mohamed schreef:We lezen in Ezechiel 18 vers 20:
De mens die zondigt, díe zal sterven. De zoon zal de ongerechtigheid van de vader niet dragen, en de vader zal de ongerechtigheid van de zoon niet dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hemzelf zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hemzelf zijn.
De vaderen hebben Jezus gekruisigd, maar jullie zeggen dat hij de zonen zal bezoeken. Dat lijkt mij heel vreemd, want dan zou het woord van God zichzelf toch verloochenen? Christus heeft duidelijk gezegd:
'opdat van dit geslacht afgeëist wordt het bloed van alle profeten dat van de grondlegging van de wereld af vergoten is, van het bloed van Abel tot het bloed van Zacharia, die omgebracht is tussen het altaar en het huis van God. Ja, Ik zeg u, het zal afgeëist worden van dit geslacht.' (Luk 11,50-51)
Doch zeggen jullie dat een toekomstige generatie geoordeeld zal worden en maken zo van God een leugenaar. Het is daarom dat ik schreef de kerk is het hoofd van elke katholiek en daar voeg ik aan toe plus alles wat daar op geënt is. Want als die generatie niet heeft geboet voor de kruisiging zoals Christus voorzegde, dan is het woord van God ijdel geworden.
"Want Ik, de Here uw God, ben een naijverig God, Die de ongerechtigheid van de vaderen bezoek aan de kinderen, tot in het 3e en vierde geslacht van hen die Mij haten (lees hier niet het haten zoals wij dat kennen, maar lees hier: die Mij niet van ganser harte liefhebben)"
Dat houdt in dat de zoon niet zal sterven om de goddeloosheid van de vader, maar wel dat het afdwalen van Gods weg doorwerkt in de geslachten erna.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!