sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor Michael » 07 apr 2009 18:53

Marnix schreef:haha das net als sommige vrouwen die, als ze eenmaal getrouwd zijn, hun haar er af knippen en een kort kapsel nemen. Zo van, die lange haren heb ik niet meer nodig om een man te versieren :D

Oh ja :) Het gebeurt zo vaak. En lange haren staan in mijn mening goed op elke vrouw.

Maar volgens mij zit het echte geheim van een goed huwelijk toch in de waardering. Al heb je allebei elke dag een oude joggings broek aan als je elkaar het gevoel kunt geven werkelijk gewaardeerd te zijn dan is zo'n huwelijk denk ik voor eeuwig.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 apr 2009 18:58

Harm-J schreef:
meisje20 schreef:ik heb met de mensen om mij heen de bijbel er naast gehouden. ik vind het namelijk belangrijker wat de bijbel er over zegt! en iedereen geeft hier zijn mening wat natuurlijk goed is, alleen er is bijna niemand die zegt de bijbel die zegt dat of dat! iedereen zegt hier wat zij er van vinden! over kleding is de bijbel duidelijk. dus niet sexy of uitdagend! over sexy voelen ligt er aan wat je doet met dat gevoel?!

Ok, leuk dat jij invult voor de mensen dat die niet kijken, lezen in de bijbel wat die er over zegt. Ik vraag mij af welke teksten jij over kleding in de bijbel gevonden hebt, dan wel opgezocht hebt?

Dat vroeg ik mij ook af ja.
Als jij, meisje20, denkt dat je dat in de Bijbel kunt lezen, geef dan aan, dat jij dat vindt of zo interpreteert, maar breng dat als een interpretatie, niet als een feit.
Bovendien: iedereen verstaat wat anders onder sexy of uitdagend, dus dat is geen maatstaf vind ik.
Afbeelding

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 19:18

lees een van mijn eerdere antwoorden maar terug!
rom 13 vers 14 en in 1 tim staat een stukje!
de bijbel spreekt erover dat Godvrezende vrouwen een eerbaar gewaad droegen!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 apr 2009 19:23

Ik heb de hele discussie niet gevolgd en weet dus niet wat er al gezegd is, maar 'sexy' hoeft niet per definitie hetzelfde te zijn als 'ordinair' of 'uitdagend' of 'bloot'.
Ik kan kleding aantrekken en mezelf opmaken en me echt serieus een sexy vrouw voelen, gewoon in de zin van 'aantrekkelijk' en 'mooi', 'verzorgd'. En dan ben ik toch echt gewoon bedekt. Ok, ik heb geen coltrui aan, maar ook geen diep decolleté.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 apr 2009 19:33

Precies, helemaal mee eens.
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 19:53

meisje20 schreef:lees een van mijn eerdere antwoorden maar terug!
rom 13 vers 14 en in 1 tim staat een stukje!
de bijbel spreekt erover dat Godvrezende vrouwen een eerbaar gewaad droegen!

Daar staat wel meer dan enkel een eerbaar gewaad, sterker er staat: Evenzo, dat de vrouwen zich sieren met waardige klederdracht, zedig en ingetogen, niet met haarvlechten en goud of paarlen en kostbare kleding.

Nu moest ik toch even aan de collegestyle denken e.d. om over de haarvlechten maar te zwijgen... :lol:

Goed, nu weer ter zake. M.i. lijkt het er op dat jij nu niet alleen aan het bijbel teksten plukken bent geslagen, je haalt de losse teksten ook nog eens uitelkaar. Het lijkt mij ten eerst zaak om naar de context te kijken van de gehele brief van Paulus aan Timoteüs en in welke tijdsgeest die brief gelezen dient te worden. Iets wat 2000 jaar geleden op schrift is gesteld aan een persoon is gericht in die tijd, kan niet zo maar zonder meer als een vloeipapier over het heden als voorschrift worden gelegd.
Dit nog los van het feit, als je het ene stukje van de tekst letterlijk neemt, waarom het andere deel dan niet?

Ik vind wat Galateia schreef, meer hout snijden om eerlijk te zijn. Daarbij zou ik zelfs nog willen schrijven, wat is er mis met een vrouw in mooie, goed zittende avondjurk, waarin haar vormen mooi uitkomen zonder diep decolleté als zij haar man vergezeld? Is zij dan niet het of tot sieraad van de of haar man?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 20:07

dan staat er toch wel degelijk wat in de bijbel....
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 apr 2009 20:18

Meisje20: kun je uitleggen waarom een eerbaar gewaad niet sexy kan zijn? Zoals anderen ook al aangegeven hebben zit 'sexy' niet alleen in kleding, maar in je hele manier van zijn en jezelf presenteren. Ik heb de indruk dat je sexy gelijk stelt aan uitdagend / verleidelijk, maar in mijn ogen hoeft dat niet per se zo te zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 20:30

Marnix schreef:Dat is een feit, hoe strikter men er in is, hoe eerder iemand dat wat je wel ziet weer verleidelijk vindt. Vroeger waren er mensen die vonden dat een stukje blote arm of kuit al verleidelijk was. En in Nieuw Guinea worden de Papoea-mannen niet meer opgewonden van een paar blote borsten. En dat geeft inderdaad al aan dat de zonde niet zozeer in de kleding zit als wel in de mens zelf.

