Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 17 okt 2011 19:48

wat naar evelien, dat s niet lekker in zn vel zit.. hopelijk hebben jullie baat bij de osteopaat!

tja slaapgebrek is hier momenteel ook wel aan de orde... als de een slaapt is de ander wakker en andersom. Het went inderdaad wel, maar merk wel dat ik vaker hoofdpijn heb en ook wel eerder prikkelbaar ben..

@ liefie: turkije is toch niet zo heel lang vliegen? als ze nog een beetje op schoot wil zitten zal het vast wel gaan

ben benieuwd wat j. morgen doet, missf!

hier vandaag voor het eerst met R. naar het cb. mevr. is nu een maand en weegt maar liefst 4720 gram! :shock: (3390 bij geboorte)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2011 20:27

@Jannoek, die uit Utrecht was op vakantie. Nu hebben we er 1 gevonden bij ons in de woonplaats. Ik ben heel benieuwd.

@Vpk, wowh die is even lekker gegroeid. Wij hebben woensdag een afspraak bij t cb. k Ben benieuwd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2011 08:15

Succes vandaag Evelien!

Joepie, vanmorgen werd Jurian pas iets voor 8 wakker. Of tenminste, toen stond hij naast mijn bed. Mijn man ging 6 uur eruit, dus ik had me al ingesteld op weer erg vroeg eruit, maar opeens werd ik weer wakker toen het kwart voor 8 was :D Dus maar iets later naar bed denk ik. Of het was toeval ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2011 09:10

Het was hier weer drama vannacht... :( Van 10 uur gisteravond t/m vanochtend 10 uur heeft S. maar 2 uurtjes geslapen en de rest gehuild of bij mij op de buik gelegen. Hij slaapt nu eindelijk.
En ik was vannacht ook alleen, manlief zit in t buitenland. We konden elkaar dus ook niet afwisselen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 okt 2011 09:35

Wat vervelend Evelien.

MissF, hopelijk gaat hij weer wat langer uitslapen, en was het geen eenmalige actie.
Over twee weekjes wordt de tijd ook weer teruggezet he... Wordt hij 05u wakker ipv 06u. :puh:

Hier heeft Femke geslapen van 19.30 tot 04.45 en toen tot 08.45.
Héérlijk! Ik houd ook echt van uitslapen.. Heb ook echt veel slaap nodig.
Wordt wat als de oudste straks naar school moet.

Zondag hadden we een hectische dag... Zat met Femke in 't ziekenhuis.
Die haalde opeens raar adem en huilde heel raar.
En als ze niet huilde, werd ze bleek, draaiden haar ogen weg, .. :(

Ze hebben niets raars kunnen vinden.
Wat is dat eng zeg, dacht echt dat t helemaal niet goed zou gaan..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2011 12:12

bah, wat eng Aikongirl. Lijkt me niks zoiets, en apart dat er geen oorzaak te vinden was. Hopelijk gebeurt het niet nog een keer!

Hier nog 2 fotootjes van mijn jongste :)

Tanden komen door, dus hele dag met haar handjes in haar mond
Afbeelding

Op z'n intelligenst ;)

Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 okt 2011 12:28

Mooie meid!
Hier komen de tandjes ook bijna door.

Hier mijn meiske:
Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 18 okt 2011 12:33

Wat een mooie meiden!

Hier zijn gelukkig 4 boventanden door (die kwamen allemaal tegelijk), dat hebben we weer even gehad. Totaal staat de stand nu op 6 tanden, het wordt al een heel gebit.
Hoe vinden jullie kids het tandenpoetsen trouwens? Hier is het een drama....., mond open =; brullen, gillen totdat het klaar is en dan is het over....

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 okt 2011 14:08

Evelien, wat een rotnacht zeg! Hopelijk kan de osteopaat jullie helpen. En misschien een idee om hem overdag te dragen in een draagdoek (of een goede drager)?
Veel sterkte zeg, ik weet hoe naar het is als je kindje veel huilt, echt, daar kun je het zo moeilijk mee hebben :(
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2011 14:29

Parkiet, dat doen we al maar daar wordt hij alleen maar onrustiger van. En we hebben twee buikdragers. Gelukkig slaapt hij nu, op z'n buik dat wel, maar wel erg onrustig. Wil om het uur drinken. Ik hoop ook zo dat de osteopaat iets kan vinden.

Wat een mooie foto's weer. :mrgreen: .

AG, wowh dat klinkt best heftig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2011 19:30

MissF schreef:wat naar Evelien, dat wens je je kleintje niet toe, dattie pijn heeft. Het zoontje van mijn vriendin was erg geholpen met 2 behandelingen bij de osteopaat. Frederiek huilde ook regelmatig en wilde nooit liggen, maar sliep 's nachts wel altijd prima, maar die had/heeft dus verborgen reflux. En dat kan volgens mij ook flink pijn doen. En het is zo simpel op te lossen. Dus misschien even langs de dokter in plaats van therapeuten?
Sterkte met je kleintje!

