Moderator: Moderafo's
joepie schreef:En hoeveel van deze kinderen uit grote gezinnen willen zelf zo een groot gezin?
Ik kan grote gezinnen niet als positief zien als je niet elk kind wat je krijgt met blijdschap verwacht en naar uitkijkt.
daar heb je wel gelijk in joepie
En ik vind het b.v. ook niet goed dat in grote gezinnen de oudste zo een beetje de jongste opvoeden.
Die taak heb je als ouders en niet als kinderen.
trijntjejohanna schreef:is er hier ook iemand die negatieve ervaringen heeft met een groot gezin?? en iemand die negatieve ervaringen heeft met een klein gezin?
Sabra schreef:
Zo gemakkelijk gaat het dus niet. Als wij als mensen iets doen, wil niet zeggen dat God ons dan maar alles geeft om het op te lossen.
The Keimpe schreef:Ik vrees dat je, wanneer je gewoon doet zoals je geschapen bent, je wel degelijk mag zeggen dat God dan voor je zorgt. Dus als jij, gewoon via een natuurlijke weg, kinderen KRIJGT, dan mag je wel zeker op God vertrouwen dat Hij je de kracht wil geven om je te helpen ze op te voeden.
Trijntje Johanna schreef:dat zeg ik ook niet... maar zij zeggen dat als je kinderen van God krijgt dat je dan ook de kracht krijgt om ze op te voeden, maar hoe moet je dat dan zien, bij gezinnen die dat niet kunnen? krijgen die niet genoeg kracht van God??
Sterretje schreef:en wanneer je dus die kracht niet krijgt en als vrouw overspannen bent is God gestopt met helpen (sorry ff beetje lomp uitgedrukt)
Joepie schreef:Ik heb nu eigenlijk alleen maar reacties gelezen van kinderen die uit grote gezinnen komen. Maar hoe staat het met de moeders?
Joepie schreef:Ik vraag me af of die met elk kind wat er kwam wel even blij waren.
Joepie schreef:Hetzelfde kwam ik tegen in mijn werk als kraamverzorgster. Ook daar menig traantje moeten weg helpen vegen en praten omdat er weer een kind was..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten