Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor schelpje3 » 17 mar 2011 11:16

Lidia schreef:
schelpje3 schreef:ik denk dat massaal protesteren averechtse werking heeft

Ik had gereageerd en kreeg netjes een melding terug met daarin dat ze het betreurden dat het voor bepaalde mensen storend zou zijn, maar dat het uitgebreid voorgelegd is aan mensen die het niet storend vonden, bla, bla, bla, enz., enz., enz. Nou ja, wel netjes dat ze reageerden, maar je kunt er natuurlijk niets mee. Overigens zie ik die reclame nu niet meer, toch?

Dat schreef meribel !!
Ik ben er juist VOOR dat christenen veel vaker moeten protesteren, ik heb ook diezelfde brief. Ik was eveneens teleurgesteld, maar het is ook wel eens gelukt.
Ik zie die reclame ook niet meer, maar dat zegt niets, want ik probeer die blokken te mijden. Even een koffie halen, naar het toilet :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 mar 2011 11:22

Mortlach schreef:Let op, ik zeg niet dat er geen moslims wat heetgebakerd zouden reageren, ongetwijfeld wel, maar slechts dat ik vermoed dat dat niet de hoofdreden is dat daar geen reclame mee wordt gemaakt.
Moslims maken anders een redelijk aandeel uit van onze bevolking (minstens 5%), dus zou je wel verwachten dat ze op enige manier in reclame zichtbaar zijn. Maar ik zie daar niets van.
En het is toch aardig bekend dat cabaretiers na de moord op Theo van Gogh wel uitkijken om grappen te maken over de islam, terwijl ze daar met het christendom geen moeite mee hebben. Dat zal voor reclamemakers niet anders zijn, schat ik zo in. Zeker als je in de Arabische wereld wat economische belangen hebt.
Over economische belangen gesproken, al dat profane gepraat over engelen door reclamemakers zorgt er bij mij voor dat ik me voorneem om geen producten van zo'n merk te kopen. Als ze mij en mijn geloof niet serieus wensen te nemen, hoef ik hun product ook niet serieus te overwegen. Dat is voor Philadelphia zo (nooit gekocht), dat geldt voor Magnum ijsjes (hoofdzondenreclame) en dat geldt ook voor Axe. =;
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 mar 2011 11:27

elbert schreef:
Mortlach schreef:Let op, ik zeg niet dat er geen moslims wat heetgebakerd zouden reageren, ongetwijfeld wel, maar slechts dat ik vermoed dat dat niet de hoofdreden is dat daar geen reclame mee wordt gemaakt.
Moslims maken anders een redelijk aandeel uit van onze bevolking (minstens 5%), dus zou je wel verwachten dat ze op enige manier in reclame zichtbaar zijn. Maar ik zie daar niets van.
En het is toch aardig bekend dat cabaretiers na de moord op Theo van Gogh wel uitkijken om grappen te maken over de islam, terwijl ze daar met het christendom geen moeite mee hebben. Dat zal voor reclamemakers niet anders zijn, schat ik zo in. Zeker als je in de Arabische wereld wat economische belangen hebt.
Over economische belangen gesproken, al dat profane gepraat over engelen door reclamemakers zorgt er bij mij voor dat ik me voorneem om geen producten van zo'n merk te kopen. Als ze mij en mijn geloof niet serieus wensen te nemen, hoef ik hun product ook niet serieus te overwegen. Dat is voor Philadelphia zo (nooit gekocht), dat geldt voor Magnum ijsjes (hoofdzondenreclame) en dat geldt ook voor Axe. =;

