Troonsafstand Koningin Beatrix

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Speedy » 31 jan 2013 22:44

boer schreef:
Bilderberg en Videla zijn niet zulke linkse begrippen hoor.
Links l**len , rechts vullen, heet dat.
Wat dacht je van de duurste advocaten die op de meest slinkse wijzen het geld naar belastingparadijsjes sluizen, o.a. van zusje Christina?
Wikipedia:
In 2009 werd bekend dat Prinses Christina gebruik maakt van brievenbusfirma's op het Kanaaleiland Guernsey. Via de Daffodil Trust[1] en de Crocus Trust[2] zou aanzienlijk worden bespaard op de betaling van vermogensbelasting in Groot-Brittannië. Deze brievenbusfirma's worden bestierd vanuit een stichting die zetelt in Paleis Noordeinde. Velen, ook binnen de Tweede Kamer, achten een dergelijke constructie - hoewel legaal - toch in strijd met de voorbeeldfunctie die leden van de koninklijke familie geacht worden te vervullen. Op 8 oktober 2009 werd bekend [3] dat de belastingroute voortaan via een vermogensbeheerder in Eindhoven zou lopen en niet meer via het paleis.

Omdat je nooit genoeg hebt.

Nee van mij mag het een Repubiek worden, geloof ik.

Prinses Christina hoort helemaal niet meer tot het koninklijk huis. Dus wat jij hier naar voren brengt heeft helemaal niks te maken als een reden om tot een republiek over te gaan. Juist de laatste jaren is het koninklijk huis kleiner geworden en de verantwoording van de overige leden van het koninklijk huis naar de minister-president veel groter. Dat familie van premier Rutte corrupt zou kunnen zijn, wil toch ook geen enkel argument zijn om opruiming te houden onder de politieke partijen?

Juist de laatste jaren zijn er scherpe maatregelen genomen om ontsporing te voorkomen en dat is hier in NL beter geregeld dan dat het in republiek zou zijn. Zie maar voor elkaar te krijgen om de zoon van een president te verplichten zijn vakantiehuis in een bepaald land te verkopen omdat bepaalde zaken niet zouden kloppen.

Vergelijk onze situatie maar met de republiek Frankrijk waar de laatste decennia het enorm stinkt rond de presidenten Mitterant, Sarcouzy ........ en al deze presidenten werden gedekt door hun politieke vriendjes en vriendinnetjes. En zo zouden er nog veel meer presidenten te noemen zijn waar geen grote controle over te krijgen is. President van Zuid Afrika, de vorige president van Duitsland, etc, etc.

Geef mij dan maar een constitutionele monarchie!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2013 22:53

De nieuwe president van Tsjechië is op ranzige anti-Sudetenduitse en populistische propaganda de Karelsburcht binnengekomen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 feb 2013 07:55

Speedy schreef:Prinses Christina hoort helemaal niet meer tot het koninklijk huis. Dus wat jij hier naar voren brengt heeft helemaal niks te maken als een reden om tot een republiek over te gaan. Juist de laatste jaren is het koninklijk huis kleiner geworden en de verantwoording van de overige leden van het koninklijk huis naar de minister-president veel groter. Dat familie van premier Rutte corrupt zou kunnen zijn, wil toch ook geen enkel argument zijn om opruiming te houden onder de politieke partijen?

Juist de laatste jaren zijn er scherpe maatregelen genomen om ontsporing te voorkomen en dat is hier in NL beter geregeld dan dat het in republiek zou zijn. Zie maar voor elkaar te krijgen om de zoon van een president te verplichten zijn vakantiehuis in een bepaald land te verkopen omdat bepaalde zaken niet zouden kloppen.

Vergelijk onze situatie maar met de republiek Frankrijk waar de laatste decennia het enorm stinkt rond de presidenten Mitterant, Sarcouzy ........ en al deze presidenten werden gedekt door hun politieke vriendjes en vriendinnetjes. En zo zouden er nog veel meer presidenten te noemen zijn waar geen grote controle over te krijgen is. President van Zuid Afrika, de vorige president van Duitsland, etc, etc.

Geef mij dan maar een constitutionele monarchie!

Wat Christine betreft heb je welllicht gelijk, bovendien is ze ook maar een telg.
Blijft staan dat je een koning(in) niet kunt kiezen, ze een half leven lang aanblijft en zelf besluit wanneer ze er mee kapt, en dat ze geen belasting betaalt.
En de president van b.v. Zuid Afrika wordt wel gekozen, en betaalt ook belasting, en wordt bij slecht bestuur weggestemd.
Hoe het ook zij, een democratisch gekozen president is het gevolg van een volk wat heeft gekozen, een monarchie is, in Nl's geval, het gevolg van een stadhouder die zichzelf ooit eens tot koning heeft uitgeroepen.

