Internetrelatie meestal snel weer uit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2008 08:54

Dus spreek je in een drukke omgeving af. En loverboys kan je op een andere manier net zo makkelijk tegenkomen als via internet. Je moet natuurlijk niet thuis afspreken als er verder niemand is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2008 09:01

cire schreef:
haring schreef:
Maar je hoort tegenwoordig van zulke gekke dingen en dat het via internet afspreken inderdaad fout gaat (verkrachting, ontvoering e.d.)

Ik vind dat raar. Zeker omdat de kans super klein is dat er wat gebeurd. Mensen gaan zich toch ook geen zorgen maken als ze in de auto stappen?

Tja, maar je doet wel je gordel om in de auto. Ik bedoel een beetje voorzichtig kan geen kwaad. Het is misschien niet handig om meteen bij iemand thuis ofzo af te spreken. Stel je voor dat de leuke knul van 17 ineens 35 blijkt te zijn en niet zo aardig...

Maar wanneer je iemand in real life tegen komt, dan loop je niet meer of minder risico dan wanneer je afspreekt via internet. Toen ik mijn man tegenkwam en hij zijn telefoonnummer gaf, wist ik niks van hem, alleen een nummer, niet eens een naam, want ik kon hem niet verstaan (het was tijdens een concert). Na 1 telefoongesprek hadden we een afspraak, maar hij had zich net zo goed als iemand anders voor kunnen doen in dat gesprek. Hij kwam me ophalen en ik stapte bij hem in de auto... wanneer hij een freak zou zijn, had hij dus alles kunnen doen wat hij maar wilde.

Moraal van het verhaal: ik denk niet dat iemand via internet ontmoeten of in het echte leven echt verschilt wat risico betreft. Op een gegeven moment - al heb je elkaar 20 keer ontmoet in een openbare gelegenheid - stap je wel of niet in, ben je wel of niet met hem alleen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 mei 2008 20:25

Galateia schreef:Maar wanneer je iemand in real life tegen komt, dan loop je niet meer of minder risico dan wanneer je afspreekt via internet. Toen ik mijn man tegenkwam en hij zijn telefoonnummer gaf, wist ik niks van hem, alleen een nummer, niet eens een naam, want ik kon hem niet verstaan (het was tijdens een concert). Na 1 telefoongesprek hadden we een afspraak, maar hij had zich net zo goed als iemand anders voor kunnen doen in dat gesprek. Hij kwam me ophalen en ik stapte bij hem in de auto... wanneer hij een freak zou zijn, had hij dus alles kunnen doen wat hij maar wilde.

Moraal van het verhaal: ik denk niet dat iemand via internet ontmoeten of in het echte leven echt verschilt wat risico betreft. Op een gegeven moment - al heb je elkaar 20 keer ontmoet in een openbare gelegenheid - stap je wel of niet in, ben je wel of niet met hem alleen.
dat is waar :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 30 mei 2008 21:45

De eerste date in een publieke plek op een middag en dus niet op een avond plannen. Dat voorkomt ook te veel alcohol waardoor je misschien verkeerde keuzes maakt.

Ik heb mijn lief op een forum gevonden. Na een paar maanden chatten hebben we op het centraal station afgesproken. Ik begon met de blunder "Wat heb je kleine polsen" :oops: En nu zijn we 7 jaar samen waarvan we 5 jaar samen wonen.

Dat is veel veel langer dan de paar voorgaande relaties bij elkaar. En die ook allemaal niet van het internet kwamen. Laat je dus niet bang maken. De leukste mensen zitten op internet... Niet dan? :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 30 mei 2008 22:14

Galateia schreef:
cire schreef:
haring schreef:
Maar je hoort tegenwoordig van zulke gekke dingen en dat het via internet afspreken inderdaad fout gaat (verkrachting, ontvoering e.d.)

Ik vind dat raar. Zeker omdat de kans super klein is dat er wat gebeurd. Mensen gaan zich toch ook geen zorgen maken als ze in de auto stappen?

Tja, maar je doet wel je gordel om in de auto. Ik bedoel een beetje voorzichtig kan geen kwaad. Het is misschien niet handig om meteen bij iemand thuis ofzo af te spreken. Stel je voor dat de leuke knul van 17 ineens 35 blijkt te zijn en niet zo aardig...

Maar wanneer je iemand in real life tegen komt, dan loop je niet meer of minder risico dan wanneer je afspreekt via internet. Toen ik mijn man tegenkwam en hij zijn telefoonnummer gaf, wist ik niks van hem, alleen een nummer, niet eens een naam, want ik kon hem niet verstaan (het was tijdens een concert). Na 1 telefoongesprek hadden we een afspraak, maar hij had zich net zo goed als iemand anders voor kunnen doen in dat gesprek. Hij kwam me ophalen en ik stapte bij hem in de auto... wanneer hij een freak zou zijn, had hij dus alles kunnen doen wat hij maar wilde.

