Anne schreef:Nou, ik moet zeggen dat ik me met een aantal van de posts in dit topic niet heel welkom voel... Toch jammer. Laat ik dan het goede voorbeeld geven en zeggen dat ik altijd open sta voor een gesprek met wie dan ook.
Wat ik hier dan wel zoek? Geen antwoorden, want ik heb weinig vragen over mezelf. Meer een uitbreiding van mijn levenservaring. Mag ik het een levenswijze noemen? Zien wat een levenswijze die zich in mijn geval vlak bij mijn huis afspeelt, op enkele kilometers afstand, bezighoudt en wat de mensen die daarbij betrokken zijn, denken en voelen. Een gesprek aangaan en leren. Dat is wat ik hier 'zoek' of 'kom doen'. Met respectvol omgaan met elkaar en elkaars visie, zou dat volgens mij mogelijk moeten zijn.
Waarom en waarin voel je je niet welkom dan? In mijn optiek is het juist verfrissend dat andersdenkenden ook hun mening geven.
Als je altijd alleen maar praat met mensen waarvan je vermoed dat je het er toch wel mee eens bent fungeert niemand als slijpsteen voor andermans geest.