Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2008 12:48

Tsssk, wat een onzin zeg. Voor verpleging in de zwaardere hoek: agressieve verstandelijke beperking ofzo, geldt vermoedelijk de reclame 'geschikt/ongeschikt'. En wat te denken van bloederige situaties enzo.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 mei 2008 12:52

Smurffie schreef:Tsssk, wat een onzin zeg. Voor verpleging in de zwaardere hoek: agressieve verstandelijke beperking ofzo, geldt vermoedelijk de reclame 'geschikt/ongeschikt'. En wat te denken van bloederige situaties enzo.

Nou idd, ik ben maar wat blij met agressie incidenten dat ik mannelijke collega's heb! niet dat als we geen man in dienst hebben dat we het dan niet redden maar ze hebben toch wel iets meer kracht en overwicht enzo :wink:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 13:06

Hehe, toen ik met m'n nieuwe verzameling kettinkjes enzeau vorig jaar een paar maanden in de thuiszorg werkte, waren er geloof ik ook oude mensjes die mij "verdachten". Die eventuele gedachtes wist ik wel snel te pareren. Naderhand liepen ze allemaal met me weg omdat ik beter schoonmaakte dan hun eigen vaste schoonmaaksters.
Voor sommige vaste schoonmaaksters heb ik echt geen goed woord over, wat een smeerbende trof ik soms aan onder het bed, of matrassen die al zes jaar niet uitgeklopt waren, dat soort dingen. Bah. Passieloze creaturen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mei 2008 13:20

Rare slogan hebben ze op je werk linde.
Niet dat eht bij ons zo een goeie is: bij jij sterk genoeg voor onze zorg?

Nou... als 2 gevaarlijke verst. geh. met elkaar aan het knokken zijn dan ben je blij met de grote kerels die komen helpen. Op onze groep valt wel mee, maar de groep naast mij heeft dat veel meer effect. Als er 4 a 5 potige kerels voor ze staan dimmen ze eerder in dan als er 5 meiden staan. Al hebben ze bij beide even weinig kans dat zij aan het langtste eind trekken :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 13:22

Hehe :)

Wat trekt vrouwen eigenlijk in de softe man? Dat hij misschien onder de duim te houden is? 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 13:33

Misschien...
Maar doen sommige mannen zich ook niet juist onderdaniger voor om het idee te geven dat de vrouw iets te zeggen heeft? ;)

Ik heb juist wel eens het idee dat mannen het maar mooi makkelijk vinden dat vrouwen meer zelf regelen en mondiger zijn.

Zelf ben ik wel erg van het plannen enzo, Marnix vindt dat wel handig geloof ik want dan vergeet hij dingen minder snel haha.
Maar aan de andere kant schiet ik weer eerder in de stress, zie de sombere kant van dingen in en dan is hij echt mijn nuchtere relativerende factor.
Tsja ik vind dat je gewoon een beetje een goede balans moet hebben ofzo. Je gaat toch geen dingen echt tegen je zin doen?

Huilen, waarom zou dat een zwakte zijn? Het lijkt me vooral gezond dat het wel kan. Maar over het algemeen huilen mannen misschien iets minder snel en openlijk dan vrouwen. Ieder is daar verschillend in.

Maar Gersh, wat versta je precies onder een softe man? Een jaknikker? Iemand die alles wel best vindt? Of die zich helemaal suf heen en weer rent om het de vrouw naar de zin te maken?

Als ik naar ons kijk... we weten allebei onze mening wel te geven zegmaar ;) Toch krijg ik wel de positieve kriebels als ik na het douchen 's ochtends beneden kom en er staat een heerlijk ontbijtje klaar :D
Is dat soft? Misschien is er een grijs gebied tussen soft en romantiek.
Durven mannen er voor uit te komen dat ze romantisch zijn? Dat wordt vaak weer als soft gezien...
pobody's nerfect

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 13:36

En houden vrouwen ten alle tijde van de softe man? :P

Ik heb zo'n pagina met lezersbrieven uit de NRC in de badkamer gehangen laatst waarin allerlei hoogopgeleide vrouwen uiteindelijk toch bekennen dat een stoere man (sportschool, hard rijden, kunnen klussen etc.) hun ideaal is, ondanks dat ze bijvoorbeeld al jaren opgescheept zaten met een 'softie'.
(Ze zeggen niet dat het een verkeerde ontwikkeling is dat mannen over hun gevoelens praten enzo, maar als dat leidt tot het negeren van mannelijke kanten, blijkt die altijd luisterende en welgekapte man in the end toch niet zo boeiend te zijn)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 13:47

Tsja, smaken verschillen ;)
Hardrijders daar heb ik echt een hekel aan! Dat vind ik gewoon puberale stoerdoenerij en als het dat niet is, dan is het gewoon onverantwoordelijk gedrag. En ik hou niet van mannen die geen verantwoording op zich durven nemen.
Maar als ze net gesport hebben inderdaad... whoei ;)
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 13:54

Gershwin schreef:Wat trekt vrouwen eigenlijk in de softe man? Dat hij misschien onder de duim te houden is? 8)

Nou, daar heb ik juist een hekel aan; van die mannen die overal ja en amen op zeggen :|

Maar er is een verschil tussen een ja-knikker en een man die af en toe heerlijk romantisch is! Want dat laatste is natuurlijk wel fijn :)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 13:57

Kijk, ik geloof dat Gio me zowaar een beetje begrijpt. Dat een man begripvol is: prima. Maar mag er alsjeblieft nog een beetje macho-gedrag in stand blijven? Wat ik te vaak gezien heb (en dan gaat het, voor de duidelijkheid, juist niet over mijn eigen relatie, want wij hebben geloof ik een prima evenwicht gevonden): mannen die, zodra ze een relatie hebben, stoppen met alle dingen die ze leuk vonden en zich geheel op de relatie storten, opeens na 2 biertjes genoeg hebben, altijd om 11 uur op bed willen liggen, niet meer van voetbal houden, hun popmuziek de deur uit doen omdat mevrouw het nie vindt kunnen, kortom: een braaf en gedwee verlengstukje worden van hun vriendin.

