sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 05 jun 2008 15:32

Ansje schreef:
CaptainCaveman schreef:
Toetsenbord schreef:Dus helemaal niet zo vroeg mogelijk beginnen enz, want als je geen sex hebt, is dat in het geheel niet in strijd met Gods Woord. God kan zichzelf niet tegenspreken, dus kan het zijn bedoeling niet geweest zijn dat je zwanger raakt.
Als ik net getrouwd ben / samen ben gaan wonen lijkt het me toch lastig worden om geen sex te hebben, om eerlijk te zijn. Vandaar dus de voorbehoedsmiddelen. :)

Of gewoon trouwen/samenwonen als je klaar bent voor kinderen, maar daarover verschillen ook de meningen en is offtopic :wink:
Trouwen =/= meteen maar kinderen 'krijgen' (het lijkt hier wel een must om kinderen te 'hebben'). Er zijn genoeg redenen om wél te trouwen/samenwonen en om er toch voor te kiezen het krijgen van kinderen te laten wachten.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 05 jun 2008 15:33

CaptainCaveman schreef:
Ansje schreef:
CaptainCaveman schreef:
Toetsenbord schreef:Dus helemaal niet zo vroeg mogelijk beginnen enz, want als je geen sex hebt, is dat in het geheel niet in strijd met Gods Woord. God kan zichzelf niet tegenspreken, dus kan het zijn bedoeling niet geweest zijn dat je zwanger raakt.
Als ik net getrouwd ben / samen ben gaan wonen lijkt het me toch lastig worden om geen sex te hebben, om eerlijk te zijn. Vandaar dus de voorbehoedsmiddelen. :)

Of gewoon trouwen/samenwonen als je klaar bent voor kinderen, maar daarover verschillen ook de meningen en is offtopic :wink:
Trouwen =/= meteen maar kinderen 'krijgen' (het lijkt hier wel een must om kinderen te 'hebben'). Er zijn genoeg redenen om wél te trouwen/samenwonen en om er toch voor te kiezen het krijgen van kinderen te laten wachten.

De vraag was even of het kiezen voor wachten / geen kinderen meer krijgen / nemen Bijbels te onderbouwen is.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 jun 2008 15:36

CaptainCaveman schreef:
Ansje schreef:
CaptainCaveman schreef:

Er zijn mensen die vinden dat trouwen kinderen krijgen is... Of het verstandig is betwijfel ik. In mijn eerste huwelijk was ik ook gelijk zwanger...ik had graag gezien dat dat nog even had geduurd. Trouwen op zich is al een verandering waar je best even aan moet wennen. Niet het samen zijn, maar gewoon het huishouden naast een fulltime baan... Als je dan ook nog gelijk zwanger bent moet je daar ook weer voor gaan zorgen. Kan me best voorstellen dat mensen dat 'punt' dus even uitstellen, en mij zal je daar niet over horen :wink:

Maar goed...het topic gaat over sterilisatie!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 jun 2008 15:51

Galateia schreef:Trouwens, lieve mensen, vrouwen die geen pil slikken en regelmatig 'bang' zijn om zwanger te worden: er bestaat ook nog zoiets als het condoom 8)

Dan ben je toch van die 'angst' af? Ik snap niet waarom je dan in spanning gaat zitten. Dat lijkt me ook niet erg prettig om dan intiem te zijn met je man... als je steeds moet denken aan de kans wel of niet zwanger te worden :|

hmm uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dat ook niet 100% safe is

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jun 2008 15:54

een voorbehoedsmiddel is nooit 100% safe hoor.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jun 2008 15:56

Ach, trouwen en meteen kinderen krijgen is zo gruwelijk modern gedacht. De hele onchristelijke wereld denkt zo.
Mijn collega's zeggen dan tegen mij:' je begint zeker snel aan kinderen.'
'hoezo?'
'Omdat je nu getrouwd bent.'
Ja, dus? Ik trouw niet om de kinderen.
Dus dat is helemaal geen refo gedachte, maar juist heel modern. Je gaat gewoon eerst samen wonen, daarna trouwen en kinderen krijgen (en die laatste twee zijn altijd aan elkaar verbonden). Heel raar eigenlijk...