Wikipedia:
Op 16 maart 1815 benoemde Willempie zichzelf tot Willem I, Koning der Nederlanden.
Willem I probeerde onder meer de belangen van zijn familie veilig te stellen door het instellen van het principe van 'erfelijk koningschap'. Daarin werd hij door de Britten en de andere geallieerden gesteund...
In 1976 kwam prins Bernhard in opspraak in de Lockheed-affaire. Wanneer hij zou zijn vervolgd was koningin Juliana afgetreden. Kroonprinses Beatrix zou dan niet hebben opgevolgd en er zou een regentschap voor de pas negenjarige Willem Alexander hebben moeten komen. De monarchie wankelde maar premier Joop den Uyl wist het koningshuis met list en bedrog (de premier lichtte de Tweede Kamer onvolledig in en de Commissie van Drie liet belastende details weg uit het rapport) te redden.

Wees er vooral maar niet al te trots op, hoor.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2013 10:23

Dat is het verleden van inmiddels overleden personen.
We kunnen ook een boekje opentrekken over presidenten die de meest vreselijke dingen hebben gedaan...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 feb 2013 10:43

boer schreef:Hoe het ook zij, een democratisch gekozen president is het gevolg van een volk wat heeft gekozen, een monarchie is, in Nl's geval, het gevolg van een stadhouder die zichzelf ooit eens tot koning heeft uitgeroepen.

Wikipedia:
Op 16 maart 1815 benoemde Willempie zichzelf tot Willem I, Koning der Nederlanden.
Ahum, Willem 1 werd in Londen per brief verzocht door het driemanschap dat tijdelijk de macht had om "soeverein vorst" te worden. De Fransen waren net weg/gevlucht en de keus van het tijdelijk gezag was om te zoeken naar een soeverein vorst die de macht over kon nemen. De meest voor de hand liggende kandidaat was de zoon van de vroegere stadhouder Willem V, nl. Willem Frederik, de latere Willem I.
Dat dit een keuze was die door een meerderheid van de bevolking werd gesteund, bleek bij zijn terugkeer in Nederland op 30 november 1813, want hij werd door een grote enthousiaste mensenmenigte opgewacht.
Het is dus niet zo dat Willem I Nederland binnen kwam wandelen en een staatsgreep pleegde. Hij is gevraagd om vorst/koning te worden en heeft aan dat verzoek (graag, dat wel) voldaan.

In die tijd was democratie nog lang niet ingeburgerd in Europa. De beweging die opkwam voor democratisering kwam pas na 1848.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2013 11:44

Een democratisch gekozen president? Dus jij wilt met droge ogen beweren dat overal ter wereld waar een republiek is, iedere president keurig en eerlijk door het volk is gekozen? En dat iedere president precies weet hoe hij zijn land, zonder politieke agenda, weet te leiden? Ik vond het wel zo prettig dat toen het staatshoofd formaties begeleidde, het landsbelang voorop stond. De door jou zo aanbeden democratisch gekozen leiders van tegenwoordig, zijn vooral niet met het landsbelang bezig, maar met hun eigen carrière. Politiek leiderschap vraagt wel wat meer dan een leuk koppie, of nog erger: je professionele leven nog nooit een bedrijf van binnen zien.
In de kern van de zaak gaat het mensen erom dat ze niet "democratisch" gekozen is. Maar is dat per definitie slecht? Stel nu dat de meerderheid van de bevolking per stemming bepaalt dat:
- Alle winkels op zondag open moeten zijn, op straffe van een boete als jij je winkel toch dicht houdt,
- Religieuze scholen niet meer mogen, dus alles openbaar
- weigerambtenaren per direct op straat staan
- christelijke feestdagen worden afgeschaft
- etc etc

Allemaal heel democratisch besloten, want meerderheid van stemmen. Dan juich je dit toch ook toe? En over 4 jaar maar hopen dat de meerderheid beslist dat er weer wat religieuze vrijheid terugkomt....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 feb 2013 11:50

Optimatus schreef:Dat is het verleden van inmiddels overleden personen.
We kunnen ook een boekje opentrekken over presidenten die de meest vreselijke dingen hebben gedaan...

O jazeker, perfect wordt het nooit.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 01 feb 2013 12:07

Kathleen: draaf je niet een beetje door?
Ik ben ook voor een echte democratie! Dus zonder erfelijk staatshoofd!
Dat functioneert toch prima in de ons omringende landen. Als je de mensen zat bent - om welke reden dan ook - dan worden ze gewipt!
Dat kan met een slechte monarch niet. En die zijn er ook plenty geweest.
Als een monarchie zo'n goed ding is, waarom hebben ze dat dan in Duitsland niet weer opnieuw ingevoerd denk je? Nu zitten wij met een voornamelijk Duits vorstenhuis opgescheept!

