elbert schreef:Mortlach schreef:Let op, ik zeg niet dat er geen moslims wat heetgebakerd zouden reageren, ongetwijfeld wel, maar slechts dat ik vermoed dat dat niet de hoofdreden is dat daar geen reclame mee wordt gemaakt.
Moslims maken anders een redelijk aandeel uit van onze bevolking (minstens 5%), dus zou je wel verwachten dat ze op enige manier in reclame zichtbaar zijn. Maar ik zie daar niets van.
En het is toch aardig bekend dat cabaretiers na de moord op Theo van Gogh wel uitkijken om grappen te maken over de islam, terwijl ze daar met het christendom geen moeite mee hebben. Dat zal voor reclamemakers niet anders zijn, schat ik zo in. Zeker als je in de Arabische wereld wat economische belangen hebt.
Over economische belangen gesproken, al dat profane gepraat over engelen door reclamemakers zorgt er bij mij voor dat ik me voorneem om geen producten van zo'n merk te kopen. Als ze mij en mijn geloof niet serieus wensen te nemen, hoef ik hun product ook niet serieus te overwegen. Dat is voor Philadelphia zo (nooit gekocht), dat geldt voor Magnum ijsjes (hoofdzondenreclame) en dat geldt ook voor Axe.

Nee als reclamebureau kijk je wel uit. Voor je het weet krijg je bedreigingen binnen per mail of keilen de stenen door je ruiten.
Het ging gisteravond over emoties, bij de Japanners. Deze mensen tonen van nature weinig emoties, zeker niet tov vreemden (buitenlanders) ze willen een ander daar niet mee opzadelen.
In andere landen is het juist heel makkelijk om openbaar in huilen uit te barsten en te jammeren.
Maar Arabische mannen worden heel agressief van verdriet !
Kijk maar bij een begrafenis van een doodgeschoten leider, ze lopen met geweren, vuisten gebald, te schreeuwen. Ergo, het zit in hun genen, zeer agressief te reageren als ze beledigd worden ?
Christenen worden eerder bedroefd. Zeg ik dat goed ?