Ach, arm ventje

Ik ben gewoon bij de huisarts geweest, en die nam mij heel serieus. Hij vroeg mij wat ik wilde. Want een mogelijkheid is om alle voedingen te kolven, en in te dikken met nutriton. Maar dat wilde hij mij niet aandoen, dat kost zo enorm veel tijd extra. Dus heeft ze elke dag een half zakje poeder gekregen (weet even de naam niet meer), een maagzuurremmer. Ik kolfde toen dus steeds een klein beetje, deed daar het poeder bij en gaf dan de fles en erna de borst.
Toen kwam nog wel steeds de melk terug, wat ze dus weer doorslikte, maar het was niet meer zo zuur, waardoor het geen pijn meer deed.
Op advies van de CB arts ben ik later de flesvoeding naast de medicatie ook in gaan dikken, en dat was het ei van Columbus

Want sindsdien komt haar melk amper meer omhoog. Nu al een tijdje helemaal niet meer. Ik ben dus gestopt met de medicijnen, want als het niet meer omhoog komt, hoeven maagzuurremmers volgens mij ook niet meer. Maar om altijd gekolfde voeding te moeten indikken, ik weet niet of ik daar zin in zou hebben

Of misschien kun je ook een heel klein beetje indikken en daarna de borst nog geven, maar mijn huisarts zei dat het medicijnen handiger was, omdat ik dan maar een klein beetje hoefde te kolven (dus ik nam aan dat alleen een beetje kolven en dat indikken niet voldoende helpt).
Maar je moet dus nog 2 weken wachten?

Dan zou ik toch echt langs een vervangend huisarts gaan, ik kreeg die zelfde dag nog medicijnen voor Frederiek en het hielp binnen 2 dagen ofzo.
En daarnaast het hoofdeinde van het bedje ophogen (ik heb bij Frederiek altijd een badhanddoek onder haar hoofdeind, zodat ze een klein beetje schuin ligt, wat nu geen zin meer heeft omdat ze haar hele bedje doorkruipt

). Dat deed ik trouwens al toen ze net geboren was, stom dat ik toen niet al dacht aan verborgen reflux, want dan hadden we er eerder iets aan kunnen doen. Maar Frederiek zat gewoon al heel jong veel in het wipstoeltje, dan ging het ook aardig goed, omdat ze dan overeind zat. Maarja, da's niet ideaal voor een baby natuurlijk.
Nu is het bakje nutriton bijna leeg, en ga ik proberen weer over te gaan op niet ingedikte melk. Ze is nu 4 maanden, en vaak is die sluitspier van de maag dan al zo goed ontwikkeld, dat het niet meer nodig is. Dus maar eens uitproberen of het over is.
Dat is wel het 'voordeel' van (verborgen) reflux, dat het in de meeste gevallen vanzelf weer overgaat.
Sterkte met jullie kleintje!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...