In Victoriaanse tijden waren er speciale rokken voor tafelpoten; mannen zouden eens verhit raken door de verleidelijke vorm van de naakte tafelpoot.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 20:31

meisje20 schreef:als ik nu aan deze en gene vraag wat vind jij er van zeggen de meeste nee het mag niet!

Ik blijf vallen over de woordkeuze. Of het mag of niet heeft gewoon geen enkele invloed op je gedachten. Je "mag" alles voelen wat je voelt. Wat je daarna dóet met die gevoelens, dat is wat anders.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 20:41

meisje20 schreef:dan staat er toch wel degelijk wat in de bijbel....

Om heel eerlijk te zijn, meisje20, vind ik je toon behoorlijk irritant. Als jij lekker in een boerka wilt gaan rondlopen, dan moet je dat lekker doen - hartstikke Bijbels ook nog! Ik vind het allemaal behoorlijk neerbuigend, alsof mannen slechts door hun lusten beheerste beesten zijn die bij het minste of geringste stukje huid dat ze bij jou ontdekken aan het aanranden slaan. Laten we het er op houden dat ik mij niet in dat beeld herken. Jij hoeft je echt geen zorgen te maken dat jouw kledingkeuze iemand weghoudt van of nader tot God zal leiden.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 07 apr 2009 20:46

meisje20 schreef:ik heb met de mensen om mij heen de bijbel er naast gehouden. ik vind het namelijk belangrijker wat de bijbel er over zegt! en iedereen geeft hier zijn mening wat natuurlijk goed is, alleen er is bijna niemand die zegt de bijbel die zegt dat of dat! iedereen zegt hier wat zij er van vinden! over kleding is de bijbel duidelijk. dus niet sexy of uitdagend! over sexy voelen ligt er aan wat je doet met dat gevoel?!

ja maar er is een verschil..je behoort je eerbaar(tis net wat je daaronder verstaat) te kleden buiten voor de vreemde mannen die je dan ziet, en die je wellicht in verlegenheid of op verkeerde gedachtes kan brengen door te uitdagende kleding
Maar binnen mag je je wel sexy kleden toch voor je eigen man..of is dat ook niet volgens de Bijbel? je man mag je best tot sexuele gedachtes verleiden ..het is immer je man
Laatst gewijzigd door maryem op 07 apr 2009 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 07 apr 2009 20:49

Mortlach schreef:
meisje20 schreef:dan staat er toch wel degelijk wat in de bijbel....

Om heel eerlijk te zijn, meisje20, vind ik je toon behoorlijk irritant. Als jij lekker in een boerka wilt gaan rondlopen, dan moet je dat lekker doen - hartstikke Bijbels ook nog! Ik vind het allemaal behoorlijk neerbuigend, alsof mannen slechts door hun lusten beheerste beesten zijn die bij het minste of geringste stukje huid dat ze bij jou ontdekken aan het aanranden slaan. Laten we het er op houden dat ik mij niet in dat beeld herken. Jij hoeft je echt geen zorgen te maken dat jouw kledingkeuze iemand weghoudt van of nader tot God zal leiden.

ik ken vrouwen in Niqaab(gezichtsbedekking, dat je alleen de ogen ziet) en met een lang gewaad(abaya)
Maar je moest eens weten wat ze eronder aan hebben..super sexy kleding soms :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 20:52

maryem schreef:ja maar er is een verschil..je behoort je eerbaar te kleden buiten voor de vreemde mannen die je dan ziet, en die je wellicht in verlegenheid of op verkeerde gedachtes kan brengen door te uitdagende kleding

Ik denk dat je je maar beter geen zorgen kan maken over eventuele verkeerde gedachtes die je bij een man oproept. Alleen al door te bestaan doe je dat. Natuurlijk is het wenselijk dat je je kleedt naar de gangbare norm, daar is het een norm voor. Maar als je je zorgen gaat maken wat andere mensen wel eens niet van je zouden kunnen denken, dan kan je je beter in huis opsluiten met een deken over je hoofd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 20:59

maryem schreef:ik ken vrouwen in Niqaab(gezichtsbedekking, dat je alleen de ogen ziet) en met een lang gewaad(abaya)
Maar je moest eens weten wat ze eronder aan hebben..super sexy kleding soms :)

Ooit had Sigmund, de getekende psychiater van de Volkskrant, daar een grap over. Hij ziet een burka over straat hobbelen en maakt tegen zijn patient een opmerking over de strakke marokaanse meid die daar onder moet zitten.

Persoonlijk vind ik foto's van dames in niqaab enorm sexy, juist omdat alle aandacht naar de schitterende ogen gaat.

Zoals hier

Zo zie je maar, hoe meer je bedekt, hoe sexier datgene wordt wat je nog wél ziet.

Terug naar “Archief”