Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 31 jan 2012 09:02

Fruit wilde ze gisteren niet (dan doet ze haar mond dicht tong er tussen en nee schudden) terwijl ze alle fruit lust. Een half potje groente en een klein beetje yoghurt o ja en 4 stukjes brood.
Gisteren met het naar bed gaan weigerde ze de fles na mijn avonddienst rond 23.30 heeft ze 30 cc gedronken en vannacht rond 05.00 110cc.
Nu heeft ze net 20/30cc gedronken.

Ik ga nog eens op zoek naar het cb nummer (vorige week kon ik het niet vinden dus heb ik niet meer gebeld)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 jan 2012 09:30

Misschien s nachts nog een keertje wakker maken, dat ze slapend wat drinkt?

Hier trouwens ook twee tripptrapp stoelen. Ben blij dat we die hebben gekocht.
Ik zit er ook vaak op. :)

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 31 jan 2012 10:17

liefie schreef:dan doet ze haar mond dicht tong er tussen en nee schudden

Haha, wat enorm eigenwijs! Snap dat je het niet leuk vindt, maar het lijkt me heel koddig om te zien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2012 10:27

Vervelend, Liefie. VOlgens mij moet je vooral alert zijn op uitdrogen. IN principe kan weinig eten en drinken geen kwaad, maar ze moet niet uitdrogen natuurlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 jan 2012 10:52

Vervelend, liefie! Idd, let er goed op of ze nog wel natte luiers heeft, niet suf wordt of een erg los velletje krijgt! Tips heb ik niet; hier dronk/drinkt het ene kind wel meer als het andere, maar niet echt té weinig volgens mij. Wel weet ik dat in het ziekenhuis yoghurt en appelmoes ook als vocht meegerekend worden, dus dan kun je wat cc's bij het toaal optellen :wink:. Hopelijk gaat het snel beter!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 jan 2012 11:06

Gempa, ik heb haar liever heel hoog zitten, dat lukte met de beco dus niet. Op de buik is wel gezellig, maar te weinig bewegingsvrijheid naar mijn zin (voor mezelf dan he).

Liefie, ik zou met niet zo gauw zorgen maken. Soms hebben ze gewoon van die periodes. Zolang ze maar elke dag wel wat binnenkrijgen en blijven plassen, alert zijn etc lijkt het me prima. Hier at de oudste wel veel minder als ze bijv tandjes kreeg. Ik zou haar in elk geval niet gaan 'verleiden' met extra zoete/lekkere dingen, maar gewoon blijven aanbieden als je zelf ook eet.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jan 2012 12:13

Ondertussen duurt het al van de laatste week van december :wink: Vanmorgen even contact gehad met het CB het is niet super goed dat ze zo weinig binnen krijgt maar zolang ze vrolijk enz is moet ik het nog even aankijken. Volgende week moet ik toch naar het cb ben heel erg benieuwd of ze goed aangekomen/gegroeid is.

Waarschijnlijk komt het gewoon door haar tanden en met 8 maanden komt dit wel vaker voor.
We kijken het nog maar even aan...

Voor de rest is ze super lief hoor en vliegt heel de kamer door :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2012 12:28

@liefie: toen M 9 maanden was, had hij een periode hetzelfde als Nina. Ermee naar het cb geweest, maar ze vonden het niet erg. Zolang hij maar lekker actief bleef etc. Na een paar weken was het weer over. Daarna kwamen de tandjes ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jan 2012 12:41

We houden maar moed :wink: Al is het niet leuk om van alles klaar te maken en mevrouwtje hoeft het gewoon niet :oops:
Net een pompoen gekookt ik ben benieuwd of ze daar zo iets van wilt eten.

@Laura Jij herkent het dus ook... Ik denk dat het in combi met haar tandjes is er zijn er nu 3 door maar ik zie op verschillende plekken witte puntjes.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 jan 2012 14:27

@Liefie ik herken het ook! Sinds eind december hier ook; ik denk dat het wat met de tanden te maken heeft. Al gaat eten hier wel prima (hij is echt een veelvraatje ;-)) maar drinken.... :O
Hij krijgt 's ochtends + 's avonds bv. Soms maar 5 slokken en dan wil hij niet meer ;-)
Verder een fles 's avonds laat (180cc) en die gaat soms helemaal op (als hij half slaapt ;-)) soms ook bijna niks...
En ik maak in de ochtend een fles diksap maar het wisselt ook enorm hoeveel hij daarvan drinkt.

Ik moest er met de nierbekkenontsteking ook heel alert op zijn, en toen gaven ze in 't ziekenuis ook aan dat je goed moet letten of je kind niet suf is/wordt, nog plasluiers heeft.
Maar: als je het niet vertrouwt: bellen. Hier zeggen ze steeds: beter 10 keer te veel dan één keer te weinig... Jij kent je kind het beste!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2012 14:45

ik draag manoël nog altijd op de buik.. op de rug vindt hij niks, dan is het alleen maar huilen... ik vind het prima te doen op de buik!

dit is mijn doek: Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 jan 2012 16:02

mooi tj!!

ik draag het meest nog met mijn doek, dat zit echt het lekkerst, maar ik moet zeggen dat de Boba mij ook niet tegenviel wat comfort betreft.ik kan me voorstellen dat als je dat geknoopt niet ziet zitten,dat je er een aanschaft, ik snap alleen nog steeds niet , waarom de babybjorn de markt overheerst, boba of een andere ergonomische drager is wel ongeveer net zo duur maar veel langer te gebruiken en veel prettiger, maar goed zal wel met marketing te maken hebben.
ik ga binnenkort weer een mei-tai naaien dat vindt ik ook prettig en ik vindt het iets makkelijker met rugdragen, al wil ik het met de doek ook wel leren, maar moet even durven he

@parkiet je kan de boba vrij hoog doen net wat jezelf prettig vindt.
@lieffie, sterkte, het gaat vast weer over, en sommige kinderen houden niet zo van drinken

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 jan 2012 16:14

Heeft iemand hier ook ervaring met de Bykay draagdoek? Deze heb ik voor de geboorte gekocht, maar nog niet goed kunnen gebruiken. Op het info filmpje lijkt het erg eenvoudig, maar heb het nog niet zo voor elkaar gekregen :wink:
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2012 19:06

Pff, dit heb ik nog nooit meegemaakt! M heeft heel de dag lekker gespeeld, geverfd, energie voor 10. Om 5 uur is opeens alle fut eruit, op de bank hangen, zeuren om DVD, 39 graden. Hij wilde niks eten dus maar bij ons op bed in slaap geknuffeld :? Nu ligt hij dus al voor 6 uur erin. Ben blij dat ik voor do. een afspraak heb staan bij de ha om naar zijn amandelen te kijken!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2012 19:50

Dippie schreef:Heeft iemand hier ook ervaring met de Bykay draagdoek? Deze heb ik voor de geboorte gekocht, maar nog niet goed kunnen gebruiken. Op het info filmpje lijkt het erg eenvoudig, maar heb het nog niet zo voor elkaar gekregen :wink:

ik heb een tricot slen gehad.. dat is hetzelfde idee.. het is even oefenen , maar daarna ging het prima.. nadeel is wel dat het tricot is en dan wordt een baby al snel te zwaar om te dragen!

ik zou zelf dan eerder voor een mei-tai of beco of iets gaan.. of een geweven doek...

Terug naar “Archief”