Onze eigen huisarts is met vakantie.

En onze kleine heeft net als Frederiek ook verborgen reflux. Heb jij ook medicijnen er voor gekregen? Ik heb ook van de osteopaat wat kleine tips mee gekregen. Over twee weken weer terug komen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2011 20:43

Ach, arm ventje :(
Ik ben gewoon bij de huisarts geweest, en die nam mij heel serieus. Hij vroeg mij wat ik wilde. Want een mogelijkheid is om alle voedingen te kolven, en in te dikken met nutriton. Maar dat wilde hij mij niet aandoen, dat kost zo enorm veel tijd extra. Dus heeft ze elke dag een half zakje poeder gekregen (weet even de naam niet meer), een maagzuurremmer. Ik kolfde toen dus steeds een klein beetje, deed daar het poeder bij en gaf dan de fles en erna de borst.
Toen kwam nog wel steeds de melk terug, wat ze dus weer doorslikte, maar het was niet meer zo zuur, waardoor het geen pijn meer deed.
Op advies van de CB arts ben ik later de flesvoeding naast de medicatie ook in gaan dikken, en dat was het ei van Columbus :D Want sindsdien komt haar melk amper meer omhoog. Nu al een tijdje helemaal niet meer. Ik ben dus gestopt met de medicijnen, want als het niet meer omhoog komt, hoeven maagzuurremmers volgens mij ook niet meer. Maar om altijd gekolfde voeding te moeten indikken, ik weet niet of ik daar zin in zou hebben :oops: Of misschien kun je ook een heel klein beetje indikken en daarna de borst nog geven, maar mijn huisarts zei dat het medicijnen handiger was, omdat ik dan maar een klein beetje hoefde te kolven (dus ik nam aan dat alleen een beetje kolven en dat indikken niet voldoende helpt).

Maar je moet dus nog 2 weken wachten? :shock: Dan zou ik toch echt langs een vervangend huisarts gaan, ik kreeg die zelfde dag nog medicijnen voor Frederiek en het hielp binnen 2 dagen ofzo.
En daarnaast het hoofdeinde van het bedje ophogen (ik heb bij Frederiek altijd een badhanddoek onder haar hoofdeind, zodat ze een klein beetje schuin ligt, wat nu geen zin meer heeft omdat ze haar hele bedje doorkruipt ;)). Dat deed ik trouwens al toen ze net geboren was, stom dat ik toen niet al dacht aan verborgen reflux, want dan hadden we er eerder iets aan kunnen doen. Maar Frederiek zat gewoon al heel jong veel in het wipstoeltje, dan ging het ook aardig goed, omdat ze dan overeind zat. Maarja, da's niet ideaal voor een baby natuurlijk.

Nu is het bakje nutriton bijna leeg, en ga ik proberen weer over te gaan op niet ingedikte melk. Ze is nu 4 maanden, en vaak is die sluitspier van de maag dan al zo goed ontwikkeld, dat het niet meer nodig is. Dus maar eens uitproberen of het over is.
Dat is wel het 'voordeel' van (verborgen) reflux, dat het in de meeste gevallen vanzelf weer overgaat.

Sterkte met jullie kleintje!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 okt 2011 20:59

Evelien, onze kleine heeft ook verborgen reflux (veroorzaakt door een strottenhoofdverslapping). Wij gebruiken nexium werkelijk een WONDERMIDDEL! Op advies vd kinderarts deden we 2 x per dag een half zakje mengen met 2 theelepels water en dat een half uur vòòr de voeding geven (hoef je ook niet te kolven) omdat het volgens hem niet goed samengaat met melk. Dat is hier ook te merken. Als ik na 10 min al ga voeden werkt het minder goed. Nu geven we 1x per dag heel zakje en dat gaat nu ook goed.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 okt 2011 21:05

Misschien dat je ook kan proberen op te letten of het erger is als jij iets bepaalds gegeten hebt. Onze uk heeft er alleen nog erg pijn van (ondanks medicijnen) als ik koekkruiden/speculaaskruiden/kaneel eet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2011 21:11

Als ik kijk naar wat ik eet... :oops: Brood met beleg (magere vleeswaren). Fruit. Avond eten: zowieso geen scherp eten.
Tussen door thee en water.

@MissF, nee over twee weken krijgt hij weer een behandeling bij de osteopaat. Was niet helemaal duidelijk. Onze huisarts is er pas maandag weer.

Maar goed Ik heb net even wat gekolfd en dat Nutrilonspul er door heen gedaan en hij pakt (gelukkig) wel de fles.

We zullen het zien. Hij is nu heel moe dus wij gaan lekker slapen.

Terug naar “Archief”