Boekenlezer schreef:Veel meer valt er niet te vertellen, want ik kan niet in de toekomst kijken. Bovendien gaan christelijk geloof en waarzeggerij ook niet goed samen.
Dat klopt. Toch doe je wat gekscherend een stevige uitspraak met een serieuze ondertoon.
Net als Mark Rutte, hoeft Paars+ van mij ook niet zo. Al is dat om andere redenen.
Van mij hoeft het ook niet zo. Maar als het de enige mogelijkheid is om dit land te besturen moet het maar. Het kan me eigenlijk ook niet meer zo heel veel schelen wat ze wel en niet doen in Den Haag.
Paars+ heeft weinig op met vrijheid van onderwijs.
Ik als christen heb het ook niet zo op de huidige invulling daarvan. Het is geldverslindend en staat een beter alternatief grondig in de weg.
Want die zullen beginnen om de seculiere visie op homoseksualiteit dwangmatig op te gaan leggen.
Een beetje creatieve geest weet altijd wel een mouw aan te passen. Daarnaast heb ik als christen niets tegen een homoseksuele leerkracht als hij/zij zijn/haar vak gewoon verstaat. Ik heb eens een homoseksuele leerkracht als mentor gehad tijdens mijn opleiding. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo veel gelachen tijdens een stage.
De seculieren hebben weinig of geen begrip van bezwaar daartegen, want die denken: tegen gepraktizeerde homoseksualiteit zijn = homo's haten.
Wellicht zal een groepje mensen zo denken. Maar om nu zo'n karikatuur van 'de seculieren' neer te zetten geeft geen pas. Zeker niet nadat je zelf geageerd hebt tegen een karikatuur over christenen die er een andere visie over homoseksualiteit op nahouden.
Dat daar nog wat tussenin ligt, kunnen zij zich niet voorstellen.
Verder hebben ze geen benul van de geestelijke dimensie aan het bestaan, waardoor ik weinig tot niets met ze heb.
Dan denk ik dat je eens verder moet kijken dan je neus lang is. Het is algemeen bekend dat de gemiddelde Nederlander zeker wel aangetrokken is tot het spirituele. Of wat te denken van een begrip als liefde. "God is gek" van Kluun is wel een aardige titel die aangeeft dat het met absolute atheïsten nog wel meevalt in de Nederlandse samenleving.
Ze denken strikt individualistisch.
Nu is het overgrote deel van mijn familie en het gezin waar ik uit kom seculier en ik kan me eigenlijk geen warmere mensen voorstellen die meer klaar staan voor bekenden.
Als je geen zin meer hebt in het leven, neem je gewoon even een zelfmoordpilletje. Dat zo iemand nog een familie heeft, die in verdriet achtergelaten wordt (de collectieve dimensie aan ons bestaan), naast het feit dat een zelfmoordenaar spijt kan krijgen van zijn daad, komt blijkbaar niet bij ze op.
Vandaar dat ik het niet zo op Paars+ heb.
Spijtig dat je je baseert op een verzameling vooroordelen en karikaturen over 'seculieren'. Zo komt deze samenleving geen stap verder.