Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 aug 2008 09:21

jamillah schreef:
Acire schreef:Heel erg vet :D

Zijn we meteen weer ontopic :mrgreen:

|:)|

Inderdaad!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 aug 2008 09:22

Whahaha! :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 aug 2008 10:45

geen erge verhalen meer over schoonloeders ??? (sorry heb niets te melden, de mijne is lief :mrgreen: )

oja ik had wel wat. Wat Galateia zei over haar man zijn moeder, dat ze als kind niet van hem gehouden zou hebben: Pfff ik herinner me nu plotseling dat mijn moeder in m'n puberteit zei dat ik een "ongelukje" was. M'n moeder kon eigenlijk 2 kinderen niet aan, waardoor ze continue bij de psychiater liep. Eigenlijk had ik er niet moeten zijn, dat liet ze wel duidelijk merken.
Als ik gepest werd zei m'n moeder: 't gaat wel weer over.' terwijl ik bont en blauw thuiskwam. Ik zei dan altijd dat ik mezelf gestoten had :?
Ze hebben mij met de dood bedreigd en m'n moeder stond aan de kant van...... "Tsjaa..... t zal vast wel weer over gaan. Kinderen he?!"
En zo kan je je slaapzak wel pakken, want dat is nog lang niet het enigste.. maar dat zal ik besparen :mrgreen:
Wat dat betreft.. toen ik bij m'n schoonouders over de vloer kwam omarmden ze mij met zoveel liefde dat ik had van: "Wow :shock: kan je dat kopen????" :mrgreen:

maar goed... dit ging ff offtopic maar moest t wel ff posten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 aug 2008 11:04

Pff, heftig Kwebbel!

Mijn schoonouders zijn weer eens op vakantie, dus ik heb geen verhalen :) Die genieten enorm van hun leven en zijn aan het rentenieren en trekken met hun camper rond. Mooi leven, ga ik ook proberen, op mijn 50e klaar met werken enzo :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 aug 2008 12:32

Heel heftig kwebbel, dat je zulke herinneringen hebt aan je jonge jaren!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 23 aug 2008 15:17

pol schreef:Heel heftig kwebbel, dat je zulke herinneringen hebt aan je jonge jaren!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 aug 2008 15:43

Wow Kwebbel! Das heftig! :cry:

Mmm..hier weer zat verhalen maar zal ze jullie maar niet allemaal vertellen! :|

In ieder geval hoor ik via mn zwagers en schoonzussen (jonger dan wij) dat mn schoonmoeder vind dat wij samen geen huis in kunnen richten en dat we vooral niet moeten gaan breken/slopen voordat we het met haar hebben overlegd enz enz enz. Zij is 'de moeder van' dus zij moet zeker mee kunnen beslissen. Helaas voor haar denken wij er anders over! 8) Zelfs de kleur tuinmeubilair moeten we eerst met haar overleggen vind ze, want donkerblauw kan echt niet en donkergroen wel. Overigens zegt ze dit niet zo rechtstreeks tegen ons, maar zit ze wel elke dag tegen de rest van het gezin te zeuren over wat wij allemaal wel en niet moeten doen. Ze is zo'n onwijze controle freak!!!!! :x

Voor onze bruiloft zit ze eindeloos op internetsites, heeft ze commentaar op alles wat we geregeld hebben en als we bij haar thuis zijn wil ze er continu over praten. Ach...ksnap wel dat ze het leuk vind om mee te denken en tips te geven, maar dr zijn wel grenzen aan vind ik en op deze manier hebben wij steeds het gevoel dat wij moeten strijden om onze eigen dingen te kunnen doen. Tis nooit goed!! :(
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 aug 2008 18:30

bedankt voor de reacties :) was idd wel heftig om zo'n jeugd te hebben, maar dat inspireert mij nog meer om gewoon mijn kinderen de jeugd te geven die ik iig NIET heb gehad. Aan liefde zal het ze niet ontbreken en dat is het belangrijkste :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 aug 2008 19:00

88alries88 schreef:Wow Kwebbel! Das heftig! :cry:

Mmm..hier weer zat verhalen maar zal ze jullie maar niet allemaal vertellen! :|

In ieder geval hoor ik via mn zwagers en schoonzussen (jonger dan wij) dat mn schoonmoeder vind dat wij samen geen huis in kunnen richten en dat we vooral niet moeten gaan breken/slopen voordat we het met haar hebben overlegd enz enz enz. Zij is 'de moeder van' dus zij moet zeker mee kunnen beslissen. Helaas voor haar denken wij er anders over! 8) Zelfs de kleur tuinmeubilair moeten we eerst met haar overleggen vind ze, want donkerblauw kan echt niet en donkergroen wel. Overigens zegt ze dit niet zo rechtstreeks tegen ons, maar zit ze wel elke dag tegen de rest van het gezin te zeuren over wat wij allemaal wel en niet moeten doen. Ze is zo'n onwijze controle freak!!!!! :x

Voor onze bruiloft zit ze eindeloos op internetsites, heeft ze commentaar op alles wat we geregeld hebben en als we bij haar thuis zijn wil ze er continu over praten. Ach...ksnap wel dat ze het leuk vind om mee te denken en tips te geven, maar dr zijn wel grenzen aan vind ik en op deze manier hebben wij steeds het gevoel dat wij moeten strijden om onze eigen dingen te kunnen doen. Tis nooit goed!! :(

Moeder overste!!!!
Maar ik zou haar gewoon heel weinig meer vertellen wat je doet en gaat doen! Gewoon wat kletsen over het weer en andere onbenulligheden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 aug 2008 11:28

mee eens pol. Toen mijn vader voor de allereerste keer in ons huisje kwam toen trok hij meteen allerlei stekkers er uit omdat dat verspilling zou zijn :shock: wij hebben een centrale afzuigsysteem die MOET aanstaan. DUs het rook muf toen we er weer kwamen :|
Gelukkig bemoeien mijn ouders zich nu minder met ons.... en gelukkig heb ik m'n schoonouders dicht in de buurt :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 aug 2008 12:28

Ik heb lieve schoonouders al begrijp ik ze vaak niet ze denken en hebben een veel andere opvoeding gegeven dan die ik gewend ben. Ze komen heel weinig bij ons en dat vind ik wel jammer net of ze niet geintresseerd zijn in ons leven. Mijn schoonouders hebben een hele grote moestuin en ik zei gister middag tegen mijn man ik ga even bramen kopen want je pa hebben we er niet mee gezien.
En s'avonds belde zijn ma ik kom zo even wat spullen brengen!
Bracht ze een mega bak blauwe druiven, pruimen en bramen haha mijn man en ik moesten erg lachen.
Dit was wel de eerste keer dat ze uit der eigen naar ons toe kwam!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 aug 2008 21:59

liefie schreef:Ik heb lieve schoonouders al begrijp ik ze vaak niet ze denken en hebben een veel andere opvoeding gegeven dan die ik gewend ben. Ze komen heel weinig bij ons en dat vind ik wel jammer net of ze niet geintresseerd zijn in ons leven. Mijn schoonouders hebben een hele grote moestuin en ik zei gister middag tegen mijn man ik ga even bramen kopen want je pa hebben we er niet mee gezien.
En s'avonds belde zijn ma ik kom zo even wat spullen brengen!
Bracht ze een mega bak blauwe druiven, pruimen en bramen haha mijn man en ik moesten erg lachen.
Dit was wel de eerste keer dat ze uit der eigen naar ons toe kwam!
alsof ze het gevoeld heeft :wink:
ps mooie avatar heb je!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 12:02

Nou mensen, hier is de boel ontploft tussen schoonmoeder en zoon. Afgelopen keer dat we er waren begon ze weer te zeuren over van alles en nog wat. Weer kwam het er op neer dat ik niet goed ben, dat mijn familie niet deugd (ze heeft ze 3 keer gezien) en dat haar kleinkinderen later niet normaal op kunnen groeien bij zulke ouders (dat zijn wij dus)
Mn vriend is zo boos geworden, heeft haar opgebeld daarna en heeft gezegd dat hij echt heel kwaad was op dr. Werd natuurlijk allemaal drama, met een huilbui en telefoon dr opgooien. Na een paar dagen belde ze mn vriend weer op en vroeg vervolgens: 'ben je al wat bedaard?'!! Oftewel, alles wat mn vriend gezegd heeft is totaal niet doorgedrongen en zij hoeft niet te veranderen vind ze.

