Stukjes voor op bruiloft gezocht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 jun 2008 15:10

Wij wilde een paar stukjes, maar alleen maar korte en alleen tijdens het feest. We hebben dubbel gelegen! Wij eten graag chips en hadden ze aan elke gast gevraagd om een zak mee te nemen. Echt, we hadden niets door en toen werd er een lied gezongen met 1 zak, nog een zak enzo. Op gegeven moment stonden er 7 AHzakken vol met chipszakken voor onze neus. Tranen liepen over onze wangen. Buit: 42 grote zakken en 27 kleine (uitdeelzakjes).

Wij hebben elkaar ontmoet tijdens de wegwijsbeurs en daar heb ik gestaan als bengel. Omdat het erg warm was daagde ik die leuke jongen uit om het van mij over te nemen. En ja, dat deed hij. Nu hadden mijn ouders bij de bimbam dat bengelpak van 5-6 jaar geleden opgesnort en gingen een stukje nadoen. Echt, we wisten niet waar we kijken moesten toen bengel binnen kwam. Niet iedereen snapte het, maar het was erg bijdehand. Heel kort even iets verteld, toen deelde bengel de bimbam uit (elke gast kreeg er min. 1) en dat was het dan.

Ook kregen we van alle daggasten een tas met kleine cadeautjes. Elke dag van onze wittebroodsweken mochten we er eentje uitpakken. En nog een speciaal pakket voor op huwelijksreis. We hebben gruwelijk gelachen. Sommige dingen waren makkelijk te raden, bijvoorbeeld een afwaskwast. Ik zei tegen mijn man: zoek er maar 1tje uit, maar niet die afwaskwast want die weten we al. Hij groot pakket uitgezocht, opgegemaak en wat zat daar in? 6 afwaskwasten! :mrgreen: . En een keer dat we overtuigd waren dat er hagelslag in zat. We zaten tegen elkaar, wat komt het beste uit, melk of puur? Wij uitpakken, was het rijst :shock: .

Vond het allemaal erg leuk. Zijn dingen die maar even duren, je wordt niet erg voor schut gezet en je hebt er lang plezier van! :lol: . Nu nog zeggen we tegen bezoek: welke chips wil je? :mrgreen:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 16 jun 2008 11:41

Leuk die zakken chips! Zoiets zouden ze ook makkelijk bij ons kunnen doen, want wij krijgen ook altijd commentaar dat we teveel chips eten. (of pizza's, of snoep)

Kvind het altijd wel grappig als een bruidspaar iets van eten krijgt, dat ze ook echt vaak eten. Alleen..ik ben zelf meestal degene die zoiets vergeet mee te nemen. pas ook, moesten we een doos frikandellen meenemen...na ja, dat vergeet ik gewoon!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jun 2008 11:52

Een doos frikadellen? Dan hadden ze toch hopelijk wel een diepvries geregeld, ook op de receptielocatie?...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 16 jun 2008 13:24

Daatje123 schreef:Wij wilde een paar stukjes, maar alleen maar korte en alleen tijdens het feest. We hebben dubbel gelegen! Wij eten graag chips en hadden ze aan elke gast gevraagd om een zak mee te nemen. Echt, we hadden niets door en toen werd er een lied gezongen met 1 zak, nog een zak enzo. Op gegeven moment stonden er 7 AHzakken vol met chipszakken voor onze neus. Tranen liepen over onze wangen. Buit: 42 grote zakken en 27 kleine (uitdeelzakjes).

Nu nog zeggen we tegen bezoek: welke chips wil je? :mrgreen:

Haha zijn ze nog niet op? Hoeveel zakken nog te gaan :P ?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 16 jun 2008 15:32

Nee, zijn 28 maart getrouwd en ook al een verjaardag gehad, maar ze zijn nog niet op. Denk nog een zak of 10 te gaan? En iedereen die komt schotelen we chips voor :lol: . Toen we na de trouwdag thuis kwamen hebben we eerst een zak hartbrekers (hoe toepasselijk :roll: ) open gemaakt en samen op de bank tijdens het envelopjes tellen opgegeten.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jun 2008 18:54

Wij hebben de inhoud van de envelopjes geteld 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jun 2008 18:56

haha ja wij ook, niet dezelfde avond want ik was gesloopt... maar wel vroeg opgestaan om het te tellen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 20 jun 2008 12:37

Ben ik dan echt die enige die wel blij is als er een leuk ABC-tje wordt gedaan? :shock:
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 20 jun 2008 16:53

Waarschijnlijk.

Ik heb er nogal een hekel aan omdat het zo verschrikkelijk voorspelbaar en meestal nogal platvloers is.
Verder vraag ik me af of je, als je creativiteit niet verder strekt dan het maken van een ABC, je niet moet afvragen of het überhaupt slim is een poging in een creatieve richting te wagen.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 jun 2008 17:28

't Is bij ons in de familie altijd 'standaard' dat er stukjes worden gedaan, en dan wel met dingen van het bruidspaar er in verwerkt, bij m'n zus hebben we een heel verhaal van allerlei stunten van haar en haar man aan elkaar gebreid, en dat was echt een succes :D
Bij m'n broer hebben we wat streken van hem en zn vrouw opgeschreven en er een stukje van láten maken, maar dat was ehhh nogal saai :wink: Zal me benieuwen wat het een volgende x word ;-)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 jun 2008 18:52

Bij ons deden ze ook een ABC, maar alles behalve standaard vind ikzelf. Ze hadden echt orginele dingen bij de letters verzonnen en bij de meeste letters kregen we er ook wat bij.

Daarnaast hadden ze een woklied gemaakt (wij houden nog al van de wereldgerechten :wink: ) en kregen we een wok aangeboden met allerlei dingen om te wokken en in het refreintje was het steeds uitjes bij (mijn man scheen vroeger echt bij al zijn eten uitjes te doen, nu gelukkig niet meer :mrgreen: ) dus de zakjes met gedroogde uitjes hebben we voor het grootste gedeelte weggegeven :wink: .

Zelf hebben we weleens een film gemaakt over het bruidspaar,was echt leuk om te doen en sloeg ook echt aan, maar de ene persoon leent zich daar ook weer beter voor als het andere.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 nov 2008 15:35

Wie heeft er nog andere leuke tips om iets origineels te doen op een 50 jarige bruiloft, of om de gasten mee te laten nemen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 nov 2008 16:25

een rode roos met een wens...Heel simpel, maar het geeft een mega mooi resultaat.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 15 nov 2008 18:19

Een zakdoek (leuk verpakt/gevouwen)... oude mensen zijn vaak verkouden.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 nov 2008 18:53

Evelien schreef:een rode roos met een wens...Heel simpel, maar het geeft een mega mooi resultaat.

Leuk idee, daar kunnen we zeker wat mee.

Terug naar “Archief”