eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2009 10:41

Ik ben ook met dichte deuren opgegroeid. Sinds we getrouwd zijn, gaat de badkamerdeur bij mij alleen nog op slot bij grote boodschappen. Mijn man doet bij het douchen vaak wel de deur dicht, hij vindt dat fijner.
Is er visite, dan doe ik wel de deur op slot. Moet er niet aan denken dat er zomaar iemand voor m'n neus staat, terwijl ik op het toilet zit... 8)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2009 10:51

Het is ook helemaal niet dat ik me schaam voor mijn man, niet meer in ieder geval. Maar ik hou enorm van mijn eigen momentjes. Ik vind het heerlijk om soms helemaal alleen te zijn, gewoon zonder dat er iemand binnen kan lopen. Met mijn boek in bad liggen, heerlijk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 mar 2009 10:56

Over seks voor het huwelijk: zoals ik al eerder heb uitgelegd, hadden wij al jaren een serieuze relatie (met huwelijksplannen) voordat we het bed "indoken". Dat heeft ermee te maken dat wij die regel 'geen seks voor het huwelijk' op Bijbelse gronden weinig overtuigend vinden. Kan ik een andere keer verder uitleggen, eerst maar weer on topic:

Over die deur op slot doen: was ik thuis ook zo gewend, maar toen we eenmaal op onszelf woonden (vóór onze emigratie hebben we een paar maanden als getrouwd stel op kamers gewoond) , was dat heel snel voorbij. Ik moet er zelfs weer heel erg aan wennen als we bezoek hebben.... :oops:

MissF: ik spreek zoiets gewoon met mijn man af... 'even tijd voor mezelf'... dan komt-ie ook niet binnen lopen of me iets vragen ofzo...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2009 11:26

elvira (gast) schreef:Ik moet er zelfs weer heel erg aan wennen als we bezoek hebben.... :oops:

Hehe, dat heb ik ook. Moet er echt om denken om 'm dan op slot te doen.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2009 13:31

MissF schreef:Het is ook helemaal niet dat ik me schaam voor mijn man, niet meer in ieder geval. Maar ik hou enorm van mijn eigen momentjes. Ik vind het heerlijk om soms helemaal alleen te zijn, gewoon zonder dat er iemand binnen kan lopen. Met mijn boek in bad liggen, heerlijk!

Hm ja, maar mij lijkt het dan weer erg lastig als je even in de badkamer moet zijn en je vrouw ligt daar een uur lang te badderen. Dan zou ik zeggen: Laat die deur gewoon open, waarschijnlijk kom ik toch niet binnen, doe ik het wel, dan is het even nodig en ben ik zo weer weg. Heb je in plaats van 1 uur alleen misschien 55 minuten een eigen moment :) Zou het nou echt storen als je man dan eventjes binnenvalt, zijn tanden poetst en weer gaat? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2009 13:38

Haha misschien niet. Maar het is denk ik meer het idee. Dan poetst hij maar even niet zijn tanden en wacht hij maar even. En we houden er allebei rekening mee, als de een weg moet, dan douche ik als ik dat alleen wil voor hij weg gaat of erna, en andersom ook.
Maargoed, dat is denk ik allemaal lekker offtopic. Er zijn nog zat dagen dat ik deur lekker open laat hoor ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 12 mar 2009 13:55

Thuis doe ik altijd deur op slot van de badkamer, zelfs al hoef ik alleen maar ff mn haar te doen. :oops: Dat is zo'n gewoonte. En thuis hebben we dr nog wel eens een handje van als iemand op de wc zit of in bad, om dan een flinke rammel op de deur te geven, denk je ook rustig te zitten. :-oo
Als ik alleen ben of samen met m'n vriend, heb ik eigenlijk ook altijd de deur op slot.
In het begin vond ik wel vervelend als ik aan het omkleden was, en hij binnen kwam. Nu maakt me dat echt niet meer uit. Veel van m'n klasgenoten op school hebben me ook in onderbroek gezien, dus zou een beetje raar zijn als ik daar geen problemen mee heb en als hij dat keer ziet wel. Even voor de duidelijkheid we moesten op school de bloedvaten in de bovenbenen echoën, dus vandaar dat dan de broek/rok even uitmoest. Voordat jullie ik weet niet wat gaan denken :mrgreen:
Maar helemaal bloot hoeft voor mij nog niet. Niet dat ik me schaam voor me zelf ofzo, maar heb er gewoon nog niet zo'n behoefte aan.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 mar 2009 14:09

Ik denk dat je er langzaam naar toegroeid tijdens je verkering.
Daarnaast, wij gingen de volgende dag op huwelijksreis naar de zon, dus dan loop je
bijna de hele dag in je zwemkleding te paraderen.

