Dansen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ShaRe
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Dansen

Berichtdoor ShaRe » 15 apr 2010 18:52

Ik moet me aansluiten bij de schrijvers hierboven.
Wat 'Jeewee' schrijft herken ik ook in mijn eigen opvoeding. Hoewel ik daar nu anders over denk, moeten mijn ouders daar toch erg aanwennen.
Het inderdaad denken over je opvoeding en cultuur heen.
Alhoewel, soms worden we wel heel enthousiast:

http://www.youtube.com/watch?v=q1uZj7Ou ... playnext=1
:lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2010 07:32

Dat kan goed... dansen heeft een poos niet zo in onze cultuur gezeten. Toch merk je wel dat het een heel natuurlijke manier van het uiten van blijdschap kan zijn. En dat hoeven we natuurlijk niet te onderdrukken, als we het maar voor Hem doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 01 jun 2010 13:39

Ik vind dansen leuk en denk ook dat God het niet erg vind als we het doen.

Maar hoe denken jullie over dansen als sport?
Laatst gewijzigd door Switch op 02 mei 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jun 2010 14:52

Switch schreef:Ik vind dansen leuk en denk ook dat God het niet erg vind als we het doen.

Maar hoe denken jullie over dansen als sport? Bijv. als je op hiphop gaat?
En wanneer je nou mee zou doen aan zumba op de sportschool, en in één nummer zit één keer een vloek (van de 11 nummers die totaal een uur duren), zouden jullie dat accepteren?

Nee, het accepteren van vloeken is in directe tegenspraak met het derde gebod.

Maar verder, ik kan mij de lol van dansen als sport niet indenken, maar ik kan er verder ook geen bezwaren tegen bedenken.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 jun 2010 15:56

tsja dansen als sport... de adreline, het bewegen, de spanning die los komt, (kan namelijk ontspannend zijn ) kan ik me iets bij voorstellen... alleen ben ik gelukkig A dansicaal :mrgreen:

en je hebt klassiek dansen, moderen ! maar goed persoonlijk hou ik niet van dansen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2010 17:28

Spons schreef:tsja dansen als sport... de adreline, het bewegen, de spanning die los komt, (kan namelijk ontspannend zijn ) kan ik me iets bij voorstellen... alleen ben ik gelukkig A dansicaal :mrgreen:

gelukkig maar.... :P :wink:

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 02 jun 2010 21:50

-
Laatst gewijzigd door Switch op 02 mei 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2010 08:21

Je kunt het overigens ook thuis doen (zumba les). Hoef je tenminste niet naar de sportschool. :wink:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 jun 2010 18:51

Switch schreef:
TheKeimpe schreef:
Switch schreef:Ik vind dansen leuk en denk ook dat God het niet erg vind als we het doen.

Maar hoe denken jullie over dansen als sport? Bijv. als je op hiphop gaat?
En wanneer je nou mee zou doen aan zumba op de sportschool, en in één nummer zit één keer een vloek (van de 11 nummers die totaal een uur duren), zouden jullie dat accepteren?

Nee, het accepteren van vloeken is in directe tegenspraak met het derde gebod.

Maar verder, ik kan mij de lol van dansen als sport niet indenken, maar ik kan er verder ook geen bezwaren tegen bedenken.

Dat is idd zo.. al ben ik snel geneigd om zoiets te accepteren.. als je 12km (totaal) reist om een zumba les te doen wat je verder heel leuk vind dan kiest je eigen wil toch snel om gewoon mee te doen, ookal zit er één (engelse) vloek in.
En anders kan je ongv. 2 maanden niet meedoen omdat ze soms 2 maanden dezelfde nummers draaien, maar soms wisselen ze juist elke week van nummers en dan weet je het niet van te voren. ;)
Maar het zou idd goed zijn om niet mee te doen (zelfde verhaal als bij films, respect voor mensen die na een vloek een film kunnen uitzetten). ;)