Ik ben serieus de wanhoop nabij nu. Heb er zelfs over na zitten denken om het uit te maken, maar ja, mijn vriend is gewoon super lief en ik hou van hem, maar elke keer dat gestook van zn moeder, dat ben ik zo zat!! Mn vriend kiest overigens wel mijn kant hoor, en hij zegt ook steeds tegen zn moeder dat zij niets meer te beslissen heeft in zijn leven. Maar elke keer weer gaat ze toch verder met haar gebemoeial! En ik betwijfel of het ooit nog over gaat. We wonen bijna 200 km bij haar vandaan, en toch zorgt ze van die afstand ervoor dat wij gewoon totaal niet kunnen genieten van deze eigelijk o zo leuke tijd!

Kheb aan mn schoonmoeder gevraagd of ze meegaat met een trouwjurk kopen. Vind ze hardstikke leuk zei ze. Vervolgens wil ze niet dat mijn moeder meegaat als mijn vriend een pak gaat kopen. Mn vriend heeft een mooi pak gezien in een winkel, en hij zou graag in die winkel een pak kopen. Dat wil ze niet, ze wil ergens anders heen en dat mijn vriend een pak gezien heeft dat hij mooi vind doet er niet toe. Mijn vriend krijgt het pak van zn moeder, maar ik krijg steeds meer het idee dat ze het alleen maar wil geven om dan te kunnen beslissen hoe het worden moet. Ze loopt steeds maar te klagen dat ze nergens bij betrokken wordt, maar dingen regelen voor ons huis en bruiloft is toch onze zaak??

Al het bovenstaande gebeurt alleen tussen mn vriend en zn moeder. Ik ben dus nooit bij die gesprekken, dat hoeft ook niet, maar ik kan er dus niets van zeggen. Binnenkort moeten we er weer naar toe voor een verjaardag en ik durf gewoon niet meer. Ik ben onwijs bang dat ik nu zo ontzettend kwaad op dr wordt, dat het nooit meer goed komt!

Ik zal jullie niet om tips vragen...want die zijn er gewoon niet voor deze situatie. Ik heb het in ieder geval even van me af kunnen schrijven en dat lucht wel ff op! :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 12:15

hoe reageren je eigen ouders hierop?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 12:20

tsjeee zeg meissie wat heftig!!!! Mijn ouders en opa en oma (die bemoeiden zich ook met ons leven en hoe wij moesten inrichten) was ik op n gegeven moment zo zat!! Mijn opa kwam voor t eerst in ons huis (toen we nog aan het verbouwen waren) en hij trok meteen diverse stekkers overal uit want dat was stroomverspilling. Lekker handig he opa, die centrale afzuiger!!
Ik heb het allemaal genegeerd, en niet op gereageerd. Af en toe probeerde ik uit te leggen dat het ons leven was en dat wij het indeelden zoals wij het wilden. En zowaar, ze houden zich nu op een afstand! Heeft wel anderhalf jaar geduurd (tot kort voor ons trouwen tot nu) eigenlijk nog veel langer besef ik nu.... dus eigenlijk gewoon vlak vanaf onze verkeringstijd.
Moeite om los te laten, zeggen mijn ouders.. Tsja........ ze doen net zo hard mee. Ze kunnen het niet hebben dat ik m'n eigen leven heb. Jammer! Ik deel het in zoals ik wil.

Ik weet niet precies hoe het bij jou er aan toe gaat alries: maar bij mij ging het niet zo heftig, uiteindelijk heeft het 2 jaar geduurd maar het is nu zo goed als voorbij.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”