maargoed, ik denk over sterilisatie bijna hetzelfde als over anti conceptie, en daar is allang discussie over geweest
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jun 2008 15:59

gempa schreef:
Galateia schreef:Trouwens, lieve mensen, vrouwen die geen pil slikken en regelmatig 'bang' zijn om zwanger te worden: er bestaat ook nog zoiets als het condoom 8)

Dan ben je toch van die 'angst' af? Ik snap niet waarom je dan in spanning gaat zitten. Dat lijkt me ook niet erg prettig om dan intiem te zijn met je man... als je steeds moet denken aan de kans wel of niet zwanger te worden :|

hmm uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dat ook niet 100% safe is

Zelfs een vasectomie (sterilisatie van de man) is niet 100 % safe, althans: het kan ook mislukken... tijdens mijn stage heb ik een dergelijk dossier langs zien komen - die man had een vasectomie laten doen en zijn partner was desondanks toch zwanger van hem geraakt.

Zelf denk ik dat, zeker in de situatie van TS, een vasectomie een verstandige oplossing is/kan zijn. Als je nog zó jong bent, in feite in de kracht van je leven, het je dan al bijna te zwaar wordt.. laat staan wat er in de toekomst zal gebeuren als je nog meer kinderen krijgt (en er zouden er nog heel wat kunnen komen...) M.i. hoef je niet onnodig veel lasten op je schouders te nemen als er ook middelen zijn om -in het kader van 'met verstand bij je vrouw wonen'- te waken voor jullie (geestelijke) gezondheid.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 jun 2008 17:18

Het gaat wel heel ver om een lichaamsfunctie uit te schakelen omdat je zo nodig geen andere manier weet (?) om zwangerschap te voorkomen. Alsof er buiten sterilisatie geen andere oplossing is om de geslachtsdrift binnen de perken te houden.

Dat doe je normaliter alleen bij katten. Ik heb er slechts 1 woord voor: ranzig.

Er zijn gesnedenen die zichzelf gesnedenen hebben omwille van het koninkrijk der hemelen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jun 2008 17:22

Jort schreef:Het gaat wel heel ver om een lichaamsfunctie uit te schakelen omdat je zo nodig geen andere manier weet (?) om zwangerschap te voorkomen. Alsof er buiten sterilisatie geen andere oplossing is om de geslachtsdrift binnen de perken te houden.

Aan haar verhaal te lezen werkt geen andre methode van anti conceptie.
Geslachtsdrift vind ik wel een vreemde manier van spreken hier over.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 05 jun 2008 17:29

Jort schreef:
Dat doe je normaliter alleen bij katten. Ik heb er slechts 1 woord voor: ranzig.

Hier heb ik dan weer één woord voor, pratenalseenkipzonderkop

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 jun 2008 18:00

En ook geen greintje inlevingsvermogen in de topicstarter, hè? Sympathiek, Jort, sympathiek! :?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 05 jun 2008 18:20

Ik wil net zeggen, voor pastoraal werker of mwd'er hoef je in ieder geval nooit te solliciteren, gij dwaas. =; :shock:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jun 2008 18:22

Jort schreef:Het gaat wel heel ver om een lichaamsfunctie uit te schakelen omdat je zo nodig geen andere manier weet (?) om zwangerschap te voorkomen. Alsof er buiten sterilisatie geen andere oplossing is om de geslachtsdrift binnen de perken te houden.

Er zijn gesnedenen die zichzelf gesnedenen hebben omwille van het koninkrijk der hemelen.

ik ben erg benieuwd hoe jij (als je ook in zo'n situatie zit) hier mee zult om gaan.

*wacht rustig af*

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 18:24

Moeilijk hoor.
Zelf ben ik ook niet voor zulke heftige ingrepen.
Maar als je zelf niet met zoiets te maken hebt, is het makkelijk praten.
Uit eigen ervaring, als ik twijfel of iets wel "goed gekeurd" wordt door God of niet, dan is er toch vaak wel iets wat niet deugd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2008 18:25

De ingreep zelf is niet zo heftig hoor... of bedoel je het psychische aspect?

Terug naar “Archief”