MissF: ik weet op welke discussie je doelt, maar ik heb er zelf altijd veel moeite mee, dat te begrijpen.
Een paar voorbeelden, die in feite in dezelfde lijn liggen, maar waar je nooit iemand over hoort:
Als je ziek bent, ga je toch ook naar een dokter?
Als je hoogzwanger bent, dan mag je een aantal dingen niet meer doen, omdat het misschien gevaarlijk zou kunnen zijn voor de baby... die dingen doe je dan toch ook niet?
Voor een goede gezondheid slik je toch extra vitamines en mineralen, wanneer dat je (bijv. tijdens zwangerschap) wordt aangeraden?
Voor mijn gevoel liggen echo's en op evt. ziektes testen in dezelfde lijn. Het argument tegen inentingen kan ik nog enigszins begrijpen, omdat dat actief tegen iets handelen is (ik ben overigens wel voor inentingen, maar dat terzijde), maar met passieve handelingen als testen/echo's zou ik echt geen moeite hebben. Het helpt ouders, denk ik, zich op bepaalde dingen voor te bereiden, mocht er iets zijn. En ik zou mijn kind graag de beste zorg en voorbereiding willen geven, die in mijn macht ligt... dat is volgens mij je taak als ouder. Voor de rest ligt het natuurlijk allemaal in Gods hand.