meisje20 schreef:lees een van mijn eerdere antwoorden maar terug!
rom 13 vers 14 en in 1 tim staat een stukje!
de bijbel spreekt erover dat Godvrezende vrouwen een eerbaar gewaad droegen!
Daar staat wel meer dan enkel een eerbaar gewaad, sterker er staat: Evenzo, dat de vrouwen zich sieren met waardige klederdracht, zedig en ingetogen,
niet met haarvlechten en goud of paarlen en kostbare kleding.
Nu moest ik toch even aan de collegestyle denken e.d. om over de haarvlechten maar te zwijgen...
Goed, nu weer ter zake. M.i. lijkt het er op dat jij nu niet alleen aan het bijbel teksten plukken bent geslagen, je haalt de losse teksten ook nog eens uitelkaar. Het lijkt mij ten eerst zaak om naar de context te kijken van de gehele brief van Paulus aan Timoteüs en in welke tijdsgeest die brief gelezen dient te worden. Iets wat 2000 jaar geleden op schrift is gesteld aan een persoon is gericht in die tijd, kan niet zo maar zonder meer als een vloeipapier over het heden als voorschrift worden gelegd.
Dit nog los van het feit, als je het ene stukje van de tekst letterlijk neemt, waarom het andere deel dan niet?
Ik vind wat Galateia schreef, meer hout snijden om eerlijk te zijn. Daarbij zou ik zelfs nog willen schrijven, wat is er mis met een vrouw in mooie, goed zittende avondjurk, waarin haar vormen mooi uitkomen zonder diep decolleté als zij haar man vergezeld? Is zij dan niet het of tot sieraad van de of haar man?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.