Ik stop er verder mee want ik word wat misselijk

Moderator: Moderafo's
salty schreef:
volgers van de Messias Verenigt u en wees waakzaam--- laat niemand u van het rechte pad afbrengen en zand in de ogen strooien
----->>daaraan zal men weten dat wij Zijn volgelingen zijn --- dat wij elkaar liefhebben !!!
De katholieke Kerk wijst niets af van wat er aan waars en heiligs is in deze godsdiensten. Met oprechte eerbied beschouwt zij die vormen van handelen en leven, die normen en leerstelsels, die wel in vele opzichten afwijken van hetgeen zijzelf gelooft en voorhoudt, maar toch niet zelden een straal weerkaatsen van de Waarheid, die alle mensen verlicht.
Zijzelf echter verkondigt zonder ophouden en moet steeds blijven verkondigen de Christus, "de weg, de waarheid en het leven" (Joh. 14, 6), in wie de mensen de volheid vinden van het godsdienstig leven en in wie God alles met zich heeft verzoend
Byte schreef:Onderstaande tekst leert ons dat er ook Waarheid zit in de andere godsdiensten.
En dat kan ik niet begrijpen en kloppend krijgen.
Mijn inziens zijn dit halve waarheden en missen de andere godsdiensten het volmaakte Offer van Christus en wat daarmee samenhangt binnen onze geloofsbelijdenissen.
Riska schreef:Er is binnen de RK iets wat mij wel enigszins zorgen baart en dat is de "vrijage" - vergeef me het woord in dit verband - met Zen en het Boeddhisme. Met name in kloosters. Meditatie is goed/kan goed zijn, maar waarom dat met Zen moet begrijp ik niet helemaal.
Misschien moet ik me dat eens laten uitleggen als ik weer een keer in de Abdij van Berne (Norbertijnen) ben...
Mortlach schreef:Wat is er precies mis met Zen boeddhisme?
Byte schreef:
Hetzelfde als met atheisme,hindoeisme, of een ander geloof.
Ze erkennen geen van allen de Zoon van God , Jezus Christus.
En alles wat volbracht is door Hem.
Met vriendelijke groet,
Byte
Mortlach schreef:Wat is er precies mis met Zen boeddhisme?
Riska schreef:Met meditatie heb ik geen moeite, integendeel. Maar wel als dan in een meditatieruimte gevraagd wordt mee te doen met een mantra en dat wordt gedaan met "ohm'.
Het heeft te maken - denk ik - met de setting: het klooster... het waren mensen die wat meer wilden weten van het boeddhisme, dan dat het boeddhisten waren.mohamed schreef:Die vrees is nergens voor nodig, je kan gerust meedoen uit respect voor hun geloof.
Riska schreef:Het zal allemaal vaag klinken en misschien wel warrig. Ik kan het gevoel dat ik afwijk bij zoiets van de grond van mijn geloof niet kwijtraken en het lijkt mij dus goed het niet te ontkennen dat het er überhaupt bij mij is.
Byte schreef:
Hetzelfde als met atheisme,hindoeisme, of een ander geloof.
Ze erkennen geen van allen de Zoon van God , Jezus Christus.
En alles wat volbracht is door Hem.
Met vriendelijke groet,
Byte
maran schreef:tja dat is natuurlijk vreselijk en een doodzonde....![]()
alleen het christendom is de enige Ware religie en de rest deugt niet.
de hemel is alleen gereserveerd voor christenen - en nog niet eens voor alle christenen, alleen voor de echte.
zal heel gezellig worden daar....ook lekker rustig.
Byte schreef:
Oeps ja sorry je hebt gelijk, ik ook met Jezus die hebben we niet nodig natuurlijk.
Stom![]()
Byte schreef:
Oeps ja sorry je hebt gelijk, ik ook met Jezus die hebben we niet nodig natuurlijk.
Stom![]()
maran schreef:dat zeg ik helemaal niet.
als jij Jezus nodig hebt is dat prima.
maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.
er zijn ook religies en levensbeschouwingen, die hun geloof anders beleven en een andere visie hebben; hun leven anders invullen.
en daar is niets mis mee lijkt me.
Byte schreef:Maar mijn inziens is het zo dat iedereen Jezus nodig heeft als Verlosser .
Dus dat geld voor iedereen.
Dat is trouwens niet alleen mijn opinie maar de opinie van de God waarin ik geloof
Joh 3,16
Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Dus je kan een hoop dingen anders invullen behalve dat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten