Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 jun 2008 12:50

MarinusCopy schreef:
Wolkje schreef:niet alle therapie leidt tot zelfmoord ivm dit onderwerp! dat is wel heel zwart wit! bah.:|

Het leid mogelijk tot zelfmoord schreef ik....

soms willen ouders ook graag dat hun kind dmv therapie beter om kunnen gaan met hun gevoelens en met de reacties van de buitenwacht.
het ligt er natuurlijk wel een beetje aan watvoor instantie hebt als therapeut.

Nou, als de therapie gericht is op de verandering van de geaardheid en de ouders niet domweg te stom zijn om te snappen dat geaardheidsveranderiing ongezond is dan beschouw ik het als opzettelijke kindermishandeling vh ergste soort

ik neem aan dat je andere ervaringen hebt, en dat spijt me. i heb ook gezien hoe opvattingen iemand kapot kunnen maken maar scheer alsjeblieft niet alles zo over een kam.

zo ik heb gezegd :mrgreen:

Het is gewoon lang en breed bekend dat genezing v homoseksualiteit niet mogelijk is en pogingen daartoe gevaarlijk zijn. Stug doorgaan met dat soort praktijken grenst aan het criminele. Zeker als het jongeren of kinderen betreft. Dat kan en mag ik over één kam scheren.

Zolang de wetenschappers en anderen die mening niet zijn toegedaan zou ik enige terughoudendheid in zo'n gevoelig verwachten, maar jij blijft maar arrogant anderen veroordelen en respect waar Denkertje21 om vraagt wil jij niet weten. Ik vraag me af wat jij op dit forum nog doet.

@Denkertje21: respect voor je recente postings! (mag ik toch ook wel een keer zeggen :wink: )
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 19 jun 2008 13:03

ik vind sowieso dat therapie niet meteen met een eindpunt moet beginnen. maar dit terzijde.
je hebt gelijk dat je niemand mag dwingen om zichzelf te verraden.
een goede therapeut neemt ook niemand aan als hij/zij zelf niet wil. ook niet bij kinderen of pubers.

en ik bedoel dat je niet alle therapie voor homofilie over een kam moet scheren. er zijn ook therapeuten die eerlijk hun best doen om iemand weerbaar te maken zoals je bent.

verder wil ik ook aan denkertje een compliment geven voor zijn rustige, duidelijke en relativerende reacties!
Afbeelding Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 jun 2008 13:11

Het is gewoon lang en breed bekend dat genezing v homoseksualiteit niet
mogelijk is en pogingen daartoe gevaarlijk zijn.
Er zijn bewijzen van het tegengestelde.
Mocht iemand ze - de bewijzen - willen zoeken:
- vragenrubriek refoweb
- Eleos
- GLIAGG
- EO-nazorg
Misschien kunnen ze daar verder helpen. Ik heb het nl. gelezen,
maar kan het niet terug vinden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jun 2008 14:42

Mensen, komen we ooit uit deze discussie?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 jun 2008 16:02

Rolf schreef:
Het is gewoon lang en breed bekend dat genezing v homoseksualiteit niet
mogelijk is en pogingen daartoe gevaarlijk zijn.
Er zijn bewijzen van het tegengestelde.
Mocht iemand ze - de bewijzen - willen zoeken:
- vragenrubriek refoweb
- Eleos
- GLIAGG
- EO-nazorg
Misschien kunnen ze daar verder helpen. Ik heb het nl. gelezen,
maar kan het niet terug vinden.
Waar zijn die bewijzen precies te vinden dan?

Vind je het zelf niet ietwat vreemd om therapieën aan te bieden die je van je geaardheid 'genezen'?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 jun 2008 16:30

Nee. De mens had eens de juiste kennis en het juiste gevoel.
Daar kan iets van afgeweken worden, zoals een jonge boom iets
buigen kan. Maar niet te veel, in de Bijbel staan vreselijke dingen
van hen die de 'goede regels' bewust vertreden. Daar gaan soms
heel veel waarschuwingen aan vooraf.
Zie ook deze post.
Het is misschien wel reëel ervan uit te gaan dat dit een opoffering eist,
enigzins gelijk aan een hardloper die wil winnen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 jun 2008 17:23

Rolf schreef:In de EO-gids hebben verhalen gestaan van personen die van verkeerde
gevoelens afgekomen zijn.

Met dit soort opmerkingen moet je mijn inziens heel voorzichtig zijn, je kunt mensen zomaar iets voorspiegelen, wat later wel eens heel erg zou kunnen tegenvallen.

Wat te denken (om het maar eens breder te trekken) van iemand die denkt dat hij genezen is, en in het heteroseksuelehuwelijksbootje stapt, wat voor (seksuele)belevenis heeft de "vrouw" dan binnen het huwelijk? Je wilt niet weten hoeveel van dat soort huwelijken op de klippen zijn gelopen, sommige zelfs nog na vele jaren van huwelijkse trouw en samenleven!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 17:47

Speedy schreef:Zolang de wetenschappers en anderen die mening niet zijn toegedaan zou ik enige terughoudendheid in zo'n gevoelig verwachten,

Pardon? geaardheid is niet te veranderen. Dat is al lang en breed aangetoond, want als dat wel het geval was geweest waren er wss geen homo's meer geweest. Iedere homo wil op enig moment in zijn leven hetero worden om van het gezeur af te zijn. Maar zeelfs agressieve hersenspoeltechnieken die naar marteling neigen zijn onsuccesvol.