Dat alles heeft volgens mij te maken met het in dit topic eerder genoemde idee dat de samenleving een feminisering ondergaan heeft, waarin allerlei typisch mannelijke eigenschappen opeens 'onbeschaafd' zijn.

Wat ik me dus inderdaad afvraag: is een 'nette' man eigenlijk ook nog aantrekkelijk, of alleen handig om boodschappen te laten doen en luiers te laten verschonen als je zelf even geen zin hebt?

@ Jo'tje:

- Romantisch zijn is juist heel mannelijk, dat heet hoffelijkheid en dat lijkt me een typisch mannelijke eigenschap
- De softe man: zie bovenstaand gezwam
- Huilen hoeft niet zwak te zijn, maar is ook zeker niet stoer, en het lijkt me evolutionair gezien onaantrekkelijk als een man té vaak huilt
- Mondige vrouwen zijn óók wel handig, maar het is dan juist weer leuk en romantisch als een vrouw zich eens een keer zwak voordoet en je de gelegenheid geeft de stoere man uit te hangen
- Plannende vrouwen zijn inderdaad een waardevolle aanvulling 8)

Goodbye.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 14:00

Gershwin schreef:Kijk, ik geloof dat Gio me zowaar een beetje begrijpt. Dat een man begripvol is: prima. Maar mag er alsjeblieft nog een beetje macho-gedrag in stand blijven? Wat ik te vaak gezien heb (en dan gaat het, voor de duidelijkheid, juist niet over mijn eigen relatie, want wij hebben geloof ik een prima evenwicht gevonden): mannen die, zodra ze een relatie hebben, stoppen met alle dingen die ze leuk vonden en zich geheel op de relatie storten, opeens na 2 biertjes genoeg hebben, altijd om 11 uur op bed willen liggen, niet meer van voetbal houden, hun popmuziek de deur uit doen omdat mevrouw het nie vindt kunnen, kortom: een braaf en gedwee verlengstukje worden van hun vriendin.

Dat is vréselijk! Dus ik begrijp je ook :P

Waarom zou een man ineens leuke dingen moeten opgeven? Mijn man is zijn eigen dingen in elk geval gewoon blijven doen. Net zoals ikzelf overigens.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 14:19

Limieten in dit land zijn gebaseerd op de maximale snelheid waarbij een vrouw niet al teveel brokken maakt, niet op mannen die anticiperen kunnen :P

Geintje, puberale hardrijdende mannen veroorzaken de meeste ongelukken. Erg mannelijk is dat ook niet, wel mannelijk is af en toe inzien dat je op bepaalde stukken best harder dan 80 kan zonder extra risico's - dénk ik.

@ Rosalie: wat is romantisch gedrag in jouw ogen? Deuren openhouden, stoelen aanschuiven en andere verwennerij enzo? Dat is toch ten alle tijde "mannelijk" geloof ik.
@ Gersh: op zich is het ook wel mannelijk om af en toe inderdaad niet meer dan twee bier te drinken en vroeg naar bed te gaan, omdat je je verantwoordelijkheid wil nemen je vriendin/vrouw. Maar ik snap heel goed wat je bedoelt verder.

Op zich val ik wel op mondige haaibaaitjes; een wijle her zou ik echter met iemand van de andere kunne ergens heen, zij had een fiets en ik niet maar ze weigerde dat ik haar erheen trapte (terwijl ik langer en zwaarder ben) - op zo'n manier dat ik me toen behoorlijk nutteloos en hulpeloos voelde. Nee, dat zou 'm ook nooit worden :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 14:27

Giovannino schreef:@ Rosalie: wat is romantisch gedrag in jouw ogen? Deuren openhouden, stoelen aanschuiven en andere verwennerij enzo? Dat is toch ten alle tijde "mannelijk" geloof ik.

Ja, maar de deur van de auto openhouden of zo hoeft van mij dan weer niet, dan kan ik gewoon ook wel zelf. Maar ondanks dat ik wat jij een mondige haaibaai noemt ben 8), vind ik het dus wel leuk om verwend te worden. En als manlief met een superdesuper lief gedichtenboekje thuiskomt, dan smelt ik dus :D Of me op mijn verjaardag wakker maakt door te zingen :D Of met een ontbijtje op bed komt met precies de dingetjes die ik lekker vind en waarvan ik niet wist dat ze in huis waren, dus dat-ie dat heeft gekocht voor me :D Etc :D

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 14:37

That's cute 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 15:39

Ik lees overigens net (in een officieel studieboek over depressie) dat een van de verklaringen, die wetenschappers geven voor het feit dat mannen minder vaak depressief zijn dan vrouwen, is dat mannen meer de neiging hebben om gewoon afleiding te zoeken als ze een probleem hebben, terwijl vrouwen de neiging hebben om er over te gaan piekeren. Oftewel: het is helemaal niet zo duidelijk of over je problemen kunnen praten en jezelf toestaan te huilen, wel zo gezond zijn.

Goodbye.

Terug naar “Archief”