Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 19:47

Faramir schreef:Dat is dus precies het punt wat ik maak. De medische achtergrond van homoseksualiteit was wellicht niet bekend, en ook nu wellicht nog niet maar de praktijk was hetzelfde en dat werd verafschuwd.

Nee, de praktijk was niet hetzelfde.
Ten eerste is het idee van het romantische relatie (ontstaan omdat je verliefd wordt) best wel modern. In vroeger tijden regelden je ouders je relatie of werd je uitgehuwelijkt door je ouders of je eigenaar als je de pech had slaaf te zijn.
Ten tweede wordt er in de Bijbel als het over homoseksuele handelingen gaat hoogstwaarschijnlijk gesproken over de gebruiken van heidense volken rondom Israël -tempelprostitutie- of het gebruik van schandknapen, slaven en andere ongelijkwaardige relatievormen.

Dit verschilt veel van de huidige praktijk.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 19:49

Hans61 schreef:Dit is totaal geen argument wat hout snijdt,integendeel.

In 2001 beschreef Kees Moeliker een geval van homoseksuele necrofilie bij de wilde eend. Een mannetjeseend vloog zich te pletter tegen een raam, waarachter Moeliker zat te werken. Een tweede eend, ook een mannetje, streek neer bij het dode dier, waarna hij het lijk langer dan een uur achtereen verkrachtte.

Is daardoor necrofilie ineens normaal omdat het in de natuur voorkomt,dacht het niet he!

Bijzonder jammer dat het klaarblijkelijk zo weinigen gegeven is de quote van Wim echt te doorgronden.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 okt 2012 20:50

Hoe men het wenden of keren op grond van de Heilige Schrift is homo sex een verschrikkelijke gruwel.En als men met gezond denkende mensen er over door spreekt gelovig of niet gelovig vinden ze dat ook.En elke vader en moeder is blij als zoonlief gewoon met een leuke gezonde meid thuis komt en dochter met een leuke knul een normale natuurlijke gang van zaken er zijn niet voor niets twee soorten mensen man en vrouw alles daar buiten is ziek en verknipt.

Man en vrouw normaal en natuurlijk volgens de scheppings orde en meer niet. :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= handkus-smile :8>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 21:20

Ik kan echt helemaal niets met onderbuikreacties als deze zonder deugdelijke argumenten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 okt 2012 21:44

Wim2600 schreef:Als jij zegt "vanuit mijn geloof en mijn opvattingen vind ik seksuele relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht verkeerd", dan accepteer ik dat als jouw mening, waarop je recht hebt. Ik kan het er oneens mee zijn, maar ik vind het op zich niet aanstootgevend dat jij er die mening op nahoudt.

Als mensen daarentegen hun eigen mening formuleren in termen als "ieder zinnig mens weet dat..." of "het is een feit dat...", en daarmee hun mening proberen verheffen tot een soort universele waarheid, of minstens tot de waarheid van een hele groep, dan kom ik daartegen in opstand, en vind ik het etiket homofobie in bepaalde gevallen gerechtvaardigd.

Dit is zo'n helder betoog!

Wet is het makkelijk voor vele hetero's om anderen te wijzen op 'zonden' waar je zelf nooit aan ten prooi zult vallen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 nov 2012 08:49

Voor iedereen die benieuwd is naar het Bijbelse huwelijk:

een overzichtje.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 nov 2012 08:55

Werkgroep Homo in de Klas nodigt Ter Velde uit om een voorlichtingsles bij te wonen.

Goede zaak, misschien stelt meneer Ter Velde zijn mening wel bij.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 nov 2012 09:30

Tante Pollewop schreef:Werkgroep Homo in de Klas nodigt Ter Velde uit om een voorlichtingsles bij te wonen.

Goede zaak, misschien stelt meneer Ter Velde zijn mening wel bij.

Feike ter Velde zou wel gek zijn om daar heen te gaan het verhaaltje wat de homo,s hem willen vertellen dat onnatuurlijke sex normaal is niet dus.Op grond van de Heilige Schrift is dat soort sex een gruwel.Voorts hoort een homo niet voor de klas.

