Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 apr 2008 17:05

Gerdien B. schreef:net zo bizar dat protestanten en roomsen hun eigen deel hebben op een begraafplaats.

Begrijpen doe ik het niet.
Ik dacht dat dat juist wel een beetje voorbij was. :?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2008 17:06

vorig jaar zag ik het op een begraafplaats. Stond er ook wat vreemd van te kijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 apr 2008 17:10

Dat is helemaal niet zo raar. De Rooms-Katholieken worden in gewijde grond begraven, voor protestanten is dat niet nodig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 apr 2008 17:37

voor katholieken ook niet hoor :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 apr 2008 17:55

Rusland schaft ruimtetoerisme af door ruimtegebrek

Rusland en ruimtegebrek?! :shock: Dan heeft ieder land ruimtegebrek!
Maar het blijkt niet te gaan om het land zelf, maar om een ruimtestation. :-s
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 16 apr 2008 06:45

Premier Balkenende drinkt biertje in drankkeet

Premier Balkenende heeft zich gisteravond in Zwolle en
Zwartewaterland tijdens een werkbezoek laten informeren over de
problemathiek rond jongeren (crimininaliteit) en alcohol. ... Later dronk
Balkenende samen met jongeren, een wijkagent, en een jongerenwerker
een biertje in een drankkeet in de gemeente Zwartewaterland.

Uit de Stentor, wo 16 apr. 2008.

Reactie: haha het was machtig mooi in keet de blokhut
balkenende bedankt

Overgenomen van Zwartewatekrant.nl.
Zie ook bezoek Balkenende Keet de Blokhut.

In Kampen, Zwartewaterland en Staphorst zijn veel keten. Voor een deel
komt dit door de hoge consumptieprijzen in de reguliere horeca. In
Zwartewaterland en Staphorst gelden wel enkele regels voor de keten.
Zo moeten de houders ervan o.a. een certificaat hebben, en er zijn
beperkingen t.a.v. het aantal bezoekers. Niet is alles is te controleren,
in de praktijk blijkt dat ook jongeren van 14 en 15 alcohol nuttigen.

Wethouder M, en Ds. H. over Keet de Blokhut.
Laatst gewijzigd door Rolf op 16 apr 2008 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 16 apr 2008 08:01

Naaldwijk: computervredebreukEen 28-jarige man uit 's-Gravenzande is maandag door de politie aangehouden in verband met computervredebreuk.

De man zat in zijn auto met een laptop op schoot aan de Geestweg te internetten.

Hij maakte daarbij gebruik van de internetverbinding van een 45-jarige bewoner van een woning aan de Geestweg.

De bewoner deed aangifte waarop de man een proces-verbaal kreeg.
Wat is dit nou toch weer voor een onzin? Die 45-jarige kerel (zou toch volwassen genoeg moeten zijn) had óf zijn netwerk normaal moeten beveiligen óf even naar die man met z'n laptop toe moeten lopen om te vertellen dat het niet op prijs wordt gesteld. Nu wordt die 28-jarige geklist vanwege de knulligheid van een amateur die niet weet wat beveiliging is. Die 45-jarige zou een vette prent moeten krijgen! :frown:

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 16 apr 2008 08:07

goshen schreef:
Naaldwijk: computervredebreukEen 28-jarige man uit 's-Gravenzande is maandag door de politie aangehouden in verband met computervredebreuk.

De man zat in zijn auto met een laptop op schoot aan de Geestweg te internetten.

Hij maakte daarbij gebruik van de internetverbinding van een 45-jarige bewoner van een woning aan de Geestweg.

De bewoner deed aangifte waarop de man een proces-verbaal kreeg.
Wat is dit nou toch weer voor een onzin? Die 45-jarige kerel (zou toch volwassen genoeg moeten zijn) had óf zijn netwerk normaal moeten beveiligen óf even naar die man met z'n laptop toe moeten lopen om te vertellen dat het niet op prijs wordt gesteld. Nu wordt die 28-jarige geklist vanwege de knulligheid van een amateur die niet weet wat beveiliging is. Die 45-jarige zou een vette prent moeten krijgen! :frown:

Shake it, het is de wet! De rechter heeft dit heel duidelijk gemaakt een paar jaar terug.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 16 apr 2008 08:16

Speedy schreef:Shake it, het is de wet! De rechter heeft dit heel duidelijk gemaakt een paar jaar terug.
Volgens wiki (niet altijd betrouwbaar):

Voorwaarde bij computervredebreuk:
1. enige beveiliging doorbreekt, of
2. de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.

Dat is hiet niet het geval neem ik aan; bij gebruik van een normaal SSID kom je voor zover ik weet niet door de beveiliging heen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2008 09:50

Het is wel erg makkelijk om te zeggen: ''Moet je internet maar beveiligen.'' Kom nou, je betaalt er niet voor, het is niet jou eigendom, dus heb je er gewoon vanaf te blijven. Zo moeilijk is dat toch niet? Alleen had die man inderdaad best even zelf naar de auto kunnen lopen ja i.p.v. meteen aangifte te doen.
(We klagen wel over een betuttelende regering, maar bij het minste of geringste stappen we wel op de autoriteiten af) Een beetje volwassen persoon had dit best zelf kunnen oplossen en pas aangifte kunnen doen bij tegenwerking van de ander.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 apr 2008 10:15

Ik sluit me aan bij goshen, te belachelijk voor woorden.
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 16 apr 2008 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 apr 2008 10:18

Smurffie schreef:Het is wel erg makkelijk om te zeggen: ''Moet je internet maar beveiligen.'' Kom nou, je betaalt er niet voor, het is niet jou eigendom, dus heb je er gewoon vanaf te blijven. Zo moeilijk is dat toch niet?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen die hun draadloze netwerk bewust níet beveiligen zodat iedereen hier gebruik van kan maken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 apr 2008 10:19

Maar die zullen er dan ook niet over zeuren toch?
Een fiest jatten omdat ie niet op slot staat is nog steeds jatten. Het is gewoon niet van jou.
En inderdaad, die man had best zelf even naar de auto kunnen lopen.

Ik woon trouwens in een flat, heb zelf een gewone pc dus geen draadloos internet enzo, maar mijn huisgenootje hoeft met haar laptop nooit veel moeite te doen om een netwerkje te pakken te krijgen. Er zijn zóveel mensen die het slecht beveiligd hebben.
pobody's nerfect

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 16 apr 2008 10:27

Jo'tje schreef:Ik woon trouwens in een flat, heb zelf een gewone pc dus geen draadloos internet enzo, maar mijn huisgenootje hoeft met haar laptop nooit veel moeite te doen om een netwerkje te pakken te krijgen. Er zijn zóveel mensen die het slecht beveiligd hebben.
Hetzelfde geldt ook voor mijn nichtje van 11, die maakt om te MSN'en contact via een onbeveiligde wifi-verbinding in de flat achter hun huis. T zou een mooie zijn als de politie aan de deur staat. Hoe zou je huisgenoot het vinden als ze wordt opgepakt voor computervredebreuk?
Bij iedere draadloze router wordt software meegeleverd om een SSID-wachtwoord in te vullen. Als je je wifi niet beveiligd dan moet je ook niet zeuren. Ik zou trouwens iedereen met een draadloze router aanraden om er een wachtwoord in te zetten, als via jouw verbinding illegale activiteiten plaatsvinden dan kun je daarvoor aangeklaagd worden!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 apr 2008 10:31

Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”