse begrippen hoor.
Links l**len , rechts vullen, heet dat.
Wat dacht je van de duurste advocaten die op de meest slinkse wijzen het geld naar belastingparadijsjes sluizen, o.a. van zusje Christina?
Wikipedia:
In 2009 werd bekend dat Prinses Christina gebruik maakt van brievenbusfirma's op het Kanaaleiland Guernsey. Via de Daffodil Trust[1] en de Crocus Trust[2] zou aanzienlijk worden bespaard op de betaling van vermogensbelasting in Groot-Brittannië. Deze brievenbusfirma's worden bestierd vanuit een stichting die zetelt in Paleis Noordeinde. Velen, ook binnen de Tweede Kamer, achten een dergelijke constructie - hoewel legaal - toch in strijd met de voorbeeldfunctie die leden van de koninklijke familie geacht worden te vervullen. Op 8 oktober 2009 werd bekend [3] dat de belastingroute voortaan via een vermogensbeheerder in Eindhoven zou lopen en niet meer via het paleis.
Omdat je nooit genoeg hebt.
Nee van mij mag het een Repubiek worden, geloof ik.
Prinses Christina hoort helemaal niet meer tot het koninklijk huis. Dus wat jij hier naar voren brengt heeft helemaal niks te maken als een reden om tot een republiek over te gaan. Juist de laatste jaren is het koninklijk huis kleiner geworden en de verantwoording van de overige leden van het koninklijk huis naar de minister-president veel groter. Dat familie van premier Rutte corrupt zou kunnen zijn, wil toch ook geen enkel argument zijn om opruiming te houden onder de politieke partijen?
Juist de laatste jaren zijn er scherpe maatregelen genomen om ontsporing te voorkomen en dat is hier in NL beter geregeld dan dat het in republiek zou zijn. Zie maar voor elkaar te krijgen om de zoon van een president te verplichten zijn vakantiehuis in een bepaald land te verkopen omdat bepaalde zaken niet zouden kloppen.
Vergelijk onze situatie maar met de republiek Frankrijk waar de laatste decennia het enorm stinkt rond de presidenten Mitterant, Sarcouzy ........ en al deze presidenten werden gedekt door hun politieke vriendjes en vriendinnetjes. En zo zouden er nog veel meer presidenten te noemen zijn waar geen grote controle over te krijgen is. President van Zuid Afrika, de vorige president van Duitsland, etc, etc.
Geef mij dan maar een constitutionele monarchie!