De natuurlijke wijze van sex bedrijven is altijd nog tussen man en vrouw die zijn er niet voor niets ,en een natuurlijk gegeven in de scheppingsorde.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 nov 2012 09:43

Lichtzwaard schreef: Feike ter Velde zou wel gek zijn om daar heen te gaan het verhaaltje wat de homo,s hem willen vertellen dat onnatuurlijke sex normaal is niet dus.Op grond van de Heilige Schrift is dat soort sex een gruwel.Voorts hoort een homo niet voor de klas.

De natuurlijke wijze van sex bedrijven is altijd nog tussen man en vrouw die zijn er niet voor niets ,en een natuurlijk gegeven in de scheppingsorde.

Beste Lichtzwaard,

Allereerst zou ik je willen aanraden je kennis van de Nederlandse taal op te frissen. Interpunctie is er niet voor niets .
Daarnaast herhaal je alleen maar wat je al gezegd hebt en ga je niet in op de door mij en door anderen aangedragen argumenten.

Zo wordt het moeilijk discussiëren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 nov 2012 11:30

Wat een armoe als de homoseksuele geaardheid wordt gemarginaliseerd tot slechts seks.
Logisch dat het dan mensen afstoot. En niet eens op grond van de Bijbel, maar op grond van het gevoekl dat het oproept als je denkt aan twee mannen die met elkaar rollebollen.
De gedachte aan twee vrouwen is voor veel mannen dan weer wel aantrekkelijk.

Wat vele niet begrijpen is dat het gaat om een geaardheid, een gerichtheid en dat is zeer zeker niet alleen licvhamelijk.
Ik hoop tenminste dat hetero's ook niet alleen aan seks denken in hun relatie.

Het gaat in een homorelatie en in élke relatie om liefde:
De liefde is geduldig,
zij is vriendelijk,
de liefde is niet jaloers,
de liefde pronkt niet,
zij doet niet gewichtig,
zij handelt niet ongepast,
zij zoekt niet haar eigen belang,
zij wordt niet verbitterd,
zij denkt geen kwaad,
zij verblijdt zich niet over de ongerechtigheid,
maar verheugt zich over de waarheid,
zij bedekt alle dingen,
zij gelooft alle dingen,
zij hoopt alle dingen,
zij verdraagt alle dingen.
De liefde vergaat nooit.

En wetend wat de liefde doet is het ook goed om te weten waar die vandaan komt.
Lees even mee in 1 Joh 4:7
want de liefde is uit God;
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2012 13:19

Tante Pollewop schreef:Zo wordt het moeilijk discussiëren.

Een discussie zit er sowieso niet in. Ik vind het het beeld dat wordt weggezet veel erger. De meeste christenen hebben tenminste nog het (licht schizofrene) 'je mag het wel zijn, etc, etc,', maar daar lijkt Lichtzwaard zich van te hebben ontdaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2012 13:21

JeeWee schreef:Wat een armoe als de homoseksuele geaardheid wordt gemarginaliseerd tot slechts seks.

En blijkbaar betekent die geaardheid ook dat je geen wiskundeles kunt geven... ](*,)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 nov 2012 13:29

Mortlach schreef:Een discussie zit er sowieso niet in. Ik vind het het beeld dat wordt weggezet veel erger. De meeste christenen hebben tenminste nog het (licht schizofrene) 'je mag het wel zijn, etc, etc,', maar daar lijkt Lichtzwaard zich van te hebben ontdaan.

Ja, maar dat kom ik ook tegen bij een ambtsdrager van de kerk die ik op bezoek had. Die zou mij het liefst even laten genezen. 8-[

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2012 13:33

Tante Pollewop schreef:Ja, maar dat kom ik ook tegen bij een ambtsdrager van de kerk die ik op bezoek had. Die zou mij het liefst even laten genezen. 8-[

Dat moet een vervelende ervaring zijn geweest. Maar wat iemand (JeeWee?) al schreef: het is zo makkelijk iemand op een zonde te wijzen waar je zelf nooit last van zult hebben.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 nov 2012 14:53

Precies.

Ik probeer de man nog steeds op andere gedachten te brengen wat betreft zijn omgang met heaumeau's in de kerk.

Terug naar “Archief”