Ook het operatief verwijderen van de testikels helpt niet in de zin dat een homo gewoon homo blijft. Het is allemaal al geprobeert en het werkt gewoon niet.

maar jij blijft maar arrogant anderen veroordelen en respect waar Denkertje21 om vraagt wil jij niet weten.

Ik wil niet te lullig doen, maar als de religieuzen niet begonnen waren met het veroordelen van homo's was deze hele discussie niet nodig geweest. Ik zou trouwens nog wel eens een rationele onderbouwing van die veroordeling willen zien, maar ik vrees dat ik daar lang op kan wachten.

Ik vraag me af wat jij op dit forum nog doet.

Als mijn mening je niet aanstaat, dan betekent dat niet dat die niet telt. Dit soort reacties zijn zwak....

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 17:56

Wolkje schreef:
en ik bedoel dat je niet alle therapie voor homofilie over een kam moet scheren. er zijn ook therapeuten die eerlijk hun best doen om iemand weerbaar te maken zoals je bent.

Het ging mij ook specifiek om de geaardheidsveranderende therapie. Het celibaat is mi niet de oplossing voor homoseksualiteit maar op zich niet überschadelijk. Geaardheidsverandering wel. Het levert op zijn minst frustratie op en vandaar uit ontwikkelen zich allerlei psychische ziektebeelden. En dan met name dus zelfdestructief gedrag.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 17:59

Rolf schreef:Het is misschien wel reëel ervan uit te gaan dat dit een opoffering eist,

Een neger die blank wil worden is een realistischere vergelijking. En anders moet je maar eens uitproberen of je je geaardheid kunt veranderen van hetero in homo. Kun je zelf kijken of dat gaat werken. Succes alvast.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2008 18:31

MarinusCopy schreef:
Rolf schreef:Het is misschien wel reëel ervan uit te gaan dat dit een opoffering eist,

Een neger die blank wil worden is een realistischere vergelijking. En anders moet je maar eens uitproberen of je je geaardheid kunt veranderen van hetero in homo. Kun je zelf kijken of dat gaat werken. Succes alvast.

Een neger die blank wil worden is nog te realiseren..ene Jackson? :mrgreen:
Hetero worden niet. Oké, je kunt je gaan gedragen als hetero, zelfs een vrouw trouwen en kinderen krijgen, maar daarmee ben je nog geen hetero.

Ik moet er inderdaad niet aan denken om het bed te delen met een vrouw, al zou ik honderd keer gehersenspoeld worden.

Pas had ik ook weer een discussie met iemand over homofilie en dan baal ik zo gruwelijk van mijn beperkte bijbelkennis.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 18:49

Smurffie schreef:Een neger die blank wil worden is nog te realiseren..ene Jackson? :mrgreen:

:mrgreen: ok jij je zin ;)

Hetero worden niet. Oké, je kunt je gaan gedragen als hetero, zelfs een vrouw trouwen en kinderen krijgen, maar daarmee ben je nog geen hetero.

Ik moet er inderdaad niet aan denken om het bed te delen met een vrouw, al zou ik honderd keer gehersenspoeld worden.

Zo simpel is het idd. Van een homo in een hetero veranderen is net zo makkelijk als visa versa. Niet haalbaar dus. En zoals iemand anders al zei: het zou moreel verwerpelijk zijn als ik met een vrouw zou trouwen om hetero te lijken. Als ik mezelf tekort doe is één ding, maar als ik een vrouw en eventueel kinderen meesleep is het gewoon ethisch niet meer te verantwoorden.

(Moet ik wel zeggen dat een vriend van me wel getrouwt is met een vrouw. Maar dat was één van die uitzonderingen waarbij een nicht als een paard de liefde van zijn leven vind in het "verkeerde" geslacht. Overigens was de vrouw op de hoogte en ze zijn nu al 30 jaar gelukkig getrouwd. Maar hij is nog steeds homo. Dat dan weer wel....)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 jun 2008 22:37

Thjerapie is de weg niet en ik denk dat men dat ook wel weet nu. Ik heb zelf bewust gekozen voor een therapie. Mijn ouders wisten van niks. Dus daar lag het niet aan. Ik heb het eerder geschreven, maar toch nog maar een keer:

Homoseksualiteit te genezen? Het is een vraag die je veel hoort. Kortweg kun je zeggen dat veel hetero’s beweren dat dat wel kan en de meeste homo’s beweren dat het niet kan/hoeft. Ik behoor tot die laatste groep.

