Pfeiffer: Hoe lang gaat dit nog duren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 04 aug 2011 15:46

Wat vervelend zeg, je bent zo wel echt beperkt in je doen en laten! Als je je gemak niet houd word je gelijk afgestraft [-X.
Zou na de vakantie maar snel een afspraak maken om je amandelen eruit te laten halen, hopelijk is het dan einde verhaal met keelontstekingen. Beterschap 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

mw
Moderator

Re: Pfeiffer: Hoe lang gaat dit nog duren?

Berichtdoor mw » 05 aug 2011 18:38

Argh Liesien.. dat is frustrerend. Je amandelen zijn dus echt een boosdoender & zwakke plek. Snel eruit die krengen!
Het is wel ff heel vervelend, maar hopelijk ga je daar een eind van opknappen. Wanneer moet je weer naar de internist?

Zo.. ik ben erachter dat ik niet alles kon, ondanks dat het een stuk beter gaat. En dat ik ook niet mijn grens gruwelijk moet negeren :oops: :oops: Agelopen week een keer 6.5 uur gewerkt ipv 4.5 uur, omdat het zo druk was. Daar pluk ik nu, een aantal dagen later en veel slaapuurtjes verder, nog de vruchten van. Eigen schuld, dikke bult in dit geval.
Komende week dus weer erg rustig aan doen, en daarna weer opnieuw beginnen met uitbreiden.

Herkent iemand gewrichtspijn als je 'aanval van moeheid' hebt?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 06 aug 2011 10:31

Ik heb geen Pfeiffer oid, maar ben al wel lang oververmoeid. Het gaat nu pas wat beter.
Iig, ik heb dus wel gewrichtspijn als ik ernstig mijn grenzen over ga. Ik ben ook al een paar keer geprikt op o.a. reuma, maar er komt niets uit. Conclusie: psychosomatisch en kalm aan doen. :roll:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 10 aug 2011 12:36

Inderdaad een zwakke plek, gelukkig gaat het nu wel weer! Toch nog 1 voordeel van niet werken en niet studeren: Ik kan meteen superrustig aandoen, waardoor het ook weer sneller voorbij is.
30 augustus moet ik weer naar de internist :)

@MW, oei vervelend. Je wordt meteen weer afgestraft dan. Gaat het deze week weer beter? Gewrichtspijn herken ik wel, maar dan in combinatie met enorme spierpijn (maar dat heb ik sinds de pfeiffer continu en wordt nog erger na 'inspanning').
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 sep 2011 14:02

Hoe gaat het nu met iedereen hier? Mw: Hoe gaat het nu met werken enz?

Hier kreeg ik vandaag bericht dat ik volgende week woensdag geopereerd word. Zie er niet naar uit, maar dan is het in ieder geval maar gebeurd ;-) De week erna heb ik vrijdags een bruiloft (ben daggast 8-[ ), dus ben heel benieuwd hoe ik me dan ga voelen en of ik er überhaupt een beetje normaal bij kan zijn.
Verder weer bij de internist geweest en ze zijn er nu ook achter gekomen dat ik een zogenaamde stoornis in het afweer systeem heb; een tekort aan iga.
Maar het is nog onduidelijk of ze daar verder iets mee gaan doen. Ze wil nu in ieder geval eerst maar de amandeloperatie afwachten en dan begin oktober weer verder kijken hoe het dan gaat.

=)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 sep 2011 15:20

Nu komt het dichtbij Liesien! Spannend, maar dan heb je het ook snel achter de rug. De mensen die ik ken & die dezelfde operatie hebben gehad waren op zich snel weer op de been, dus hopelijk ben jij ook op tijd hersteld voor de bruiloft! Alleen een kans dat je dan niet alles mag eten 8-[
Heb even gezocht naar dat iga-gebeuren, en dat verklaart vlgs mij veel. Hebben jullie hetook nog over de VitD gehad? Moet je dat nog steeds slikken?
Succes meid! Héél veel sterkte toegewenst (oef...klinkt wel zwaar) voor vlgd week woensdag! In Rome zal ik voor je duimen!! 8)

Hier gaat het zo'n gangetje. Heb nu vakantie en moet echt even niet aan werken denken. Werken ging best goed, maar was aan het eind hard toe aan vakantie. Ik had gehoopt in de vakantie een flink eind op te knappen, maar helaas... sleep me elke dag maar voort.
Ben afgelopen week maar weer naar de huisarts geweest. Gewrichtsklachten werden steeds erger, werd stapeldol van de haaruitval en nog een hele rij vage klachten. Ik begon steeds meer te vermoeden dat ik VitB12 tekort zou hebben (zit ook nog eens in de familie) en gelukkig was de HA dat met mij eens. Dus weer bloedonderzoek en net gedeeltelijk de uitslag gehad. B12 was aan de lage kant (nog niet te laag) en dat verklaart de klachten. Dat wordt dus injecteren 8-[ maar daar mag ik pas meebeginnen als alle uitslagen binnen zijn. Dat wordt dus pas na mijn vakantie beginnen, maar dat zij zo.
Ben eigelijk best opgelucht, herstel is nog niet helemaal in zicht maar kan er nu nog beter aan gaan werken!

@zomaariemand: ook al eens geprikt op vitB12? De mensen die ik ken met een tekort klagen allemaal over gewrichtsklachten, moeiheid, enz! Je er niet bij neerleggen hoor, het moet wat zijn!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 sep 2011 21:02

Liesien sterkte met de operatie en erna.
MW, gelukkig is er wat uitgekomen en weet je waar het aan ligt. Mag je jezelf ook injecteren?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 sep 2011 21:35

Ik hoop het! Het is wel wat lastig omdat het persé in de spier geinjecteerd moet worden. Maar met hard oefenen moet het vast goedkomen! Twee keer per week naar de huisarts klepperen is niet bepaald mijn ding 8)

Liesien:nogmaals sterkte a.s. woensdag!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 05 sep 2011 14:37

Dankje memmem!

@Mw: Jammer dat je nog niet de oude bent. Gelukkig kan je er nu wel wat aan gaan doen idd, hopelijk helpt dat goed tegen je klachten :) Lekker hoor, Rome :D Hopelijk is het niet te vermoeiend :wink:
Ik vrees inderdaad dat ik in ieder geval niet lekker mee kan eten. Moet ik maar om ijsjes vragen :wink: Voel me nu al zielig, maar het is maar afwachten.
De vitamine D moet ik gewoon door blijven slikken en dan ergens in oktober gaan ze prikken of het gehalte dan wel hoog genoeg is, of dat de dosis verhoogd moet worden.

Verder heb ik nu weer een ontsteking op mn gezicht, lang leve mijn geweldige weerstand. Gelukkig niet heel veel last van als ik het maar met rust laat, maar moet wel antibiotica slikken. (en het ziet er gewoon lelijk uit :P)
Toch lekker even zo'n forum waar je alles even op kunt schrijven. In 'real life' begin ik er vaak maar niet eens meer over :wink:

=)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 sep 2011 19:54

Sterkte Liesien, hopelijk heb je het achter de rug en mag het allemaal wat meevallen. Beterschap en laat je maar lekker verwennen!
Wat de toekomst brengen moge........

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 sep 2011 13:35

Liesien: het zal nu vast achter de rug zijn. Hopelijk ben je nu ook lekker thuis. Laat je lekker verwennen en houd je rustig! Sterkte!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 sep 2011 21:21

Nita: ik zag je even online. Hoe gaat het met je?

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 12 sep 2011 21:28

ben dr nog steeds :lol:

ik heb het psychisch even heel zwaar te verduren gehad, daar ben ik nu weer uit op aan het krabbelen.

maar er is eindelijk goed nieuws, ik kan niet meer uitslapen!!! rond 10 uur wordt ik uit mezelf wakker. super gewoon, ik slaap wel erg slecht in, maar ondanks dat het soms pas 3 uur is, wordt ik toch op tijd wakker. Ik voel me stukken beter, veel uitgeruster. Ben minder snel moe.

Wat overblijft zijn natuurlijk de complicaties van mn been, het vochtprobleem dus wat zich wel aan het uitbreiden is naar mn voeten en mn armen. maar daar ga ik a.s vrijdag voor naar de internist...

en die verhoging blijft ook nog wel komen (maar dat gebeurd niet meer dagelijks, maar hoop dat dat nog een restverschijnsel is, heb jij daar ook nog last van mw?

in ieder geval in plaats van een goede dag (en) kan ik nu wel van goede week (en) spreken

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 sep 2011 21:41

O Nita, wat ben ik blij voor je! Wat fijn dat je van goede weken mag spreken na de zware periode die je hebt gehad! Het is je zo gegunt & ik hoop van harte dat dit doorzet.
Hopelijk kan de internist wat voor je betekenen. Succes alvast!

Ik meet eigelijk mijn temperatuur niet meer. Als ik echt intensief bezig ben (bijv.werken) dan voel ik het zweet van me afgutsen. En dat voelt net als de beginperide waarin ik zoveel koorts/verhoging heb gehad. Maar omdat ik al weet dat ik 'niet gezond ben' momenteel, meet ik het niet. Voegt voor mij i.i.g. nog weinig toe.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 13 sep 2011 16:46

Wat fijn Nita! Ik hoop inderdaad ook dat dit doorzet, je hebt al zoveel ellende meegemaakt met alles.

@annette: dankjewel, ik laat me zeker verwennen. Hoe is t met jou?
@mw en christien: ik kreeg zomaar ineens een kaart uit Rome door de brievenbus. Haha, ik wist niet wat ik zag, wat leuk en lief! :) Heel erg bedankt! Ben alleen wel nieuwsgierig hoe jullie zo aan t goeie adres kwamen ;)
Was Rome goed te doen voor je mw?

Hier gaat het redelijk.
Na de operatie eerst heel ziek geweest, urenlang misselijk geweest en bloed overgegeven. De nacht in het ziekenhuis was een complete ramp, kon echt niet slapen met zon stom infuus. Dag erna moest ik voor vertrek perse een boterham eten, au.
Erg veel pijn gehad een paar dagen, tramadol hielp geen zier. Maar sinds eergister gebruik ik alleen nog 4x per dag 1000mg paracetamol en dat gaat redelijk. Hoewel ik niet heel veel verschil merk tussen met of zonder paracetamol. Gister iets te hard van stapel gelopen, 2 schoonzussen waren bevallen (de ene zondag en de ander gister), dus we gingen gister ons nieuwe nichtje en neefje bewonderen. Maar halverwege de avond stond ik natuurlijk te trillen op mn benen ;) Ik snap alweer waarom je 1 tot 2 weken rust moet houden!
Al met al nog aardig wat pijn. Geen idee hoe de keel er verder uit ziet, want ik krijg mn mond niet zover open. Daarnaast hadden ze tijdens de operatie een klem verkeerd op mn lippen gezet. Heb superdikke lippen, vol met blaren en sneetjes. Doet op dit moment meer zeer dan de keel zelf ;)
Sorry voor t lange verhaal :)

=)

Terug naar “Archief”