Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2008 10:34

Ik heb een pannenset die mijn man al had. Deze kwam een keer bij de Aldi vandaan, wel een goed Duits merk. Toch zou ik zelf denk ik voor BK gaan. Is wel een stuk duurder, maar dan heb je gelijk goede pannen die je niet na een paar jaar weg hoeft te gooien.

Handdoeken hebben ze hele goeie bij de Hema. Ook in de aanbieding gekocht (4 halen, 3 betalen). :mrgreen:

Het servies hebben wij wel in één keer gekocht, maar dat kan je allemaal los bij kopen. Erg handig, als je nogal lomp kan zijn en dingen kapot kan laten vallen... 8)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2008 10:37

Ik vind de handdoeken van de Hema weer minder goed. Die worden zo snel dun.
Ik heb ze zelf van de V&D (gewoon af en toe shoppen met een moeder ofzo, die vind dat allemaal zo leuk dat ze van alles betaalde voor me ;) )
Maar ik merk echt wel verschil met de handdoeken die mijn oma altijd kocht en die ze dan aan mijn moeder doorgaf als ze er teveel had, en die waren echt heel duur, en die van de V&D. Niet dat het mij iets geeft, maar die gingen een heel leven mee, de mijne denk ik niet.
En de kleur verbleekt ook lekker. Ik had felblauwe en felgestreepte, maar die zijn allemaal licht geworden.

BK pannen vond ik wel heel fijn idd. En wokpannen, die moet je ook hebben :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2008 10:39

MissF schreef:Ik vind de handdoeken van de Hema weer minder goed. Die worden zo snel dun.
Ik heb ze zelf van de V&D (gewoon af en toe shoppen met een moeder ofzo, die vind dat allemaal zo leuk dat ze van alles betaalde voor me ;) )
Maar ik merk echt wel verschil met de handdoeken die mijn oma altijd kocht en die ze dan aan mijn moeder doorgaf als ze er teveel had, en die waren echt heel duur, en die van de V&D. Niet dat het mij iets geeft, maar die gingen een heel leven mee, de mijne denk ik niet.
En de kleur verbleekt ook lekker. Ik had felblauwe en felgestreepte, maar die zijn allemaal licht geworden.

BK pannen vond ik wel heel fijn idd. En wokpannen, die moet je ook hebben :)

Die van de V&D ken ik niet, nooit gehad. Zal eens een keer proberen!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 10:58

wij kopen pas nieuwen als we er door heen zijn.

En nu maar niet hopen dat we op onze trouwdag uitzet spullen krijgen... :|

Ik was ook heel kritisch in pannen etc... De pannen die kapot gaan, de kliko in en ff naar de garage (waar de pannen van mijn staan). Nu sparen voor andere dingen wat ik belangrijker vindt dan uitzet.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 30 jun 2008 12:05

Pfft, ik krijg al de kriebels als ik dit onderwerp lees! Waar je je al niet druk om kan maken? Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik ooit een man krijg die het wat kan schelen met wat voor kleur handdoek 'ie zich afdroogt, of van wat voor bord hij eet.
Maar wie weet hoe ik over tien jaar ben..
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 30 jun 2008 12:07

windekind schreef:Pfft, ik krijg al de kriebels als ik dit onderwerp lees! Waar je je al niet druk om kan maken? Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik ooit een man krijg die het wat kan schelen met wat voor kleur handdoek 'ie zich afdroogt, of van wat voor bord hij eet.

Hoe jij er over denkt, zo dacht ik er een jaar geleden ook over, maar als je eenmaal serieus er mee bezig bent dan ga je er wel iets anders over denken. :roll: Had dat van mezelf ook nooit gedacht, maar het is gewoon zo! Je groeit daar in.
Wel is het zo dat de één er makkelijker in is dan de ander. Bij mij komt het ook niet heeeeel precies, maar beetje structuur dr in vind ik wel handig! :wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2008 12:29

Mijn man boeit het idd totaal niks :) Alleen vond hij het stom dat onze grote borden niet in de vaatwasser passen, en wilde hij persé goede pannen (hij houdt van koken, ik niet)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 jun 2008 13:03

windekind schreef:Pfft, ik krijg al de kriebels als ik dit onderwerp lees! Waar je je al niet druk om kan maken? Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik ooit een man krijg die het wat kan schelen met wat voor kleur handdoek 'ie zich afdroogt, of van wat voor bord hij eet.

Als je goed leest, zie je dat het niet gaat om de kleur handdoek of om het soort bord, maar wordt er gevraagd om advies wat betreft de kwaliteit van bepaalde dingen.
Jij hoeft je er sowieso al helemaal niet druk om te maken en het lijkt me ook niet nodig zo geagiteerd te reageren. Misschien vinden sommige mensen het gewoon niet prettig om bijv. handdoeken te hebben die na tien wasbeurten uit elkaar vallen van ellende. Vind jij dat wél prettig? Jouw keuze, ook prima!
En inderdaad, niemand interesseert het of jouw potentiële man zich afdroogt met geel of met groen.

Dus laat die kriebels varen of lees gewoon niet mee.

