Dag des oordeels (21 Mei)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor elbert » 13 mar 2012 11:28

Eindtijdprofeet Harold Camping heeft veel spijt
In een verklaring zeggen ze dat hun voorspellingen zondig waren en dat degenen die hen wezen op Matt. 24:36 en Mark. 13:32 ("van die dag en uur weet niemand") gelijk hadden.
Dat siert hem en zijn organisatie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 mar 2012 11:46

Eindtijdprofeet Harold Camping heeft veel spijt
In een verklaring zeggen ze dat hun voorspellingen zondig waren en dat degenen die hen wezen op Matt. 24:36 en Mark. 13:32 ("van die dag en uur weet niemand") gelijk hadden.

Jammer dat ze de teksten in mat. en mark. niet eerder hadden gelezen :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 13 mar 2012 12:19

schaapje schreef:
Jammer dat ze de teksten in mat. en mark. niet eerder hadden gelezen :mrgreen:

En helemaal als je bedenkt dat hij al 90 jaar is. :D
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 mar 2012 12:28

En helemaal als je bedenkt dat hij al 90 jaar is. :D

Maar niet te oud om te leren :wink:

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mar 2012 14:52

elbert schreef:Eindtijdprofeet Harold Camping heeft veel spijt

Ik las het inderdaad. Goed dat hij het nu ook toegeeft, wel beroerd voor een aantal gezinnen die letterlijk failliet zijn door zijn voorspelling (en hun eigen domme besluit deze voorspelling te geloven).

Ik heb laatst de docu Kaf en Koren gezien waarin ze een aantal gezinnen volgden tot en ook na de "Dag des Oordeels". Het was een vreemde combinatie van leedvermaak en medelijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 mar 2012 15:02

Ik heb laatst de docu Kaf en Koren gezien waarin ze een aantal gezinnen volgden tot en ook na de "Dag des Oordeels". Het was een vreemde combinatie van leedvermaak en medelijden.

Ik heb dat ook gezien, triest was het, maar geeft wel te denken dat gelovigen zomaar slikken wat een voorganger/dominee hun zegt, als ze zelf de Bijbel eens onderzocht hadden, dan waren ze de teksten uit Mat. en Mark. ook tegen gekomen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mar 2012 15:44

schaapje schreef: als ze zelf de Bijbel eens onderzocht hadden, dan waren ze de teksten uit Mat. en Mark. ook tegen gekomen.

Dat snapte ik ook al niet aan dit hele verhaal. Zelf ik, ongelovige, ken de strekking van die teksten.

Heeft Harold Camping daar ooit iets over gezegd trouwens?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mar 2012 15:46

schaapje schreef:Ik heb dat ook gezien, triest was het

Het ergste vond ik nog dat gezinnetje waarvan de zoon er niets van geloofde. Hij hield zich sterk maar dacht volgens mij echt dat allebei z'n ouders knettergek waren geworden.

Stond ie met z'n (stief?)pa in de tuin een schuur te bouwen, en die vader bleef maar op hem in praten hoe hij niet zou worden opgenomen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 mar 2012 16:05

Het ergste vond ik nog dat gezinnetje waarvan de zoon er niets van geloofde. Hij hield zich sterk maar dacht volgens mij echt dat allebei z'n ouders knettergek waren geworden.

Stond ie met z'n (stief?)pa in de tuin een schuur te bouwen, en die vader bleef maar op hem in praten hoe hij niet zou worden opgenomen.

Ja onbegrijpelijk hoe mensen zo zeker van hun zaak kunnen worden door een voorganger, die wat goochelt met getallen, deze man was het toch die zich dagenlang niet op zijn werk durfde te vertonen, na de niet opname.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mar 2012 16:38

schaapje schreef:deze man was het toch die zich dagenlang niet op zijn werk durfde te vertonen, na de niet opname.

Dat kan ik me goed voorstellen! Wat een afgang zeg. En toch, ik kan er niet anders dan er medelijden voor voelen.