Ik vind dansen juist leuk als sport omdat er een uitdaging in zit, hoe moeilijker en ingewikkelder de choreografie, hoe meer je je moet concentreren en alles perfect probeert te doen. :D
Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dansen als sport helemaal niet leuk vinden, ik vind tennis weer 3x niets. ;)

Heb je er al eens wat van gezegd?
En dan bedoel ik niet met het belerende vingertje, maar gewoon eerlijk dat je je gekwetst voelt door zo´n vloek.
Wellicht dat ze het betreffende nummer kunnen vervangen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 04 jun 2010 22:49

Wullimpie schreef:Heb je er al eens wat van gezegd?
En dan bedoel ik niet met het belerende vingertje, maar gewoon eerlijk dat je je gekwetst voelt door zo´n vloek.
Wellicht dat ze het betreffende nummer kunnen vervangen.

Nee ik heb er niets van gezegd, omdat ik niet denk dat ze hem vervangen. ;)
Een instructrice moet officieel eigenlijk speciale lessen doen om de nummers in te studeren enzo (hoewel ze misschien daar zelf ook weleens mee sjoemelen door een eigen nummer te draaien).
Maar als ze er dan een uithalen moet er een vervangend nummer komen wat niet in de officiële zumba of bodyjam zit (waardoor er een gat in de les zou vallen).
En weetje (over vloeken kan je natuurlijk een hele nieuwe discussie openen) maar ik vind een volle vloek erger dan alleen bijv: '*censuur*' (sorry maar kan het niet anders neerzetten). En het blijft altijd nog de zanger die vloekt, hoewel ik thuis zulke nummers niet door m'n "filter" laat komen.
Normaal kan je iemand aanspreken als iemand vloekt (hoewel ik dat bij onbekende mensen niet doe), maar het is een beetje moeilijk om contact te leggen met een artiest.
En diegene die de les geeft heeft het misschien niet eens door, ik zie het ook alleen maar wanneer ik de songteksten bekijk. ;) Het komt overigens niet vaak voor hoor (gelukkig).

Evelien schreef:Je kunt het overigens ook thuis doen (zumba les). Hoef je tenminste niet naar de sportschool. :wink:

Maar op de sportschool is het gezellig en de onderburen vinden het denk ik niet zo leuk als ik op de vloer ga dansen, haha. :D

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 15:40

Ik denk niet dat er iets op tegen is om te dansen. In de bijbel wordt dansen ook genoemd, lijkt mij niet verkeerd. Maar het ligt er wel aan hoe je het zelf invult. Je kunt dansen in ordinaire kleding, maar je kan het ook heel netjes houden.
Tegen dansen als sport zie ik ook geen bezwaren eigenlijk.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 10 aug 2010 16:55

BigSmile schreef:Wat is er op tegen als kinderen op dansles willen? Zijn daar Bijbels gezien bezwaren tegen? Of is het meer een traditie binnen reformatorische/gereformeerde kringen om dat niet te doen?

In principe is er niets op tegen maar de vraag is; hebben kinderen van God (geestelijk gezien) de zelfde wensen als de kinderen der mensen (vleselijk gezien)?

Met andere woorden, wanneer we behoefte hebben aan vleselijk (aards) vermaak, willen we dan wel echt naar de Hemel en zo ja, waarom?

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 17:42

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar zoals je dat schrijft komt dat een beetje over alsof christenen geen gebruik mogen maken van aards vermaak, is dat wat je bedoelt?

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 aug 2010 18:12

Ik werd pas nog door iemand aangesproken die vond dat dansen in het openbaar tot uitsluiting van het avondmaal moet leiden. Heb wat dansmoves gemaakt en hem vriendelijk verzocht de kerkeraad een brief te schrijven. Ben benieuwd of ik nog aan mag ;)

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 18:17

Heeft diegene ook nog gezegd waarom die dat vond dan? Ben wel benieuwd naar zijn argumenten

Terug naar “Archief”