Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor pol » 16 okt 2010 21:24

Wat een akelige berichten. Heel veel sterkte ermee hoor. het enigste wat je kan doen is bidden!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2010 12:37

Wat een verdrietige berichten. Sterkte voor iedereen die erbij betrokken is. Laura, wat een onmogelijke keuze moet dat zijn voor je zus en partner, als ze inderdaad een keuze moeten gaan maken. En Funlover, heftig zeg, als ze dat in zo'n vroeg stadium al weten, steeds die onzekerheid ook lijkt me..
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2010 18:17

Wat een verdrietige berichten zeg :( Sterkte allemaal!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 okt 2010 18:40

laura en funlover, wat een verdrietige berichten zeg, Heel veel sterkte en Kracht van onze Hemelse Vader toegewenst voor alle betrokkenen.

Hierdoor worden we er wel weer door bepaald wat een groot wonder het is als er een zwangerschap ontstaat en er nieuw leven gaat groeien en als er uiteindelijk een gezond en levend kindje geboren mag worden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 okt 2010 18:42

Stip, heel veel succes met de laatste loodjes. Ik hoop dat de bevalling straks voorspoedig mag verlopen en dat je snel je kindje in je armen mag houden.

Haai wat leuk weer een tantezegger op komst.
(bij ons is nr 21 en 22 op komst (tantezegger dan he!) maar das allemaal van mijn man zijn kant).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 okt 2010 18:49

Funlover schreef:
Memmem schreef:Funlover, heftig hoor, wat heeft het kindje?

Het kindje heeft 3 chromosomen 18. Een hele zeldzame aandoening. 1 op 8500 kindjes heeft het.....

Toen ik zwanger was van onze tweede was een vrouw uit de straat dat ook. We waren gelijkertijd uitgerekend, maand voor de geboorte kregen ze te horen dat hun kindje trisomie 18 had. Het zou niet levend ter wereld kunnen komen, uiteindelijk heeft het kindje 2,5 jaar geleefd!
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 okt 2010 19:03

k heb net even zitten googlen op trisomie 18 en dan lees je ook over andere chromosoomafwijkingen. Dan word je zelf toch wel heel klein dat je gezonde kinderen gekregen hebt..
Veel sterkte voor alle mensen die een kind met een erfelijke afwijking verwachten!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 okt 2010 20:10

Het is inderdaad zo bijzonder dat er zo veel kinderen toch gezond geboren worden.
Met mijn studie krijg ik best vaak te maken met dit soort 'afwijkingen' (er kunnen echt zo veel verschillende afwijkingen ontstaan). Als je dat dan hoort, dan zou je soms denken: menselijkerwijs kan je soms maar beter niet aan kinderen beginnen. Gelukkig mag je dan toch veel zorgen in Gods hand leggen. Ik hoop dat de ouders van deze bijzondere kindjes veel kracht en wijsheid mogen halen uit het geloof.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 okt 2010 08:34

*Annet* schreef:
Funlover schreef:
Memmem schreef:Funlover, heftig hoor, wat heeft het kindje?

Het kindje heeft 3 chromosomen 18. Een hele zeldzame aandoening. 1 op 8500 kindjes heeft het.....

Toen ik zwanger was van onze tweede was een vrouw uit de straat dat ook. We waren gelijkertijd uitgerekend, maand voor de geboorte kregen ze te horen dat hun kindje trisomie 18 had. Het zou niet levend ter wereld kunnen komen, uiteindelijk heeft het kindje 2,5 jaar geleefd!

Wow dat is inderdaad heel bijzonder. Hoe ging dat verder? Wel echt een zorgenkindje zeker? Het schijnt dat je die kinderen ook gewoon op vaste tijden moet voeden omdat ze er zelf niet naar vragen......
Het kan ook opeens blauw worden of stoppen met ademen.
Je kan heel veel informatie lezen over trisomie 18. Soms kun je het alleen beter maar niet doen.
Het vliegt je soms zo aan. Waarom hun? Ze hebben 8 jaar lang gewacht op een kindje, helemaal gelukkig omdat ze zwanger zijn en nu dit.
Op de 20weken echo kwam openbaar dat er iets niet goed was, kindje zat onder de groeilijn en het kinnetje stond iets naar achteren. Ze zijn toen doorverwezen naar Utrecht. Uiteindelijk geadviseerd om een vruchtwaterpunctie te doen. Dat hebben ze gedaan en daar kwam dit uit. Ja vooral die onzekerheid lijkt me erg slopend.
(Iemand vroeg dat, maar weet niet meer wie!)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 18 okt 2010 14:16

Heftig hoor, helemaal als ze er zo lang op gewacht hebben. Zeker een wonder als het een gezond kindje lijkt te zijn tijdens de zwangerschap en bij de geboorte...

Kben vanmorgen voor controle geweest bij de vervangende huisarts. Een hele geschikte en gezellige man. Dus dat was wel fijn, ik heb nog nooit zo'n lange controle gehad, hij had alle tijd en allemaal verhalen.
Woensdag voor een ctg als dat nog nodig is. Schijnt dat dat protocol is als het een eerste kindje is en bij een zwangerschap van 41 weken. We zien het wel!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 okt 2010 14:37

Ik dacht: een berichtje van stip, die is vast en zeker bevallen :wink: Maar kindje zit dus nog lekker op het vertrouwde plekje.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord, dat een ctg standaard wordt gedaan bij eerste kind en 41 weken. Dat was 3 jaar terug iig nog niet zo.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 okt 2010 14:49

@ Funlover:
het zijn zorgvolle jaren geweest, die ze hebben gehad. Om de beurt sliepen de vader en moeder omdat ze haar aldoor in de gaten wilden houden. Ze kon niet tegen daglicht, altijd was het rolluik nagenoeg dicht. Eerlijk gezegd dachten wij wel eens: kan het niet een beetje anders maar deze mensen waren voor hun andere kind ook erg, laten we zeggen, zorgzaam. Hun hadden op deze zwangerschap wel 10 jaar gewacht en toen dus deze zware weg. Ik heb het kindje nooit gezien, alleen naderhand een foto. Ook had het een waterhoofdje, wekelijks werden nieuwe zuurstofflessen gebracht en de rest weet ik zo 123 niet meer.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 okt 2010 16:18

Hier net te horen gekregen dat neefje/nichtje nr 11 (kant van man) onderweg is :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 okt 2010 16:37

Tuinfluiter schreef:Hier net te horen gekregen dat neefje/nichtje nr 11 (kant van man) onderweg is :D

Gefeliciteerd!

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 18 okt 2010 16:39

Stip schreef:Heftig hoor, helemaal als ze er zo lang op gewacht hebben. Zeker een wonder als het een gezond kindje lijkt te zijn tijdens de zwangerschap en bij de geboorte...

Kben vanmorgen voor controle geweest bij de vervangende huisarts. Een hele geschikte en gezellige man. Dus dat was wel fijn, ik heb nog nooit zo'n lange controle gehad, hij had alle tijd en allemaal verhalen.
Woensdag voor een ctg als dat nog nodig is. Schijnt dat dat protocol is als het een eerste kindje is en bij een zwangerschap van 41 weken. We zien het wel!

Ik kreeg de 1e ook een ctg bij 41 weken, heb er volgens mij 2 gehad maar dat weet ik niet meer precies :wink:
Dag van de inleiding iig ook.
Veel sterkte met de laatste loodjes en de bevalling!!

Terug naar “Archief”