Ergens in dit topic las ik dat je dan maar een wekelijks zwemuurtje moest doen
Hoort die bij de top 10 voor koppels

Wijzelf doen nooit deuren dicht. Alleen van toilet beneden, mochten er mensen 'binnenvallen'.
Ben ook niet zo opgegroeid. Dat scheelt.
Weet wel dat mijn man er in het begin flink aan moest wennen.
Hij deed bij ons thuis dan netjes de deur dicht als hij ging douchen (geblindeerd hok) en mijn zusje maakte
zonder natedenken het slot van de buitenkant open (gaat er makkelijk) ging tandenpoetsen en ondertussen nog even
kletsen. Manlief wist niet hoe hij het had. Maar is er nu wel aan gewend :mrgreen:
Time flies when you have none!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2009 14:22

Als je thuis opgevoed bent met badkamerdeuren etc. op slot en niet teveel met ondergoed aan showend naar de kamer, denk ik dat je er best tegenop kan zien tegen de eerste dagen getrouwd zijn en je daar hele hersenspinsels bij kan verzinnen. Maar ik denk dat als je eenmaal getrouwd bent het allemaal vanzelf gaat en achteraf denk je dan...... waar heb ik me zo druk over gemaakt!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 12 mar 2009 14:40

Ik was van thuis uit ook gewend om de deur op slot te doen van toilet en badkamer. Toilet doe ik nu nog steeds in mijn automatisme, zelfs als ik alleen thuis ben. Als ik onder de douche sta vind ik het niet erg om de deur open te laten, maar merk wel dat ik dat dan heel bewust niet hoef te doen. Denk er nooit bij na, gaat gewoon vanzelf. Deur dicht, slot erop :D . Maar heb er geen moeite mee om me uit/om te kleden waar mijn man bij is. En onze huwelijksreis was naar de zon, dus dat was gelijk 8 dagen bikini en zwembroek :mrgreen: .

Denk dat je je gewoon geen zorgen moet maken van te voren. Tgaat toch allemaal anders en je kunt nu niet bedacht krijgen hoe het straks zal zijn en hoe je gaat reageren.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2009 17:10

De eerste tijd van getrouwd zijn viel mij op bepaald gebied wel tegen. Ik kwam in een totaal vreemde omgeving terecht. Mijn man ging de maandag erna om 7 uur naar zijn werk tot 20.15 uur 's avonds. Ik had geen werk, geen hobby's, kende bijna niemand. Men, ik voelde me echt eenzaam. We hebben het er nu nog wel eens over, echt makkelijk was het niet voor me. Ik heb best wel es gejankt: ik wil hier weg, bij mijn familie in de buurt wonen (schoonfamilie had ik niets mee) enz. Gelukkig had ik na een maand of wat werk voor 2 dagen per week.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2009 17:41

Hm ja, het is een kwestie van netwerken, eigenlijk moet je proberen voor de tijd al wat op te bouwen, anders kan ik me voorstellen dat je in een gat valt.

En de eerste dagen even vrij regelen en niet denken: Vrijdag trouwen en maandag weer aan het werk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mar 2009 18:14

*Annet* schreef:De eerste tijd van getrouwd zijn viel mij op bepaald gebied wel tegen. Ik kwam in een totaal vreemde omgeving terecht. Mijn man ging de maandag erna om 7 uur naar zijn werk tot 20.15 uur 's avonds. Ik had geen werk, geen hobby's, kende bijna niemand. Men, ik voelde me echt eenzaam. We hebben het er nu nog wel eens over, echt makkelijk was het niet voor me. Ik heb best wel es gejankt: ik wil hier weg, bij mijn familie in de buurt wonen (schoonfamilie had ik niets mee) enz. Gelukkig had ik na een maand of wat werk voor 2 dagen per week.

Herkenbaar!

Vrouw Kareltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vrouw Kareltje » 12 mar 2009 19:10

Fijn zeg zoveel reacties. Ik heb er echt heel veel aan! Ik merk dat een stukje herkenning al zoveel doet. De tips vind ik ook heel waardevol. Ik geloof er vast in dat alles goed gaat komen! =D>
Herinner je gisteren... Droom van morgen... Maar leef vandaag!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2009 19:13

Vrouw Kareltje schreef:Fijn zeg zoveel reacties. Ik heb er echt heel veel aan! Ik merk dat een stukje herkenning al zoveel doet. De tips vind ik ook heel waardevol. Ik geloof er vast in dat alles goed gaat komen! =D>

Natuurlijk komt het goed! Wanneer trouwen jullie? En geniet van de eerste wittebroodsweken!!!! Doe wat jij wilt en fijn vind (ook met bezoek enzo) en laat je door niemand niks opdringen. Zie het als vakantie!

Terug naar “Archief”