Uitslag verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Galateia » 13 jun 2010 22:43

Je betaalt dan natuurlijk ook meer belasting. Nu komen wij zelf daar echt niet in, ofzo, maar toch vrees ik wel aanpassingen aan de H-aftrek. Waar eindigt het dan en welke gevolgen heeft dat voor ons? Wij kunnen onze maandlasten nu prima dragen, geen enkel probleem, maar wat gaan die dan worden? En hoe zit het met de huizenmarkt: als die stagneert, dan treft dat ook de economie. Wat mij simpelweg heel erg bezighoudt zijn de effecten van aanpassingen in de H-aftrek op de gezinnen met eigen huis van nu. Als de H-aftrek weg zou zijn, dan zouden we die maandlasten ineens niet zo goed meer kunnen dragen...

Verder ben ik het met Optimatus eens: het CDA moet niet met de PVV gaan regeren. Een paars+ zie ik ook zeker niet zitten. Liever niet, ik denk dat dat slecht is voor het land. Maar ja, wat er dan wel kan?! Niet veel anders. Dat maakt dan ook, dat ik me soms best wel zorgen maak om de regeerbaarheid van ons land op dit moment. En dan al die PVV-stemmers. Sjongejonge. Soms schaam ik me bijna om Nederlander te zijn. Ik kan aan mijn buitenlandse vrienden echt niet uitleggen, dat Wilders met zijn standpunten zo groot geworden is.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 11:18

Galateia schreef:Je betaalt dan natuurlijk ook meer belasting. Nu komen wij zelf daar echt niet in, ofzo, maar toch vrees ik wel aanpassingen aan de H-aftrek. Waar eindigt het dan en welke gevolgen heeft dat voor ons? Wij kunnen onze maandlasten nu prima dragen, geen enkel probleem, maar wat gaan die dan worden? En hoe zit het met de huizenmarkt: als die stagneert, dan treft dat ook de economie. Wat mij simpelweg heel erg bezighoudt zijn de effecten van aanpassingen in de H-aftrek op de gezinnen met eigen huis van nu. Als de H-aftrek weg zou zijn, dan zouden we die maandlasten ineens niet zo goed meer kunnen dragen...

Natuurlijk, daar denk ik ook wel eens aan. En daar moet zorgvuldig mee worden omgegaan om te zorgen dat dat goed verloopt. Niemand zou op straat moeten belanden vanwege aanpassingen aan de aftrek. Aan de andere kant is het systeem zoals het nu is ook niet houdbaar, en niet eerlijk. Ook kun je je afvragen hoe veel het de huizenprijs heeft opgedreven. Vlak na de invoering van de koopsubsidie voor starters schoten de prijzen van starterswoningen ineens met 10.000 euro omhoog. Het ligt voor de hand dat H-aftrek ook effect heeft op de huizenprijzen.

Er zal iets moeten gebeuren, en daar moet snel duidelijkheid over komen, want inderdaad, de onduidelijkheid is misschien nog het ergst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 16 jun 2010 11:29

Een serieuze andere optie is VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV. In Denemarken loopt dit al meer dan 10 jaar zonder grote problemen. Gisteren kwam dit bij Nova naar voren. Het gevolg is overigens dat Denemarken het strengste immigratiebeleid heeft van de EU, een opt-out heeft wat Europees asielbeleid betreft en Zweden heeft opgezadeld met enorm veel allochtonen/illegalen in Malmö, net aan de andere kant van de Øre bij Kopenhagen. Overigens is dit persoonlijk niet mijn favoriete optie.