Ps de weigerambtenaar mag van mij weg, want dat holt nu juist de democratie uit.
Voor de wet is iedereen gelijk, dus ook de homo, de jood, de bakker etc.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2013 12:21

Ach, het gaat mij er niet zozeer om dat we koningshuis hebben, maar er wordt nu net gedaan alsof het kommer en kwel is met een koningshuis, en dat een republiek welhaast per definitie beter is. Met een prima functionerend koningshuis is niets mis. Tenminste nog 1 instituut die "boven de partijen" staat. Neemt niet weg dat in een prima funtionerende republiek het volk inderdaad de macht heeft, zoals het hoort.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 feb 2013 12:48

hubert schreef:Als een monarchie zo'n goed ding is, waarom hebben ze dat dan in Duitsland niet weer opnieuw ingevoerd denk je?
Omdat ze slechte ervaringen met der Kaiser hadden?
Die ervaringen hebben we niet met ons koningshuis. Wat voor ons werkt, hoeft niet automatisch voor onze buren te werken (en andersom).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 feb 2013 14:31

Omdat ze slechte ervaringen met der Kaiser hadden?
Die ervaringen hebben we niet met ons koningshuis. Wat voor ons werkt, hoeft niet automatisch voor onze buren te werken (en andersom).---------CITAAT

Er zijn alleen maar slechte ervaringen met de zogenaamde oranjes ons land is gescheurd 1830-1831door hun toen doen de eerst drie zogenaamde koningen waren een ramp toen kwam er een mevrouw Wilhelmina een ramp voor haar fam haar man vooral en was verdwenen toen het land in nood was 1940- 1945 haar schoonzoon Benno op staatskosten heel zijn leven hoeren en snoeren en de bink uit hangen.Ja en dan Juliana laat maar dat was al zielig genoeg,dan nu de aftredende mevrouw von Amsberg die bekend staat als een dictator een publiek geheim,en dat haar op volger de heer von Amsberg die al de nodige gekke dingen heeft gedaan.Men kan de ogen daar voor sluiten maar het is wel een realiteit.Toch nog maar een keer ons goede Land de Nederlanden moet de Republiek zo snel mogelijk worden hersteld.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 feb 2013 14:41

Lichtzwaard schreef:Omdat ze slechte ervaringen met der Kaiser hadden?
Die ervaringen hebben we niet met ons koningshuis. Wat voor ons werkt, hoeft niet automatisch voor onze buren te werken (en andersom).---------CITAAT

Er zijn alleen maar slechte ervaringen met de zogenaamde oranjes ons land is gescheurd 1830-1831door hun toen doen de eerst drie zogenaamde koningen waren een ramp toen kwam er een mevrouw Wilhelmina een ramp voor haar fam haar man vooral en was verdwenen toen het land in nood was 1940- 1945 haar schoonzoon Benno op staatskosten heel zijn leven hoeren en snoeren en de bink uit hangen.Ja en dan Juliana laat maar dat was al zielig genoeg,dan nu de aftredende mevrouw von Amsberg die bekend staat als een dictator een publiek geheim,en dat haar op volger de heer von Amsberg die al de nodige gekke dingen heeft gedaan.Men kan de ogen daar voor sluiten maar het is wel een realiteit.Toch nog maar een keer ons goede Land de Nederlanden moet de Republiek zo snel mogelijk worden hersteld.

Buurrrp

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 feb 2013 14:50

Volgens mij was Nederland geen republiek toen Belgie er nog bijhoorde :)

Sorry ik kan het niet laten op Lichtzwaard te reageren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2013 14:57

Vooruit, om de dorpsgek een beetje te evenaren. President Saddam, vond het niet zo erg om wat koerden met wat gas om het leven te brengen. President Assad: geen probleem om duizenden burgers om het leven te laten komen. President Chavez: heel democratisch zichzelf even wat langer aan de macht laten. President Clinton: over hoeren en snoeren gesproken. President Castro: heel democratisch aan de macht gekomen, is een zegening voor de vrijheid van meningsuiting in zijn land. President Mugabe: Deze man wist, wat eens de "graanschuur van Afrika was", om te toveren tot een land van armoede en honger. En dan heb je er nog wel wat rondlopen.

By the way: hoe democratisch is de paus gekozen? Wordt deze door alle RK gelovigen gekozen? Nee, toch is hij staatshoofd en kerkhoofd. En lees even de geschiedenis van diverse pausen, allemaal heilige boontjes zeker....(not).

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 feb 2013 16:19

Katlheen schreef:Vooruit, om de dorpsgek een beetje te evenaren. President Saddam, vond het niet zo erg om wat koerden met wat gas om het leven te brengen. President Assad: geen probleem om duizenden burgers om het leven te laten komen. President Chavez: heel democratisch zichzelf even wat langer aan de macht laten. President Clinton: over hoeren en snoeren gesproken. President Castro: heel democratisch aan de macht gekomen, is een zegening voor de vrijheid van meningsuiting in zijn land. President Mugabe: Deze man wist, wat eens de "graanschuur van Afrika was", om te toveren tot een land van armoede en honger. En dan heb je er nog wel wat rondlopen.

By the way: hoe democratisch is de paus gekozen? Wordt deze door alle RK gelovigen gekozen? Nee, toch is hij staatshoofd en kerkhoofd. En lees even de geschiedenis van diverse pausen, allemaal heilige boontjes zeker....(not).

Wel weer wat kuiser dan de koningen Willem en Hendrik, die niet allleen inteelt pleegden met volle nichten, maar , de laatste gaf ook WIlhelmina nog eens syfillus , naar het schijnt.
Over de bijwijven van de rest en de seksuele uitspattingen van Beatrix' vader nog, zal ik het maar niet hebben.
Of Charles en tampon-gate met Camilla.

Terug naar “Archief”