Inderdaad.
En de kans dat iemand je op een eerste date bruut verkracht is erg klein, maar het gebeurt vaker dat geestelijke of lichamelijke mishandeling er langzamerhand insluipt, en je ook langzaam aan iemand kapot gaat. Wat dat betreft loop je altijd risico als je jezelf kwetsbaar opstelt en je openstelt voor iemand, je overgeeft. En misschien loop je nog wel het meeste risico wanneer je van iemand houdt.
Nooit aan beginnen, de liefde 8) (oké, dat gaat ook weer tever: liefde is het mooiste wat er is :) het brengt alleen ook risico's met zich mee)

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 31 mei 2008 10:48

Kom op mensen. Je leest toch niet in mijn post dat je paranoia moet worden :)

Ik heb het over de situatie dat je iemand nog nooit hebt gezien...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 31 mei 2008 13:44

De eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren) dat je afspreekt met een date via Internet of op een andere manier met iemand die je niet kent kun je ook een chaperonne meenemen. Dat kan een broer, klasgenoot, ouder of vriendin zijn dat maakt niet uit. Daar kun je een boel ellende mee voorkomen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 mei 2008 14:57

Je zou toch gek staan te kijken als je afspreekt met je date en hij/zij vervolgens met zijn/haar vader aan komt wandelen :roll: :mrgreen:
Afbeelding

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 31 mei 2008 22:07

Hmm, dat meenemen van iemand anders zie ik ook niet zo zitten...

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 01 jun 2008 19:46

Haha dat lijkt me inderdaad dramatisch.

De dag dat ik mijn internetliefde ontmoette was de meest zenuwslopende dag die ik ooit meegemaakt heb, ik heb liters gezweet, hartkloppingen gehad, suicidale gedachten. Maar inmiddels al 1 jaar en 7 maanden bij elkaar.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2008 09:51

Michael schreef:De eerste date in een publieke plek op een middag en dus niet op een avond plannen. Dat voorkomt ook te veel alcohol waardoor je misschien verkeerde keuzes maakt.

Ik heb mijn lief op een forum gevonden. Na een paar maanden chatten hebben we op het centraal station afgesproken. Ik begon met de blunder "Wat heb je kleine polsen" :oops: En nu zijn we 7 jaar samen waarvan we 5 jaar samen wonen.

Dat is veel veel langer dan de paar voorgaande relaties bij elkaar. En die ook allemaal niet van het internet kwamen. Laat je dus niet bang maken. De leukste mensen zitten op internet... Niet dan? :mrgreen:
lol :mrgreen: zeker weten!! mijn man is daar een van :wink:
Ik begon overigens met de blunder: "Tsjeee wat ben je lang!!" :shock: (2mtr precies)
Wij hebben idd ook een paar maanden gechat. Het vreemde is dat ik met 3 jongens chatte van de datingsite (christelijke datingsite) en de een vroeg na 2 weken mijn telefoonnummer (tsjonge hij wilde wel :shock: ) ik zei eerlijk: "Nee, sorry daar vind ik het nog te vroeg voor."
Toen mijn man mijn telefoonnummer vroeg zei ik: "O ja hoor alsjeblieft" :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 03 jun 2008 17:53

goshen schreef:De eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren) dat je afspreekt met een date via Internet of op een andere manier met iemand die je niet kent kun je ook een chaperonne meenemen. Dat kan een broer, klasgenoot, ouder of vriendin zijn dat maakt niet uit. Daar kun je een boel ellende mee voorkomen.

Dat lijkt me totaal niks. Een date moet met zn 2en zijn. Niks romantisch aan als er iemand anders bij is.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 03 jun 2008 18:08

kwebbel schreef:Toen mijn man mijn telefoonnummer vroeg zei ik: "O ja hoor alsjeblieft" :mrgreen:
Heh, dat had dus niets met "te vroeg" te maken ;) Maar met de juiste man zijn. Dat was volgens mij een goed moment om je gevoel te volgen.

Heh het maakt volgens mij niet uit waar je je partner vindt als het maar de juiste is!

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 03 jun 2008 18:09

haring schreef:
goshen schreef:De eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren) dat je afspreekt met een date via Internet of op een andere manier met iemand die je niet kent kun je ook een chaperonne meenemen. Dat kan een broer, klasgenoot, ouder of vriendin zijn dat maakt niet uit. Daar kun je een boel ellende mee voorkomen.

Dat lijkt me totaal niks. Een date moet met zn 2en zijn. Niks romantisch aan als er iemand anders bij is.

Het is anders ook verre van romantisch als je tijdens je eerste date bruut de bosjes in gesleurd wordt 8). Als het tenminste tegen je zin is, smaken verschillen uiteraard.

Volgens mij kun je het beste vooraf proberen iemands gangen een beetje na te gaan. Kijken of hij Hyves heeft, in welke kerk hij zit (misschien ken je er mensen) enz.

Dit lijkt me trouwens vooral voor vrouwen gelden, vandaar de mannelijke vorm. Vrouwen lijken me tot minder in staat 8).
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 03 jun 2008 18:10

Dippie schreef:Je zou toch gek staan te kijken als je afspreekt met je date en hij/zij vervolgens met zijn/haar vader aan komt wandelen :roll: :mrgreen:

Haha ja dan zou ik echt het liefst wegkruipen :P Maar als je allebei een vriend/vriendin meeneemt vind ik het nog wel kunnen. Maar toch liever gewoon samen hoor.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”