Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor MissF » 25 jan 2011 21:12

Hee grappig, die geboortekaartjes hadden mijn zusje en broertje ook. Mijn moeder wilde ze bij mijn zus en mij al, maar vond ze toen te duur voor hun. Zij en haar zussen hadden ook allemaal diezelfde :D
Wij keken volgens mij met 30 weken ofzo naar kaartjes. Ik had sowieso al een erg leuk kaartje via internet gevonden, maar toen we die wilden bestellen bleek ie uitverkocht ofzo. uiteindelijk hebben we mappen vol bekeken, van de drukkerij waar een vriend werkt. kregen we mooi korting. Dat doen we nu maar weer. Ik vond zoveel kaartjes echt niet unisex, maar dit keer zal het dus beter gaan, hoop ik :D (beetje jammer dat die vriend dan vast al zal gaan weten wat het wordt, hmm, nog even bedenken hoe we dat moeten voorkomen :D )
Maar ik ben nogal kritisch als het daarom gaat :oops: dus we hadden de tijd ook wel nodig ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 jan 2011 21:20

@MissF je kan toch gewoon een jongens en meisjes kaartje uitzoeken? Lijkt me niet echt een probleem en zo heeft hij toch niet door of het een jongen of meisje is :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 jan 2011 21:30

dit kaartje hebben we 't dan over al dan niet met roze of blauw strikje :mrgreen:

Afbeelding

Bij mij was het trouwens een enkel kaartje, toen waren er nog geen dubbele. Bij mijn man was 't wel zo'n dubbele.

denk dat wij ook wel 2 kaartjes doen, stel je voor dat de echoscopist het verkeerd heeft gezien...

Bestelden jullie ook vooraf de exacte tekst, op geboorte datum etc. na?
Of kan dat nog achter af, lijkt me namelijk lastig om dat vooraf te doen, omdat je gewoon nog niet weet hoe bepaalde dingen gaan lopen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2011 21:49

volgens mij kan het gewoon achteraf, maar wij hadden bijna alles al vooraf doorgegeven. En kregen ook een proefdruk daarvan. Maar volgens mij hoeft dat niet perse hoor. Ik wilde wel dat het echt goed zou komen. Zo wilde ik Jurians naam zo, dat de eerste naam vetgedrukt was (dus roepnaam), en de 2 doopnamen erachter niet vetgedrukt. Dat heb ik wel even goed gecontroleerd, zodat niet iedereen dacht dat hij misschien Paul zou heten ofzo :D Maar echt nodig is het denk ik niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 jan 2011 21:52

oké! Ook nog maar even bij de drukker tzt navragen... Met onze trouwkaart was hij heel makkelijk, dus denk dat dat nu wel weer goed moet komen. Binnenkort maar een x boeken kijken...

Nu je trouwens een 2e naam van Jurian noemt denk ik ineens aan een volgend leuk puntje. Vernoemen: ja of nee? 8-[ Gelukkig hebben we de tijd en zijn we het over de voornaam van zowel jongetje als meisje al eens. Dus ons kindje hoeft in elk geval niet naamloos door het leven... ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2011 22:26

wij hadden bij marijn vooraf kaartje uitgezocht proefdruk via de mail met fantasienamen, maar wel dezelfde lengte.

Ik was dan snachts bevallen, smorgens naam doorgemaild en andere gegevens, tien minuten laten proefdruk, accoord gegeven, en ze belden om 12 dat ze klaar waren, manlief met kraamverzorgster aan het vouwen en enveloppen geweest, weggebracht en de meesten hadden em de volgende dag al!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jan 2011 22:35

Wij hadden van tevoren de kaartjes besteld, de foto doorgemaild die erop moest komen en de tekst al doorgegeven. Toen het bij Sylke allemaal anders liep hebben we die tekst nog wat gewijzigd om aan te geven dat zij voorlopig in het ziekenhuis zou liggen. Ik vond het wel prettig om de tekst van tevoren al vast te hebben staan, dan heb je tijd en rust om die even goed te controleren op fouten.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jan 2011 08:01

oké, die flexibiliteit is er dus wel. Mooi :)
Dan denk ik dat wij binnenkort daar maar 's over na gaan denken..

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 jan 2011 08:44

oja, dat moeten wij ook nog even regelen. waarschijnlijk iets in dezelfde trant als onze trouwkaart... :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jan 2011 10:59

wij hebben gewoon alles via internet geregeld. http://www.geboortepost.nl/ van tevoren kan je alle adressen daar invoeren.. je kaart al klaar zetten.. en als het kind er dan is, dan kan je het zo bestellen en zij sturen het dan ook voor je op! (je kan ze ook thuis krijgen en ze dan zelf sturen).. Bestel je voor 15:00u dan hebben de mensen het de volgende dag in huis! ik ben zondagavond bevallen, maandagochtend kaart besteld, dinsdag hadden de mensen em al in huis!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 jan 2011 12:10

Wij hebben het ook via internet gedaan. En dan een postcard.
Op de voorkant: foto vd baby, naam, datum en gewicht. En op de achterkant onze adresgegevens enzo.

Nu heb ik ook al een opzetje gemaakt. Adressen staan nog in het bestand.
Hoef ik straks alleen een foto toe te voegen, + datum/gewicht.
Hebben de mensen 'm de volgende dag in huis.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 26 jan 2011 12:29

Wij doen het ook via internet www.kaartje2go.nl. Proefdruk zag er prima uit, nog de datum aanpassen binnenkort en dan kan die weg, wel prima!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 jan 2011 12:57

Em. schreef:Wij doen het ook via internet http://www.kaartje2go.nl. Proefdruk zag er prima uit, nog de datum aanpassen binnenkort en dan kan die weg, wel prima!

Hier ook via die site. Goede ervaringen mee.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jan 2011 13:00

Toch daar ook nog maar 's kijken dan :)
Gebruik die site wel vaak voor 'gewone' kaartjes, vind de kwaliteit wel echt goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 jan 2011 21:02

Of een mooie buikfoto :mrgreen: met tekst erop....

veel reacties gehad, veel leuke en een paar niet leuke. (1 eigenlijk maar). Natuurlijk, meeste mensen zeggen: ik zou het nooit doen, maarja dat is ook smaakgebonden. Nu wil ik weer zelf wat in elkaar zetten, maar hoe of wat laat ik nog even in het midden.

Vind dat kaartje met strikje ook erg leuk, maar past niet bij ons (vind ik dan hé)

heb vandaag een kinderwagen gehaald via mp, mutsy 4 rider in grijs/zwart met maxicosi en easyfix systeem. Ideaal systeem! Had nog een maxicosi dus was eigenlijk niet nodig maar de easyfix leek me zoo handig en dat is het dus ook :wink:

Gister en vandaag ook positiekleding gekocht, 2 jurkjes, 1 rokje en een shirtje. kan alles de seizoenen door dragen alleen het rokje wordt denk een beetje te strak bij een dikke buik, echt zo'n beginnende-buikjes-model.
Commode en kast hebben we verkocht dus de babykamer is nu leeg. Kan het 'slopen' beginnen en daarna het opknappen :-({|=

Terug naar “Archief”