Moderator: Moderafo's
Gielah schreef:Men kan volgens mij nooit zeggen: ik ben niet bekeerd omdat G.d mij niet geroepen heeft.
Hij wil immers dat allen zich bekeren en behouden worden.
Wel kan het zijn, dat ieder op een ander moment in zijn of haar leven de stem van G.d hoort en op de uitnodiging daarin ingaat.
Daarom heb ik het zelf liever niet over ongelovigen, maar over nog-niet-gelovigen.
Er zijn er die als kind al geloven en er zijn er, die op hoge leeftijd in G.ds licht hét licht zien.
Maar niemand komt tot bekering zonder geroepen te zijn.
Gielah schreef:Van Gods kant in principe wel, want Die heeft in Christus de hele mensheid uitverkoren.
Maar wie dat niet wil aanvaarden, wordt niet gedwongen.
"The Holy Spirit is a Gentleman", en die nodigt uit, maar sleurt je niet het Koninkrijk binnen.
Overigens spreken sommige mensen van een 'krachtdadige bekering', wat het bovenstaande weer enigszins lijkt tegen te spreken.
Race406 schreef:Dus in jouw optiek kan de mens zelf kiezen voor het eeuwige leven? Dan hangt de zaligheid dus van ons mensen af..... Shocked
Dat betekend dus niet, ik kan niet, God moet het doen, dus ik wacht maar af. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het klinkt soms allemaal zo tegenstrijdig, ik heb hier zelf ook mee gezeten en sommige dingen zag ik pas achteraf.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten