Moderator: Moderafo's
reformatorisch schreef:Het is toch opmerkelijk te noemen dat de vader van evolutietheorie uit eindelijk toch Christen is geworden
haring schreef:Sjaakje schreef:Heb je daar een bron voor?"Nearly all scientists (97%) say humans and other living things have evolved over time," while only 61% of the public agrees, according to a new report (PDF, p. 37) from the Pew Research Center for the People & the Press.
http://ncse.com/news/2009/07/views-evol ... sts-004904
Sjaakje schreef:Daar ben ik weer een keertje.
Even een korte reactie: Het typische is dat de onderzoekers het vrijwel allemaal met elkaar eens zijn (eigenlijk wel zo logisch).
Het is echter bevreemdend dat dit logische niet overslaat op de bevolking. Hoe komt dit, is dan mijn vraag?
Daar ben ik weer een keertje.
Even een korte reactie: Het typische is dat de onderzoekers het vrijwel allemaal met elkaar eens zijn (eigenlijk wel zo logisch).
Het is echter bevreemdend dat dit logische niet overslaat op de bevolking. Hoe komt dit, is dan mijn vraag?
Sjaakje schreef:Even een korte reactie: Het typische is dat de onderzoekers het vrijwel allemaal met elkaar eens zijn (eigenlijk wel zo logisch).
Jozo schreef:- 1 van de grootste obstakels van de wetenschap is hun kennis over te brengen op de bevolking. Wat dat betreft staat de wetenschap te ver van de bevolking (en het is inderdaad ook verdraaid lastig om aan een leek zaken over de evolutietheorie uit leggen als ze de basis vaak nog niet eens kennen).
- Veel mensen weten niet of nauwelijks wat de evolutietheorie inhoudt. Daardoor hebben veel mensen wel een mening over het onderwerp, maar hebben ze van het onderwerp zelf geen kaas gegeten.
Filosoof schreef:Jozo schreef:- 1 van de grootste obstakels van de wetenschap is hun kennis over te brengen op de bevolking. Wat dat betreft staat de wetenschap te ver van de bevolking (en het is inderdaad ook verdraaid lastig om aan een leek zaken over de evolutietheorie uit leggen als ze de basis vaak nog niet eens kennen).
- Veel mensen weten niet of nauwelijks wat de evolutietheorie inhoudt. Daardoor hebben veel mensen wel een mening over het onderwerp, maar hebben ze van het onderwerp zelf geen kaas gegeten.
Een zeer bedroevend gegeven. De evolutietheorie is namelijk buitengewoon eenvoudig te begrijpen. Je hoeft daar echt geen diepgaande, esoterische kennis voor te bezitten.
Mortlach schreef:Men zegt wel dat het grootste probleem met de evolutietheorie is dat iedereen meent dat ze hem begrijpen. En omdat ie simpel te begrijpen lijkt, denken mensen dat het een simpele theorie is. Natuurlijk, hij is ontzettend elegant en gaat uit van simpele concepten, maar de hoeveelheid wiskunde die er achter schuil gaat is onvoorstelbaar.
Jozo schreef:Daar ben ik weer een keertje.
- 1 van de grootste obstakels van de wetenschap is hun kennis over te brengen op de bevolking. Wat dat betreft staat de wetenschap te ver van de bevolking (en het is inderdaad ook verdraaid lastig om aan een leek zaken over de evolutietheorie uit leggen als ze de basis vaak nog niet eens kennen).
- Voor veel mensen houdt het geloof in de evolutietheorie een directe afwijzing van God, of ook maar iets goddelijks, in.
Typerend dat er zo'n ontzaggelijk gat blijkt te bestaan tussen de wetenschap en de bevolking. Volgens mij wordt de bevolking groot tekort gedaan, aangezien er meer dan genoeg mensen van de bevolking zijn die het aardig ver kunnen volgen.
Jozo schreef:Trouwens: Tegenwoordig is het voor scholen verplicht om ook de evolutietheorie te onderwijzen. Dus alle leerlingen (ook die op reformatorische scholen) zullen als ze van school afgaan de basis van de evolutietheorie kennen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten