Moderator: Moderafo's
cire schreef:haring schreef:Maar je hoort tegenwoordig van zulke gekke dingen en dat het via internet afspreken inderdaad fout gaat (verkrachting, ontvoering e.d.)
Ik vind dat raar. Zeker omdat de kans super klein is dat er wat gebeurd. Mensen gaan zich toch ook geen zorgen maken als ze in de auto stappen?
Tja, maar je doet wel je gordel om in de auto. Ik bedoel een beetje voorzichtig kan geen kwaad. Het is misschien niet handig om meteen bij iemand thuis ofzo af te spreken. Stel je voor dat de leuke knul van 17 ineens 35 blijkt te zijn en niet zo aardig...
dat is waarGalateia schreef:Maar wanneer je iemand in real life tegen komt, dan loop je niet meer of minder risico dan wanneer je afspreekt via internet. Toen ik mijn man tegenkwam en hij zijn telefoonnummer gaf, wist ik niks van hem, alleen een nummer, niet eens een naam, want ik kon hem niet verstaan (het was tijdens een concert). Na 1 telefoongesprek hadden we een afspraak, maar hij had zich net zo goed als iemand anders voor kunnen doen in dat gesprek. Hij kwam me ophalen en ik stapte bij hem in de auto... wanneer hij een freak zou zijn, had hij dus alles kunnen doen wat hij maar wilde.
Moraal van het verhaal: ik denk niet dat iemand via internet ontmoeten of in het echte leven echt verschilt wat risico betreft. Op een gegeven moment - al heb je elkaar 20 keer ontmoet in een openbare gelegenheid - stap je wel of niet in, ben je wel of niet met hem alleen.
Galateia schreef:cire schreef:haring schreef:Maar je hoort tegenwoordig van zulke gekke dingen en dat het via internet afspreken inderdaad fout gaat (verkrachting, ontvoering e.d.)
Ik vind dat raar. Zeker omdat de kans super klein is dat er wat gebeurd. Mensen gaan zich toch ook geen zorgen maken als ze in de auto stappen?
Tja, maar je doet wel je gordel om in de auto. Ik bedoel een beetje voorzichtig kan geen kwaad. Het is misschien niet handig om meteen bij iemand thuis ofzo af te spreken. Stel je voor dat de leuke knul van 17 ineens 35 blijkt te zijn en niet zo aardig...
Maar wanneer je iemand in real life tegen komt, dan loop je niet meer of minder risico dan wanneer je afspreekt via internet. Toen ik mijn man tegenkwam en hij zijn telefoonnummer gaf, wist ik niks van hem, alleen een nummer, niet eens een naam, want ik kon hem niet verstaan (het was tijdens een concert). Na 1 telefoongesprek hadden we een afspraak, maar hij had zich net zo goed als iemand anders voor kunnen doen in dat gesprek. Hij kwam me ophalen en ik stapte bij hem in de auto... wanneer hij een freak zou zijn, had hij dus alles kunnen doen wat hij maar wilde.
Moraal van het verhaal: ik denk niet dat iemand via internet ontmoeten of in het echte leven echt verschilt wat risico betreft. Op een gegeven moment - al heb je elkaar 20 keer ontmoet in een openbare gelegenheid - stap je wel of niet in, ben je wel of niet met hem alleen.
lolMichael schreef:De eerste date in een publieke plek op een middag en dus niet op een avond plannen. Dat voorkomt ook te veel alcohol waardoor je misschien verkeerde keuzes maakt.
Ik heb mijn lief op een forum gevonden. Na een paar maanden chatten hebben we op het centraal station afgesproken. Ik begon met de blunder "Wat heb je kleine polsen"En nu zijn we 7 jaar samen waarvan we 5 jaar samen wonen.
Dat is veel veel langer dan de paar voorgaande relaties bij elkaar. En die ook allemaal niet van het internet kwamen. Laat je dus niet bang maken. De leukste mensen zitten op internet... Niet dan?
goshen schreef:De eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren) dat je afspreekt met een date via Internet of op een andere manier met iemand die je niet kent kun je ook een chaperonne meenemen. Dat kan een broer, klasgenoot, ouder of vriendin zijn dat maakt niet uit. Daar kun je een boel ellende mee voorkomen.
Heh, dat had dus niets met "te vroeg" te makenkwebbel schreef:Toen mijn man mijn telefoonnummer vroeg zei ik: "O ja hoor alsjeblieft"
haring schreef:goshen schreef:De eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren) dat je afspreekt met een date via Internet of op een andere manier met iemand die je niet kent kun je ook een chaperonne meenemen. Dat kan een broer, klasgenoot, ouder of vriendin zijn dat maakt niet uit. Daar kun je een boel ellende mee voorkomen.
Dat lijkt me totaal niks. Een date moet met zn 2en zijn. Niks romantisch aan als er iemand anders bij is.
Dippie schreef:Je zou toch gek staan te kijken als je afspreekt met je date en hij/zij vervolgens met zijn/haar vader aan komt wandelen![]()
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten