marcel081276 schreef:Qwerty schreef:marcel081276 schreef:ik erger me aan de manier hoe er naar andere mensen(niet gelovigen) gekeken word, ik proef dan uit de preek dat gelovigen toch een stapje voor staan op niet gelovigen terwijl ik iedereen gelijk zie.
Ook word alles wat niet in de bijbel staat als duivels gezien terwijl er zoveel mooie dingen te ontdekken zijn die niet in de bijbel staan maar zeker niet van de duivel kunnen zijn omdat ze goed doen aan mensen en uit liefde gebeuren.
greetz mars
Vanuit het perspectief van de redding in Christus hebben ware gelovigen idd een klein stapje voor op (nog) niet gelovigen.
Je gelooft jezelf toch niet als je beweert dat je iedereen gelijk ziet. Welk onderscheidingsvermogen heb je dan?
Je laatste alinea is te generaliserend en te weinig doordacht lijkt mij zo.
Hier past relativering en scheiding van object en subject.
sorry maar ik zie iedereen als gelijk, elk mens is uniek en ik geloof dat geen mens verloren of wat dan ook zal gaan, maar laat ik maar ophouden anders gaat het straks alleen weer over alverzoening maar daar zijn al genoeg topics over.
greetz mars
als niemand verloren zal gaan heeft het ook geen nut om te geloven, dan kan je doen wat je wilt en zo, en dan kom je er toch wel.
Ik denk niet dat dat de bedoeling zal zijn.
groeten esther.