Wij hebben hier op kantoor een secretaresse die er van OVERTUIGD is dat de wereld dit jaar vergaat op 21 december (de Maya kalender). Nu is het volgens mij bij haar niet zo erg dat ze ook ontslag gaat nemen, maar toch. Ik zal op 22 december zeker even bij haar langslopen ;)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 mar 2012 16:53

Oh ja die hebben we ook nog ...21 december 2012...maar dat komt niet uit de "gelovige" hoek...toch?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mar 2012 17:21

schaapje schreef:Oh ja die hebben we ook nog ...21 december 2012...maar dat komt niet uit de "gelovige" hoek...toch?

Nope, de Maya kalender. Al meerdere malen ge-debunked, maar genoeg mensen die er heilig in geloven.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2012 10:14

We lezen in Ezechiel 18 vers 20:

De mens die zondigt, díe zal sterven. De zoon zal de ongerechtigheid van de vader niet dragen, en de vader zal de ongerechtigheid van de zoon niet dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hemzelf zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hemzelf zijn.

De vaderen hebben Jezus gekruisigd, maar jullie zeggen dat hij de zonen zal bezoeken. Dat lijkt mij heel vreemd, want dan zou het woord van God zichzelf toch verloochenen? Christus heeft duidelijk gezegd:

'opdat van dit geslacht afgeëist wordt het bloed van alle profeten dat van de grondlegging van de wereld af vergoten is, van het bloed van Abel tot het bloed van Zacharia, die omgebracht is tussen het altaar en het huis van God. Ja, Ik zeg u, het zal afgeëist worden van dit geslacht.' (Luk 11,50-51)

Doch zeggen jullie dat een toekomstige generatie geoordeeld zal worden en maken zo van God een leugenaar. Het is daarom dat ik schreef de kerk is het hoofd van elke katholiek en daar voeg ik aan toe plus alles wat daar op geënt is. Want als die generatie niet heeft geboet voor de kruisiging zoals Christus voorzegde, dan is het woord van God ijdel geworden.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 mar 2012 16:13

mohamed schreef:We lezen in Ezechiel 18 vers 20:

De mens die zondigt, díe zal sterven. De zoon zal de ongerechtigheid van de vader niet dragen, en de vader zal de ongerechtigheid van de zoon niet dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hemzelf zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hemzelf zijn.

De vaderen hebben Jezus gekruisigd, maar jullie zeggen dat hij de zonen zal bezoeken. Dat lijkt mij heel vreemd, want dan zou het woord van God zichzelf toch verloochenen? Christus heeft duidelijk gezegd:

'opdat van dit geslacht afgeëist wordt het bloed van alle profeten dat van de grondlegging van de wereld af vergoten is, van het bloed van Abel tot het bloed van Zacharia, die omgebracht is tussen het altaar en het huis van God. Ja, Ik zeg u, het zal afgeëist worden van dit geslacht.' (Luk 11,50-51)

Doch zeggen jullie dat een toekomstige generatie geoordeeld zal worden en maken zo van God een leugenaar. Het is daarom dat ik schreef de kerk is het hoofd van elke katholiek en daar voeg ik aan toe plus alles wat daar op geënt is. Want als die generatie niet heeft geboet voor de kruisiging zoals Christus voorzegde, dan is het woord van God ijdel geworden.

"Want Ik, de Here uw God, ben een naijverig God, Die de ongerechtigheid van de vaderen bezoek aan de kinderen, tot in het 3e en vierde geslacht van hen die Mij haten (lees hier niet het haten zoals wij dat kennen, maar lees hier: die Mij niet van ganser harte liefhebben)"
Dat houdt in dat de zoon niet zal sterven om de goddeloosheid van de vader, maar wel dat het afdwalen van Gods weg doorwerkt in de geslachten erna.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 15 mar 2012 16:27

weer zo'n OT oneliner.

oog om oog werd tand om tand.
veelwijverij werd monogamie.
offers werden barmhartigheid.
de besnijdenis is er een die niet meer met handen geschiedt, en God woont niet meer in een huis van steen (tempel) maar in de hemel is zijn troon en de aarde een voetbank .
Somebody up there likes you

Terug naar “Archief”