Nee als reclamebureau kijk je wel uit. Voor je het weet krijg je bedreigingen binnen per mail of keilen de stenen door je ruiten. :(
Het ging gisteravond over emoties, bij de Japanners. Deze mensen tonen van nature weinig emoties, zeker niet tov vreemden (buitenlanders) ze willen een ander daar niet mee opzadelen.
In andere landen is het juist heel makkelijk om openbaar in huilen uit te barsten en te jammeren.
Maar Arabische mannen worden heel agressief van verdriet !
Kijk maar bij een begrafenis van een doodgeschoten leider, ze lopen met geweren, vuisten gebald, te schreeuwen. Ergo, het zit in hun genen, zeer agressief te reageren als ze beledigd worden ?
Christenen worden eerder bedroefd. Zeg ik dat goed ?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2011 11:38

schelpje3 schreef:Het ging gisteravond over emoties, bij de Japanners. Deze mensen tonen van nature weinig emoties, zeker niet tov vreemden (buitenlanders) ze willen een ander daar niet mee opzadelen.
In andere landen is het juist heel makkelijk om openbaar in huilen uit te barsten en te jammeren.
Maar Arabische mannen worden heel agressief van verdriet !
Kijk maar bij een begrafenis van een doodgeschoten leider, ze lopen met geweren, vuisten gebald, te schreeuwen. Ergo, het zit in hun genen, zeer agressief te reageren als ze beledigd worden ?
Christenen worden eerder bedroefd. Zeg ik dat goed ?

ik vermoed dat dat eerder met cultuur dan met natuur te maken heeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 17 mar 2011 13:34

schelpje3 schreef:
Lidia schreef:
schelpje3 schreef:ik denk dat massaal protesteren averechtse werking heeft

Ik had gereageerd en kreeg netjes een melding terug met daarin dat ze het betreurden dat het voor bepaalde mensen storend zou zijn, maar dat het uitgebreid voorgelegd is aan mensen die het niet storend vonden, bla, bla, bla, enz., enz., enz. Nou ja, wel netjes dat ze reageerden, maar je kunt er natuurlijk niets mee. Overigens zie ik die reclame nu niet meer, toch?

Dat schreef meribel !!
Ik ben er juist VOOR dat christenen veel vaker moeten protesteren, ik heb ook diezelfde brief. Ik was eveneens teleurgesteld, maar het is ook wel eens gelukt.
Ik zie die reclame ook niet meer, maar dat zegt niets, want ik probeer die blokken te mijden. Even een koffie halen, naar het toilet :wink:

Ik heb gewoon op 'citeer' gedrukt, dus ik weet niet wat er fout ging, sorry :oops:
Wij hebben geen TV, dus daar zie ik die reclame sowieso niet, maar ik zie het ook niet meer in de winkels.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 15:53

Afgelopen dinsdag was de reclame iig nog op tv.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 mar 2011 16:46

en moeten we nu in schok zijn ? reclames worden ingekocht voor een bepaalde periode !

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 17:43

Even rustig spons :-oo ik reageerde alleen maar op forumleden die leken te denken dat het over was met deze axe-reclame.

Sophielo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sophielo » 21 mar 2011 11:27

Ik vind het een beetje overdreven ofwatdanook om door deze reclame gekwetst of wat dan ook te zijn. Er zijn zoveel dingen waar mensen als engel worden afgebeeld en waar mooie dames in voor komen...

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 21 mar 2011 13:57

Sophielo schreef:Ik vind het een beetje overdreven ofwatdanook om door deze reclame gekwetst of wat dan ook te zijn. Er zijn zoveel dingen waar mensen als engel worden afgebeeld en waar mooie dames in voor komen...

Ja dat klopt.... ook dat is gewoon een schop tegen het christendom.
Maar de axe reclame sloeg toch wel alles.

Ik vond dat het ook nog een diepere lading had:
Satan is een gevallen engel. Ik had zoiets van: oei, als ze eens wisten hoe dit opgevat kan worden. Dat de engelen dus ook vallen zoals Satan...

Als je probeert nuchter hierover te doen, stel je dan eens voor hoe God er naar zou kijken...
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2011 17:36

knor183 schreef:Als je probeert nuchter hierover te doen, stel je dan eens voor hoe God er naar zou kijken...

Ik denk dat God zich niet met zulke pietluttige zaken bezig houd, laat staan dat hij er bij wijze van nachten van wakker ligt.

Terug naar “Archief”