Is dat zo?meribel schreef:Maar Hij wil dat wij hem Vader noemen
Je mag Hem Vader noemen... een accentverschil, dat wel heel belangrijk is.
Moderator: Moderafo's
Is dat zo?meribel schreef:Maar Hij wil dat wij hem Vader noemen
meribel schreef:Maar Hij wil dat wij hem Vader noemen
Waarvan akte..!Riska schreef:Is dat zo? Je mag Hem Vader noemen... een accentverschil, dat wel heel belangrijk is.
Niet iedereen is het gegeven te studeren - niet iedereen heeft een studiehoofd en niet iedereen heeft er tijd of geld voor. Je post klinkt behoorlijk hooghartig - regentesk. Sorry.Boekenlezer schreef:In feite is zoiets toch een vrij trieste discussie. Net als de verhitte discussie over SV of HSV. Dan denk ik: 'sorry, ga je tijd nuttig besteden, en leer gewoon de grondtalen, als je zo geïnteresseerd bent in iedere tittel en jota van de tekst!'
Ik beleef dat soort dingen voor mijzelf als een gebrek aan intellectuele uitdaging: men verveelt zich, en gaat zijn energie - die nu eenmaal ergens heen moet - dan maar verspillen aan onzinnige dingen. Haarkloverijen noemt men dat ook wel.
Bij gebrek aan intellectuele uitdaging kun je volgens mij ook wat anders doen: je kennis op een nuttige manier vergroten/verbreden. De grondtalen gaan leren i.p.v. te gaan discussiëren over de details van SV en HSV is daar een voorbeeld van. Dat is beter dan te blijven hangen in 'I'll never be clever'.
Riska schreef:Je post klinkt behoorlijk hooghartig - regentesk. Sorry.
Riska schreef:Is dat zo?
Je mag Hem Vader noemen... een accentverschil, dat wel heel belangrijk is.
Riska schreef:Als je er 'graag' tussen zet, kan ik erin meegaan.
Dus: Hij wil graag dat wij Hem Vader noemen...
Dan is het dwingende eraf en geloof me, er
zijn heel veel mensen die Hem niet zo gemakkelijk
Vader noemen... die worden op die manier niet
in een 'verplichtingssituatie' gebracht.
Wat bedoel je met 'erin'????1a2b3c schreef:Ik vind het helemaal niet dwingend overkomen. Ik weet wel dat sommige mensen er moeite mee hebben maar m.i. komt dat mede doordat dat 'erin' gepreekt wordt.
Riska schreef:Wat bedoel je met 'erin'????
schaapje schreef:
Verder denk ik dat we nooit op deze aarde een juist beeld van God kunnen krijgen,
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten