Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 20 nov 2008 14:43

[quote="paprikameisje2"]zonnetje.. ik denk dat het wel belangirjk is dt je ook nog kan slapen.
zo heb ik ongeveer tot bijna het eind gewoon op me buik geslapen, en andes op de rug.
quote]

De laatste tijd slaap ik op m'n linker zij, en dat gaat aardig goed, al droom ik wel veel, maar dat schijnt wel meer voor te komen.
Eerder sliep ik op m'n buik, maar dat ligt nu niet lekker meer.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 nov 2008 14:54

Sterretje schreef:Ze kosten 50 of 55 euro, afhankelijk van de prijs.

:puh:

Bedje op hoogste stand is handig.. met instoppen, eruit halen, kusje geven. ;)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 nov 2008 16:33

Dat van die linkerzij heb ik weleens gehoord idd. toch vind ik het een vreemd verhaal. Lijkt me dat het ook afhankelijk is van de plek waar de pacenta zich bevind en die is toch ook niet bij iedereen hetzelfde.

Hier ook een buikslaper, ik lig nog steeds op mijn buik en daar zijn de meesten nog wel verbaasd over, bij Simon ook tot een aardig eind in de zwangerschap op mijn buik geslapen.

Draagdoek of zak is idd erg handig. Had hier zo'n zak (gekregen) heel veel gebruik van gemaakt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2008 16:34

Hmm, dan moet die bodem toch maar omhoog. Maar niet helemaal omhoog, dat vind ik een raar gezicht. Sowieso zitten er maar halve spijlen in, de onderkant is helemaal dicht. Volgens mij het voor het kindje veel warmer om dan lekker onderin te liggen, maargoed, als het moet, moet het. Met de box lijkt het me ook handiger. Die hebben we wel helemaal nieuw als cadeau gehad, en heeft wel een middenstand.
Ik zal mijn wederhelft dan maar aan het werk zetten :D We hebben wel een nieuw matrasje, de oude heeft mijn moeder al weggegooid toen mijn zusje eruit was gegroeid. Dat vind ik ook wel zo fris eigenlijk.

Pff, wat is werken ‚n zwanger zijn vermoeiend zeg. Ik had een week vrij, helemaal blij dat ik weer kon werken vandaag, maar het valt enorm tegen. Ik ben helemaal kapot. Om elf uur al. En het was erg heftig, waarbij ik me dus helemaal afgezonderd heb, omdat ik geen zin heb in trappen in mijn buik enzo. Maar dan voel ik me zo schuldig, omdat ik mijn collega's 'in de steek laat'. Maar aan de andere kant roept mijn gevoel continu: blijf van mijn kindje af! Dus blijf ik maar liever uit de buurt.

Nog een paar diensten, dan zit het erop, en ik ben blij toe. Dan ga ik wel daarna nog naar vergaderingen enzo, want helemaal thuis zitten lijkt me ook niks, maar iig niet meer op de groep. Pff, ik lijk wel een oud wijf :mrgreen:

Ik slaap trouwens gewoon op mijn buik. Niet meer helemaal zoals eerst, maar een beetje schuin. Linkerzij schijnt beter te zijn, maar ik slaap liever lekker dan pers‚ op mijn linkerzij hoor. Dus als ik op mijn buik wil slapen doe ik dat gewoon (dat kan trouwens totaal geen kwaad, zegt men :) ), en op mijn rechterzij ook. Al is het dan wel eens zo dat het kindje dan boos wordt, omdat het vaak met het ruggetje die kant op ligt, en in mijn idee dan een beetje gedwongen wordt de andere kant op te gaan liggen. Dan gaat het tekeer :D
Laatst gewijzigd door MissF op 20 nov 2008 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 nov 2008 16:37

Nee joh, gewoon een zwangere vrouw die aan verlof toe is.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 nov 2008 12:45

Ik slaap ook altijd op mijn buik (heerlijk dat dit na de bevalling weer kan;-)) Tijdens zwangerschap heb ik aan het einde een voedingskussen gekocht, die tussen benen en je buik er in 'hangen' slaap je beetje hangend zij/buik. Maar wel fijn als je normaal altijd op je buik slaapt en dit niet meer kan.
Time flies when you have none!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 21 nov 2008 12:50

rosekapje schreef:Nee joh, gewoon een zwangere vrouw die aan verlof toe is.

Toen ik zwanger was van Mathilde, ging ik wat vaker naar de wc, gewoon ff met m'n ogen dicht zitten om ff uit te rusten. Terwijl ik toen 7 weken zwangerschapsverlof had omdat de zomervakantie net in die weken viel.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 nov 2008 14:03

Zonnetje schreef:
rosekapje schreef:Nee joh, gewoon een zwangere vrouw die aan verlof toe is.