Wat de minderheid in de Eerste Kamer betreft; begin volgend jaar zijn er PS-verkiezingen die de Eerste Kamer kiezen. Dan zal dat probleem wellicht verholpen zijn. Alhoewel een deelname van de PVV wel van belang zal zijn. De PVV schijnt echter wekelijkse bijeenkomsten te organiseren in Den Haag met mogelijke kandidaten om LPF-praktijken te voorkomen. Bij de LPF moest Fortuyn in 2 tot 3 weken veel mensen op een lijst zetten die hij amper kende. Sommigen moesten er op vanwege financiële steun. Dit is bij Wilders nu anders.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2010 18:24

Voorlopig houdt het CDA zich op de vlakte met de opmerking dat eerst de VVD en de PVV hun onderlinge verschillen moeten oplossen voordat het CDA wil onderhandelen. Een verstandige houding van het CDA, omdat wanneer blijkt dat de VVD en de PVV er niet samen uitkomen en de formatie mislukt, zij - het CDA - mooi buiten schot blijft.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jun 2010 10:50

Maar Wilders probeert nu de zwarte Piet al naar het CDA te schuiven...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 jun 2010 21:31

... wat volslagen onzinnig is. Volgens Wilders heeft het CDA de stekker eruit getrokken, maar als je het eerlijk bekijkt, heeft die er nooit ingezeten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jun 2010 21:41

Ach ja, iemand moet toch de schuld krijgen. Voor het CDA maakt het in ieder geval niets uit, bij de volgende verkiezingen is er geen haan meer die hier naar kraait.

Ik vind wel dat het CDA nu echt voor de oppositie moet gaan, ze hebben 8 jaar de kar getrokken dus laat nu een ander het stokje maar overnemen.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 18 jun 2010 20:26

Faramir schreef:Ach ja, iemand moet toch de schuld krijgen. Voor het CDA maakt het in ieder geval niets uit, bij de volgende verkiezingen is er geen haan meer die hier naar kraait.

Ik vind wel dat het CDA nu echt voor de oppositie moet gaan, ze hebben 8 jaar de kar getrokken dus laat nu een ander het stokje maar overnemen.

Zal ook wel goed zijn voor het CDA. Want ze hebben het erg slecht gedaan met de verkiezingen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2010 10:35

Verhagen wilde niet onderhandelen over een rechts kabinet.
Rutte heeft geen zin in paars+.
Cohen heeft geen zin in een kabinet van VVD, CDA en PvdA.

Klinkt haast als een patstelling.
Rosenthal gaat onderzoek doen naar het kabinet Goddeloos III (Paars+). De ontwikkelingen zijn nog niet zo ver dat er een wet is, om alle christenen over de kling te jagen, maar wellicht volgt dat nog eens in de toekomst.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2010 11:48

Boekenlezer schreef:Rosenthal gaat onderzoek doen naar het kabinet Goddeloos III (Paars+). De ontwikkelingen zijn nog niet zo ver dat er een wet is, om alle christenen over de kling te jagen, maar wellicht volgt dat nog eens in de toekomst.

Tsss, Calimero

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jun 2010 12:00

Boekenlezer schreef:Rosenthal gaat onderzoek doen naar het kabinet Goddeloos III (Paars+). De ontwikkelingen zijn nog niet zo ver dat er een wet is, om alle christenen over de kling te jagen, maar wellicht volgt dat nog eens in de toekomst.

Vertel, vertel.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2010 12:49

Veel meer valt er niet te vertellen, want ik kan niet in de toekomst kijken. Bovendien gaan christelijk geloof en waarzeggerij ook niet goed samen. (Leviticus 19:26, Deuteronomium 18:10)

Net als Mark Rutte, hoeft Paars+ van mij ook niet zo. Al is dat om andere redenen.
Paars+ heeft weinig op met vrijheid van onderwijs. Want die zullen beginnen om de seculiere visie op homoseksualiteit dwangmatig op te gaan leggen. De seculieren hebben weinig of geen begrip van bezwaar daartegen, want die denken: tegen gepraktizeerde homoseksualiteit zijn = homo's haten. Dat daar nog wat tussenin ligt, kunnen zij zich niet voorstellen.
Verder hebben ze geen benul van de geestelijke dimensie aan het bestaan, waardoor ik weinig tot niets met ze heb.
Ze denken strikt individualistisch. Als je geen zin meer hebt in het leven, neem je gewoon even een zelfmoordpilletje. Dat zo iemand nog een familie heeft, die in verdriet achtergelaten wordt (de collectieve dimensie aan ons bestaan), naast het feit dat een zelfmoordenaar spijt kan krijgen van zijn daad, komt blijkbaar niet bij ze op.
Vandaar dat ik het niet zo op Paars+ heb.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2010 17:03

Dan maar een minderheidskabinet van CDA-CU-SGP... dan komt alles goed. Hoeveel zetels hebben die samen? Nog geen 30 geloof ik.

Je moet trouwens wel heel erg hard je best doen om zo'n karikatuur van niet-religieuze partijen neer te zetten, boekenlezer.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 jun 2010 18:53

Die karikatuur is niet erger dan het beeld dat veel niet-refo's van het reformatorisch onderwijs hebben...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jun 2010 19:10

Boekenlezer schreef:Veel meer valt er niet te vertellen, want ik kan niet in de toekomst kijken. Bovendien gaan christelijk geloof en waarzeggerij ook niet goed samen.

Dat klopt. Toch doe je wat gekscherend een stevige uitspraak met een serieuze ondertoon.
Net als Mark Rutte, hoeft Paars+ van mij ook niet zo. Al is dat om andere redenen.

Van mij hoeft het ook niet zo. Maar als het de enige mogelijkheid is om dit land te besturen moet het maar. Het kan me eigenlijk ook niet meer zo heel veel schelen wat ze wel en niet doen in Den Haag.
Paars+ heeft weinig op met vrijheid van onderwijs.

Ik als christen heb het ook niet zo op de huidige invulling daarvan. Het is geldverslindend en staat een beter alternatief grondig in de weg.
Want die zullen beginnen om de seculiere visie op homoseksualiteit dwangmatig op te gaan leggen.

Een beetje creatieve geest weet altijd wel een mouw aan te passen. Daarnaast heb ik als christen niets tegen een homoseksuele leerkracht als hij/zij zijn/haar vak gewoon verstaat. Ik heb eens een homoseksuele leerkracht als mentor gehad tijdens mijn opleiding. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo veel gelachen tijdens een stage.
De seculieren hebben weinig of geen begrip van bezwaar daartegen, want die denken: tegen gepraktizeerde homoseksualiteit zijn = homo's haten.

Wellicht zal een groepje mensen zo denken. Maar om nu zo'n karikatuur van 'de seculieren' neer te zetten geeft geen pas. Zeker niet nadat je zelf geageerd hebt tegen een karikatuur over christenen die er een andere visie over homoseksualiteit op nahouden.
Dat daar nog wat tussenin ligt, kunnen zij zich niet voorstellen.
Verder hebben ze geen benul van de geestelijke dimensie aan het bestaan, waardoor ik weinig tot niets met ze heb.

Dan denk ik dat je eens verder moet kijken dan je neus lang is. Het is algemeen bekend dat de gemiddelde Nederlander zeker wel aangetrokken is tot het spirituele. Of wat te denken van een begrip als liefde. "God is gek" van Kluun is wel een aardige titel die aangeeft dat het met absolute atheïsten nog wel meevalt in de Nederlandse samenleving.
Ze denken strikt individualistisch.

Nu is het overgrote deel van mijn familie en het gezin waar ik uit kom seculier en ik kan me eigenlijk geen warmere mensen voorstellen die meer klaar staan voor bekenden.
Als je geen zin meer hebt in het leven, neem je gewoon even een zelfmoordpilletje. Dat zo iemand nog een familie heeft, die in verdriet achtergelaten wordt (de collectieve dimensie aan ons bestaan), naast het feit dat een zelfmoordenaar spijt kan krijgen van zijn daad, komt blijkbaar niet bij ze op.
Vandaar dat ik het niet zo op Paars+ heb.

Spijtig dat je je baseert op een verzameling vooroordelen en karikaturen over 'seculieren'. Zo komt deze samenleving geen stap verder.

Terug naar “Archief”