Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor esli » 03 sep 2010 10:18

Ja, precies. Als het door goede vrienden van mij niet gevraagd zou worden (op dit moment) zou ik dat eerder raar vinden, dan als ze het wel zouden vragen.
Maar ik kan me voorstellen dat als iemand zoiets vraagt die niet zo dichtbij zou staan het heel vervelend kan zijn.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 sep 2010 15:38

De verloskundige vroeg ook of het gepland en/of gewenst was... Maar vind het verder inderdaad een beetje een onprettige vraag... Geen idee waarom eigenlijk.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2010 16:10

Precies, als een willekeurig iemand het vraagt zou ik denken: Wat heb jij dat mee te maken? Maar als een goed bekende vraagt of je er op zat te wachten of het een beetje bij verrassing kwam ofzo, tja, waarom is dat dan zo'n rare vraag?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 sep 2010 16:36

parkiet schreef:De verloskundige vroeg ook of het gepland en/of gewenst was... Maar vind het verder inderdaad een beetje een onprettige vraag... Geen idee waarom eigenlijk.

Maar ik kan het me bij haar beter voorstellen (heb zelf voordat ik naar Engeland verhuisde verloskunde gestudeerd) omdat dat ook implicaties kan hebben voor je zwangerschap...dus dan kan zij daarop inspelen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2010 18:44

Jo'tje schreef:Ik zou dat ook nooit zomaar aan iemand vragen!
Al scheelt het wel wie het is. Een collega staat gewoon niet zo dichtbij.
Maar als ik denk aan vriendinnen van me, dan weet ik echt wel hoe ze daar over denken.
Als 1 van die meiden nu zwanger zou raken, zou ik dat ook rustig kunnen vragen hoor. Maar dat ligt dus meer aan de band die ik met ze heb ;)

Van die goede vriendinnen weet je dat vaak toch wel. Ik weet van mijn vriendinnen wel wie een kinderwens heeft. En zij mogen ook best vragen hoe ik daarin sta. Maar als een kind eenmaal geboren is dan is het er gewoon en dan doet het er toch niet meer toe of het zo gepland was of juist helemaal niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2010 21:08

Volgens mij ging het ook om die vraag bij zwangerschap en niet na de geboorte ofzo?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2010 22:23

Marnix schreef:Volgens mij ging het ook om die vraag bij zwangerschap en niet na de geboorte ofzo?

Bij zwangerschap is het kind er toch ook al eigenlijk? Ik neem aan dat je niet vertelt dat je zwanger bent als je misschien abortus wil plegen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 04 sep 2010 20:36

LauraC schreef:
parkiet schreef:De verloskundige vroeg ook of het gepland en/of gewenst was... Maar vind het verder inderdaad een beetje een onprettige vraag... Geen idee waarom eigenlijk.

Maar ik kan het me bij haar beter voorstellen (heb zelf voordat ik naar Engeland verhuisde verloskunde gestudeerd) omdat dat ook implicaties kan hebben voor je zwangerschap...dus dan kan zij daarop inspelen.

Bij haar vind ik het inderdaad ook een logische vraag... Kan me voorstellen dat een ongewenste zwangerschap allicht gauwer een psychisch risico heeft dan een gewenste zwangerschap en vast ook nog wel andere achtergronden.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 sep 2010 08:48

parkiet schreef:
LauraC schreef:

Bij haar vind ik het inderdaad ook een logische vraag... Kan me voorstellen dat een ongewenste zwangerschap allicht gauwer een psychisch risico heeft dan een gewenste zwangerschap en vast ook nog wel andere achtergronden.

Bij mij heeft de verloskundige dat helemaal nooit gevraagd! Ook bij haar had ik dat geen prettige vraag gevonden..... Maar waarschijnlijk was het bij ons meteen duidelijk dat de zwangerschap hartstikke gewenst was!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 sep 2010 15:31

Ik ben het met Marnix eens dat het er aan ligt wie het je vraagt.
Als het iemand is die dicht bij je staat en zoiets vraagt hoeft het niet direct negatief te zijn.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 sep 2010 08:27

Hoe gaat het met jullie allemaal? (ik durf geen namen meer te noemen, ben bang dat ik iemand vergeet)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 sep 2010 08:36

het gaat goed hier op dit moment, sinds we die mail hebben verstuurd.

Wel weten we dat we nog niet naar de huisarts gaan, daar willen we zeker nog een jaar mee wachten.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 14 sep 2010 10:33

Veel ups en nog meer downs ](*,) ](*,). Overal blijf ik weer tegen muren aanlopen. Mensen die geen aandacht schenken aan ons verdriet, het onbegrip of zelfs mensen die zeggen 'oh ik ben jaloers op je'. Hoe bedoel je, jaloers? Dat wij vaak op vakantie gaan, een leuk huis hebben, een goede relatie hebben? Ik begrijp dat niet zo goed. Ik ruil mijn vakanties graag in, ik zou zeven weken op mijn kop willen gaan staan voor een kind, maar niemand schijnt echt te begrijpen wat het is. Rouwen om het kind wat ik nooit heb gekregen, rouwen om het moederschap waar ik altijd van heb gedroomd, rouwen van een verlies. Geen verlies van een dierbare, maar verlies van het kind wat ik zo voor me zie, waar ik al jaren namen voor heb maar nooit kreeg. Ondanks bloed, zweet en liters tranen...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 sep 2010 10:52

@Evelien: fijn dat het met jullie beter gaat, nu jullie die email hebben verstuurd!

@Hortensia: wat een verdrietig bericht... heel veel sterkte voor jou en jouw man! 8>)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 sep 2010 12:06

Ach, Hortensia, wat een verdriet!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”