@ ring:
Koop gewoon een goedkoop oud servies via MP ofzo. Dan betaal je ongeveer 10% van het bedrag dat je bij Hensbergen uitgegeven zou hebben.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 30 jun 2008 13:10

Ik heb het liefst witte handdoeken
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Chris7
Mineur
Mineur

uitzet

Berichtdoor Chris7 » 30 jun 2008 13:16

Ik zou gewoon de goedkoopste borden nemen, omdat je dan regelmatig weer iets anders kunt kopen als ze saai begingen te worden. Goede pannen zijn natuurlijk nooit verkeerd. Ik ben inmiddels 10 jaar gelukkig getrouwd, dus ik weet waarover ik praat.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2008 14:25

Tobbe schreef:

Als je goed leest, zie je dat het niet gaat om de kleur handdoek of om het soort bord, maar wordt er gevraagd om advies wat betreft de kwaliteit van bepaalde dingen.
Jij hoeft je er sowieso al helemaal niet druk om te maken en het lijkt me ook niet nodig zo geagiteerd te reageren. Misschien vinden sommige mensen het gewoon niet prettig om bijv. handdoeken te hebben die na tien wasbeurten uit elkaar vallen van ellende. Vind jij dat wél prettig? Jouw keuze, ook prima!
En inderdaad, niemand interesseert het of jouw potentiële man zich afdroogt met geel of met groen.

Volgens mij reageer jij geagiteerder dan windekind :D

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 jun 2008 15:19

Acire schreef:
Tobbe schreef:

Volgens mij reageer jij geagiteerder dan windekind :D

Die reactie verwachtte ik al, maar zo geagiteerd was ik niet :).

Ik vind alleen dat sfeertje hier af en toe zo irritant van die zogenaamde in hun eigen ogen nogal vrijbuiterende en enorm onafhankelijke types die gruwen van het 'burgerlijke bestaan', die even hun gal willen spuwen en dan weer vertrekken.
Ik bedoel te zeggen: bepaalde spullen moet je gewoon hebben als je op jezelf gaat wonen/ gaat trouwen. Daar hoef je toch echt niet de kriebels van te krijgen. Zo vreemd is het niet dat je van een bordje eet bij het avondeten: dat bordje moet je dan dus ook gewoon kopen.

Bovendien, als je er zelf anders over denkt, prima, anderen gaan dan toch ook niet op jou zitten zeuren. Sommige types lijken hier nogal gefrustreerd dat antiburgerlijke bestaan te verkondigen en altijd maar lucht te moeten geven aan hun gruwels bij de woorden 'servies', 'handdoeken', enz. Ik vraag me altijd af hoe zij eten, zich afdrogen, etc.

Duidelijk? :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2008 15:28

Whaha. Dat vind ik dan wel weer overdreven :)
Natuurlijk eet je van een bordje. Maar je mag er toch wel kriebels van krijgen dat mensen een bordje van 5 euro niet genoeg kwaliteit vinden, en een bordje van 30 euro willen? En dat de kleur dan ook nog heel precies komt?
Of dat mensen een pan van de kringloop winkel niet goed genoeg vinden, en dat het dan een 30x zo duur ding moet zijn?

Windekind reageert ook niet op burgerlijkheid, maar wel op het drukmaken over dat soort onzin.

Ik ben het met haar eens ook. Ik snap juist niet dat mensen zo mekkeren over kwaliteit, terwijl je van een goedkoop bord, en uit een goedkope pan net zo goed lekker kunt knagen :)

BTW, ik ken windekind een heel klein beetje, zij is juist niet het type wat jij omschrijft, als ik het goed heb :)

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 30 jun 2008 15:31

Acire schreef:Whaha. Dat vind ik dan wel weer overdreven :)
Natuurlijk eet je van een bordje. Maar je mag er toch wel kriebels van krijgen dat mensen een bordje van 5 euro niet genoeg kwaliteit vinden, en een bordje van 30 euro willen? En dat de kleur dan ook nog heel precies komt?
Of dat mensen een pan van de kringloop winkel niet goed genoeg vinden, en dat het dan een 30x zo duur ding moet zijn?

Windekind reageert ook niet op burgerlijkheid, maar wel op het drukmaken over dat soort onzin.

Ik ben het met haar eens ook. Ik snap juist niet dat mensen zo mekkeren over kwaliteit, terwijl je van een goedkoop bord, en uit een goedkope pan net zo goed lekker kunt knagen :)

BTW, ik ken windekind een heel klein beetje, zij is juist niet het type wat jij omschrijft, als ik het goed heb :)

En bedankt hé.. :roll:
Jij betitelt de mensen in dit topic dus als mensen die mekkeren. Volgens mij is dat niet reeël gezien, maar heb jij gewoon andere interesses. Misschien moet je dan ergens anders zijn..
Als ik (en anderen met mij) het nu wel interessant vinden om te denken over dingen die met borden, handdoeken, bestek etc te maken hebben, waarom niet?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2008 15:40

Haha! Nee, ik betitel slechts wat die mensen zeggen als gemekker. :wink:
Jij mag je lekker druk maken over kwaliteit als je dat wilt, maar dat mag ik toch gemekker vinden?

Terug naar “Archief”