Toen ik zwanger was van Mathilde, ging ik wat vaker naar de wc, gewoon ff met m'n ogen dicht zitten om ff uit te rusten. Terwijl ik toen 7 weken zwangerschapsverlof had omdat de zomervakantie net in die weken viel.

Als zwangere heb je recht op 1/8 van je werktijd extra pauze, dus daar hoef je niet voor op de wc te gaan zitten hoor :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 nov 2008 14:42

Moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Wij hebben ip alleen maar een middagpauze.

Enne na de bevalling gelijk je kind liefdevol in de armen sluiten werkte bij mij ook niet echt :oops: . Na 4 uur persweeën en een vacuümpomp interesseerde het mij eigenlijk ook niet meer. Al was er een aap uitgekomen had ik het ook goed gevonden :D . Na de bevalling ben ik eigenlijk gelijk gaan bellen...volgens mij waren ze mij toen nog aan het hechten.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 nov 2008 14:52

4 uur persweeen? Pfff....

Hoe gaat het nu eigenlijk met Hugo op het KDV? Al een beetje gewend?
Hm, dat kan beter in het andere topic geloof ik.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 nov 2008 14:56

Ik slaap altijd op m´n buik, bij Thomas tot op het laatst op m´n buik geslapen, hoewel dat op een gegeven moment meer half op m´n buik, half op m´n zij was. Maar wel altijd m´n linkerzij.
Op die andere zij voel ik me gewoon niet goed worden. Dat had ik bij Thomas en nu ook weer. Ik lig echt de hele nacht naar links.

@Ajl, die tijd mag je er gewoon extra voor vrij maken. Die 1/8e pauze wordt zelfs buiten je lunchpauze om gerekend. Nu heb ik het (nog) niet nodig, maar bij Thomas ging ik op het eind van de zwangerschap toch even wat vaker op een rustig plekje zitten als ik daar behoefte aan had.
Maar, ook al heb je er recht op, toch had ik wel eens last van schuldgevoel als ik ´zomaar´ ging zitten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 nov 2008 15:57

Hmm, wij hebben sowieso helemaal geen pauze's. En het is zelfs speciaal vastgelegd, dat we bij onze instelling dat dus ook niet pers‚ hoeven.
Maargoed, als ik wil kan ik best op mijn strepen gaan staan en die pauze eisen, ik mag zelfs eisen dat ik niet meer op de groep wil werken.
Maar daar heb ik echt geen zin in. Het lukt me gewoon niet om mijn collega voor alles alleen op te laten draaien. Gister was het erg heftig, en ben ik eruitgestapt, en daar heb ik me de hele dag schuldig om gevoeld (en toch is er het oergevoel: van mijn kindje blijf je af, dus dat was wel de drive om het ''gevecht' echt niet aan te gaan).
Vandaag was een prima dag, dan merk ik wel dat ik eigenlijk net te druk ben voor iemand die 32,5 weken zwanger is, maar het lukt wel gewoon. Ik vind het rot om mijn collega alles op te laten knappen. Het enige wat ik nu niet meer doe is loodzware spullen zoals bestellingen de trappen opsjouwen. Dat laat ik de jongeren gewoon doen :D

Nog 5 dienstjes, dan zit het erop. Toch wel lekker :)
Ben benieuwd hoe gevuld dit topic nog gaat worden :D Mijn vriendin is ook zwanger, echt zo tof! Lekker samen zwanger zijn, dat heeft wel wat :D (en ook dat ik niet meer in die eerste fase zit van misselijk zijn ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 nov 2008 16:46

Hier ook een hoop zwangeren in de omgeving erg leuk ja.

Ben net nog op zoek geweest naar een kraamcadeautje voor een meisje, maar moeilijk hoor. Ben voor mijn eigen jongens wel goed geslaagd :mrgreen: leuke kleertjes gekocht voor Christiaan zijn verjaardag en daarna mogen ze het met de kerst aan.

Ben vanochtend bij de gyn geweest. PLacenta was niet verplaatst terwijl ikzelf dat toch wel had gedacht. Vloei namelijk al een tijdje niet meer.

Maandag 20 weken echo.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 21 nov 2008 16:48

Sterretje schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een mooi, lief wiegje zeg!
Het kindje is natuurlijk nog liever! :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 nov 2008 16:50

wij wonen nu dan wel niet meer in het oosten, maar bij Christiaan heb ik bij mijn ouders ook een krentewegge gehad en dat viel goed in de smaak bij de visite.

Terug naar “Archief”