Man met 2 linkerhanden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 18:45

Ik denk dat opvoeding een grote rol speelt bij die huishoudelijke linkerhanden van mannen... als ze van huis uit gewend zijn dat hun moeder het hele huishouden op zich neemt en tussendoor ook nog even het brood van manlief en de kids smeert, zullen ze (deels uit gemakzucht) niet zo snel uit zichzelf iets in het huishouden doen. Dan is communiceren gewoon reuze belangrijk. Bespreken dat jullie allebei buitenshuis werken, dat het huishouden jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid is en vervolgens afspreken wie wat doet. En dan niet zeuren over de manier waarop het gebeurt, maar juist complimentjes geven voor het feit dát 't gebeurt.
Althans, zo doen wij het. We zijn nog niet getrouwd, maar als mijn vriend bij mij komt en ik ben nog bezig, biedt hij tegenwoordig al aan om te helpen: "Moet je wel zeggen wat ik kan doen" :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 apr 2008 19:06

Help..mijn schoonmoeder doet werkelijk alles voor hem. Als ie tussen de middag daar at, belde hij dat hij tosti wilde en hij kreeg het :P Dat leren we wel af dan.. 8) Mamma's mogen een beetje verwennen, vrouwen niet 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 19:12

Herkenbaar, Smurffie. En met je laatste zin ben ik het helemaal eens. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ron60

Berichtdoor Ron60 » 23 apr 2008 19:28

Dus jij bent een ster in het huishouden!
Nou dat val wel mee, maar ik ben altijd aan het opruimen. Kan slecht tegen rommel (en dat met 5 kinderen in huis). En als ik iets vertel is het ook vreselijk uitgebreid(word altijd tegen me gezegt dan).

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 09 mei 2008 14:04

Smurffie schreef:Help..mijn schoonmoeder doet werkelijk alles voor hem. Als ie tussen de middag daar at, belde hij dat hij tosti wilde en hij kreeg het :P Dat leren we wel af dan.. 8) Mamma's mogen een beetje verwennen, vrouwen niet 8)

Nou maar als vrouwen de kinderen van de man verwennen vindt ie het vaak ook al goed. Hij kan tenminste nog zo vaak naar zijn moeder gaan als hij wil :P
Stap voor stap, weer een stapje verder.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mei 2008 20:15

keessie schreef:
Smurffie schreef:Help..mijn schoonmoeder doet werkelijk alles voor hem. Als ie tussen de middag daar at, belde hij dat hij tosti wilde en hij kreeg het :P Dat leren we wel af dan.. 8) Mamma's mogen een beetje verwennen, vrouwen niet 8)

Nou maar als vrouwen de kinderen van de man verwennen vindt ie het vaak ook al goed. Hij kan tenminste nog zo vaak naar zijn moeder gaan als hij wil :P

ik verwen vlieger echt wel, als hij een tosti wil moet hij even bellen en staat het klaar hoor! Maar hij is niet zo moeilijk, al staat er regelmatig een tosti klaar zonder dat hij belt :)
Ik zit toch maar alleen te wachten, werk niet opt moment..... en hoe sneller we eten, hoe langer hij nog even rustig met sarah kan spelen oid!

Kleding opvouwen is niet moeilijk aan te leren, maar als je precies moet doen wat de ander wil, broeken op de vouw, knoopjes van het overhemd juist open/dicht.... tja dan wordt het wel ingewikkelt, vlieger doet het hier ook regelmatig niet 'goed' (naar mijn zin) als ik dan telkens commetaar ga geven doetie het helemaal niet meer, want zo zegtie dan: jij kunt/doet het tóch beter! Nou dan doe je het maar zelf! :mrgreen:

Niet iedere man kan een badkamer verbouwen, of vlieger dit kan zien we over een tijdje als het nodig is. Hij ziet het iig wel zitten, of het ook af komt...... 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2008 21:30

Mijn man zei van de week:' Ehm...ik vind het echt heel fijn dat je de was doet en dat je mijn kleding strijkt en opvouwt, maar ehm...jij hebt zo wel twee vouwen in een broek, ik maar 1 als ik hem opvouw. Kun je het niet beter doen zoals ik het doe?'
Natuurlijk verzon ik een smoes waarom het niet goed was hoe hij het deed, maar eigenlijk was zijn manier wel beter :oops: Ik kom er meer en meer achter dat ik geen echte huisvrouw ben. Laat mij maar lekker werken, en geen huishouden doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mei 2008 06:13

Mijn man heeft dus echt twee rechterhanden. Keukens, badkamers, wc's, stucen, tegelen, kozijnen vervangen, electricien spelen (maar dat is zijn oorspronkelijke beroep, dus logisch), loodgieter spelen (water, gas, maakt niet uit), tuin bestraten, auto repareren, noem maar op: hij kan het en hij doet het ook gewoon.

Verder is hij veel beter in het huishouden dan dat ik dat ben. Alleen was opvouwen en strijken doe ik meestal: van mijn kleren moet hij afblijven. Maar mijn kledingkast is dan ook het enige wat ik netjes kan houden (alles op kleur gesorteerd enzo 8)

Hij verwent me tot in de afgrond, niet normaal gewoon. Al vanaf dag 1 dat we elkaar kenden :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 mei 2008 16:01

Al gezegd dat ik links ben? ;/
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 mei 2008 17:43

hmm volgens mij gaan we ontzettend offtopic :oops:

André

Berichtdoor André » 20 mei 2008 17:45

Oke ontopic, ik ben links maar heb twee rechterhanden, ze noemen dat ook wel links-handig. 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 mei 2008 18:40

Galateia schreef:Maarre, even ontopic: mijn man heeft die kast voor me in elkaar gezet met zijn 2 rechterhanden 8)

Ach, wat zielig, is hij ongelukkig? :o 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 mei 2008 19:14

Er is in dit topic wat opgeruimd.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 20 mei 2008 23:42

Ik denk dat t wel enigzins iets te maken heeft met het willen, maar is het met vrouwen niet precies eender? Volgens mij kunnen mannen ook wel zo'n topic als dit openen... Er zijn namelijk ook zat vrouwen die 2 linkerhanden hebben.
Het ligt ook wel aan de opvoeding. Mijn broertjes moesten thuis net zo hard meehelpen als mijn zus en ik. We hebben allemaal moeten afwassen, was ophangen en opvouwen enz. Ook stoffen en stofzuigen moesten we zelf leren. Als ik naar mijn vriend kijk, hij hoeft vrijwel nix in het huishouden te doen, maar hij is om het huis weer heel handig. Al heb ik dat ook wel... Met een beetje wil, krijgt hij de was ook wel opgevouwen, dat geloof k wel. k Heb t em nog nooit zien doen, maar hij pakt altijd wel aan. En in t leger moeten ze ook de eigen kleding opvouwen en bed opmaken. Dus dat kan hij wel :wink:
Szent az Úr

Terug naar “Archief”