quote="Horeb"
Het treft mij dat alles wat verwijst naar die leer.............als ouderwets, uit de tijd en te eenzijdig......of niet schriftuurlijk wordt afgedaan. zo ook onze zo geliefde belijdenissen.
De leer uit de Bijbel is niet ouderwets Horeb, en heden ten dage nog steeds aktueel, en daar
hoort zeker zonde-kennis of zoals jij het noemt ellende bij, want hoe anders kan een mens
wedergeboren worden. Alleen gaat de Here God met sommige een ander weg dan jij denkt
zoals het zou moeten zijn, maar Zijn doel is hetzelfde.
ik zal mezelf niet laten verleiden die "nieuwe" weg te gaan die hier alom wordt voorgesteld. zullen andere echter ook zo standvastig blijken te zijn?
Jij noemt het een "nieuwe " weg maar het is een Bijbelse weg.
als ik soms zie hoe gemakkelijk mensen allerlei wind van leer aannemen, ook hier op het forum, hou ik mijn hart wel eens vast. Het is ook zo verleidelijk...........weg met die aloude weg waar de mens zichzelf toch niet zaligen kan
Een mens kan zichzelf toch niet zaligen? En ik deel je mening dat mensen ook door allerlei
wind en leer in verleiding komen, maar dat is hier op het forum niet het geval.
.........neem Jezus aan en kom tot Hem, en je bent zomaar bekeerd!!!
Deze uispraken lees ik tot mijn grote schrik vaker, ik vind het blasfemie, het doet geen eer
aan de naam van Jezus, die zoals jij ook wel weet verhoogd is door de Vader.
Niks ellende........dat is alleen maar voor zwartkouserige zeurjurken........nee, begin met de verlossing...Halleluja.
Dat maakt jij er van, dat "bekeerde"geen ellende kennen, en weer zo spotten over verlossing
dat het werk van Jezus is.
Mijn enige troost is dezelfde als altijd. God zal zelf Zijn volk oprapen van het vlakke des velds. Hij zelf zal instaan voor de Zijnen. Hij zal ze rukken als een vuurbrand uit het vuur. Hij zal ze nedervellen gelijk een Paulus op de weg. Hij is het Die ze trekken zal uit de duisternis tot Zijn wonderbaar licht. Hij....ja Hij alleen zal voor het Zijne zorgen. als het uit de mens moet komen komt er niets van terecht.
Ja inderdaad Horeb laat dit werk maar helemaal aan God over, dat is jouw zorg niet en daar
hoef jij gelukkig niet over te oordelen wie de zijnen zijn.
De ouderling in de kerk bij Dominee de Kock in Ulrum zei tot de dominee......."als ik zelf nog één zucht zou moeten toedoen aan mijn zaligheid, het zou voor eeuwig verloren zijn". Op die woorden liet de Heere dominee Hendrik de Koch zien wat die ouderling had wat hij miste........de totale afhankelijkheid van God. De Kock ging ertussen uit en God wederbaarde Hem zoals Hij al Zijn volk bekeerd heeft.
Voor mij zijn dat enkel woorden, God alleen kent het hart van die mens.
En jij legt uit dat een "bekeerde" zich niet afhankelijk weet van onze God?
het gevolg was dat dominee Hendrik de Kock zichzelf en zijn gemeente moest afscheiden van de kerk omdat hij niet langer mee kon in het verlichtingsdenken van die tijd. ook de tijd waarin we leven is niet veel anders gezien de vele eigenzinnige Godsdienst die gezien en geleerd wordt. ook op dit forum :
Eigenzinnig Godsdienst? noem jij iets eigenzinnig als je vanuit Gods Woord leeft en je afhankelijk
weet van Hem".
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.