Waarom? Vooral omdat ik het waanzinnig hard heb geprobeerd. O.a. met een heftige en langdurige therapie. Ik wil het best vertellen, maar daarmee geef ik me erg bloot en stel me kwetsbaar op. Ik verwacht dan ook dat jullie in je reacties daar niet al te aanvallend mee omgaan!

Laat ik alle gevechten met en tegen mezelf als refohomo voor de helderheid maar overslaan. Het bidden, het zoeken, het lezen, vragen en niet begrijpen. Dat heeft iedereen, denk ik. Ik wil dit verhaal beperkt houden. Maar uiteindelijk werd ik door een dominee verwezen naar een christelijke psycholoog. Hij had een therapie die ook in Amerika werd uitgevoerd en o.a. was gebaseerd op de studies van Dr. Van den Aardweg die hierop gepromoveerd schijn te zijn. Dat is de ‘aversietherapie”. Het komt in het kort hierop neer dat hij de volgens hem latent aanwezige heteroseksuele gevoelens wilde versterken door ze te belonen en de aanwezige homoseksuele gevoelens wilde laten verdwijnen of afzwakken door ze te bestraffen…

Een jaar lang ben ik twee keer per week daar geweest. Op eigen kosten, want niemand wiste re vanaf, behalve de dominee. Maar die hield zich waarschijnlijk onledig met bidden.

De therapie was vreselijk en gênant. Ik kreeg prikkelend materiaal te zien van homoseksuele dingen en werd daarvoor gestraft met o.a. elektroshocks op delen waar je die liever niet hebt. Ik moest dingen eten waar ik braakneigingen van kreeg. Er werd op mij ingepraat over het vreselijke en verderfelijke van homoseksualiteit. Bij heteroseksuele prikkels ging dat andersom. Laat ik niet alles in details vertellen. Het is te erg. Maar ik ging door. Een jaar lang! Want ik wilde van mijn geaardheid af. Volgens dr. Van den Aardweg is het immers ’slechts’ een dwangneurose. Ik geloofde immers dat de bijbel en zeker mijn omgeving mijn geaardheid veroordeelde?

Ik geloofde ook echt dat God dit van mij verlangde. Ik bad en ik bad!!! De sterren van de hemel. Maar de hemel ging steeds meer dicht. Ik kon niet meer bij God. Ik kon sowieso niet meer… Ik heb de therapie opgegeven en ik heb God opgegeven. Zo’n God hoefde ik niet. En geloof me: de wereld stond klaar voor me! Na verloop van tijd wilde ik dan ook echt alles meemaken. Dus hoppatee, stappen! Nou, best eng, die eerste keer dat ik naar Gaypalace in Rotterdam ging. Maar wow, wat ging daar een wereld voor me open. Hier kon ik mezelf zijn! God en kerk? Ja doei! Nu even niet!

Maar God laat zich niet zo snel iets ontglippen. Na ongeveer een half jaar van stappen liep ik op een vrijdagavond/nacht weer het Gaypalace binnen. In de gardarobe zag ik een bekend gezicht. Daar was een jongen uit mijn kerk! We kregen allebei een rood hoofd. “Jij hier”? Hij was er voor het eerst… We zijn in een hoekje gaan zitten en hebben geprobeerd te kletsen. Maar dat lukt niet helemaal met al die decibellen… We zijn naar huis gegaan, veel vroeger dan anders. Daar hebben we de hele nacht gepraat, gehuild en… gebeden…Hij bleek dezelfde therapie te hebben gevolgd op advies van dezelfde dominee met de zelfde resultaten: twee gergemjongetjes in Gaypalace…

Wat heeft God het daarna goed met me gemaakt. Hij liet dus inderdaad niet los wat Zijn hand begon! Maar ik ben wel genezen. Nee niet van dat deel wat God mij heeft toebedacht en wat velen zo veroordelen. Ik denk dat God dat ook niet nodig vindt. Mijn geaardheid heeft er voor gezorgd dat ik iets in Zijn Koninkrijk kan betekenen wat anders nooit zou hebben gekund. Maar ik ben wel genezen van de gedachte dat ‘genezing’ moet. Hij is mijn alles weet van mij af. Hij leerde mij volgen mét mijn vragen. Vader, wat U deed en doet is goed!

De enige therapie die werkt is op je knieën en er samen met God uit gaan komen!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 19 jun 2008 22:50

Optimatus schreef:Mensen, komen we ooit uit deze discussie?

Ik denk het niet. Klinkt negatief natuurlijk maar ja. Alle goede inspanningen van Meboy en Denkertje ten spijt. En ik begin mij steeds meer af te vragen of dat “eruit komen” nog wel zinvol is.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 22:50

Ik ken overigens geen enkele homo die niet heeft geprobeert om hetero te worden. Toch denken velen dat het idee om van geaardheid te veranderen nog nooit in enig homobrein boven is komen drijven. Nou, NIEUWSFLITS: het is miljoenen malen bedacht en gepoogd door dé ervaringsdeskundigen op het gebied van homoseksualiteit en het heeft nooit gewerkt voor zo ver ik weet. Hoeveel bewijs wil je nog hebben?

Terug naar “Archief”