Uitvaart enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2008 09:58

hoezo?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 10:00

lammetje schreef:hoezo?

Omdat Kwebbel dat 'schandalig' waarschijnlijk helemaal niet letterlijk bedoelt en ook wel weet hoe het werkelijk zit in het leven. Het is behoorlijk menselijk om te zeggen 'dat is echt veel te jong' of zo.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2008 10:08

ik val kwebbel er ook niet op aan, wil alleen vermelden dat we ook hier , juist op refoweb, er van bewust moeten zijn dat het Gods tijd is!

Riska

Berichtdoor Riska » 16 apr 2008 10:21

lammetje schreef:
kwebbel schreef: (...) hoewel zulke leeftijden eigenlijk schandalig jong zijn....

Wil ik toch even op reageren, die leeftijden zijn niet schandalig jong, het is onze eigen schuld! Ik heb het idee dat mensen dit soms even vergeten, de dood is gekomen door onze zondeval, God beslist wanneer iemand moet overlijden. Niks schandaligs aan, het is Zijn rechtvaardig besluit en onze eigen schuld. Het lijkt altijd erger als iemand jong is, maar zolang de persoon niet bekeerd is, blijft het even triest! Sommige jonge mensen zijn beter af waar ze nu zijn dan op deze wereld al zijn er natuurlijk wel vaak veel 'waaroms' .

zelf al eens iets in die sfeer meegemaakt?
Ik verzeker je: dan zijn er alleen maar vragen, vragen, vragen...
En dan is wat je hierboven schrijft - sorry dat ik het zeg - ronduit liefdeloos.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 10:23

lammetje schreef:ik val kwebbel er ook niet op aan, wil alleen vermelden dat we ook hier , juist op refoweb, er van bewust moeten zijn dat het Gods tijd is!

Ja. Maar de manier waarop je spreekt is zo betweterig of zo. Ik kan er niet goed de vinger op leggen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 apr 2008 10:33

Kom er maar eens mee aan bij de nabestaanden. Beetje respectloos, hoe goed ze ook weten dat het Gods tijd is.
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 apr 2008 10:33

nee ik bedoel het helemaal niet letterlijk!! Pff ik kijk eventjes niet en ik moet een pagina teruglezen :mrgreen:
Ik bedoel het niet letterlijk, wat Lalage zei over de begrafenis hakt er wel in bij, zeker ons als jonge mensen en/of gezinnen. Ik denk dat je de tijd met elkaar waardevol moet besteden!
Met het woord "schandalig" bedoel ik "verschrikkelijk", het zou eigenlijk niet mogen zo jong!!
Maar diep in je hart weet je dat God je roept als het tijd is, klinkt heel zwaarmoedig, maar je verwacht het vanuit je mensenleven niet dat het ook op zo'n jonge leeftijd gebeurt. Je leeft lekker en je houdt van elkaar, en je gaat gewoon naar school, je werk, je boodschappen, alles lijkt zo normaal..... snap je een beetje? :oops:
Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 apr 2008 10:38

Het is totaal onverwacht... Bij een begrafenis van iemand van 80 voel ik me totaal anders! Ik weet dat sommige christenen denken dat God van tevoren het aantal dagen voor iemands leven heeft bedacht. Ik kan daar niet zomaar in meegaan. Voor mij is het belangrijkste dat God hier ook verdriet van heeft. Hij lijdt met ons mee. Daar ben ik van overtuigd. Moet je je voorstellen dat je al een paar jaar verkering hebt en je vriend(in) overlijdt... vreselijk toch.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2008 10:39

ja ik heb het vaker meegemaakt! En ik blijf erbij, dat het niet goed is om te zeggen dat het schandalig jong is, of té jong! Natuurlijk is het jong, had je de persoon liever bij je gehouden.

Snap het heus wel dat je op het moment zélf als ouder bijvoorbeeld boos bent, dat hoort bij de verwerking.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 10:40

Misschien iets voor in een ander topic, maar dat van 'het is je tijd' vind ik altijd wel een lastige. Aan de ene kant denk ik dat het wel zo is, dat van een 'bestemde tijd' en zo. Maar aan de andere kant: God heeft ons een eigen wil gegeven en als wij daarmee dan beslissingen nemen die ons fataal worden, hoe zit het dan met 'je tijd'?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 apr 2008 10:40

Lalage schreef:Het is totaal onverwacht... Bij een begrafenis van iemand van 80 voel ik me totaal anders! Ik weet dat sommige christenen denken dat God van tevoren het aantal dagen voor iemands leven heeft bedacht. Ik kan daar niet zomaar in meegaan. Voor mij is het belangrijkste dat God hier ook verdriet van heeft. Hij lijdt met ons mee. Daar ben ik van overtuigd. Moet je je voorstellen dat je al een paar jaar verkering hebt en je vriend(in) overlijdt... vreselijk toch.
Het is ook vreselijk!! Mijn overgrootmoeder was 94, prachtig leven gehad dat mens, heeft via via gehoord van de Titanic, eerste en tweede Wereldoorlog overleefd, de euro meegemaakt, mooi leven gehad. Nooit ziek, altijd gewerkt, alleen een kunstheup op dr 85ste! Een griepje en vredig ingeslapen. Kijk, daar heb ik vrede mee! Maar ergens knaagt er toch een heel rot gevoel als zo iemand vroeg overlijdt... Het geeft mij een gevoel dat dat toch niet de bedoeling kon zijn ?? (menselijke gevoelens)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2008 11:09

het was van oorsprong ook niet de bedoeling, logisch dat mensen het dus ook moeilijk vinden, jong of oud.

maarja we gaan wel wat offtopic ja :o

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2008 12:00

lammetje schreef:
kwebbel schreef: (...) hoewel zulke leeftijden eigenlijk schandalig jong zijn....

Wil ik toch even op reageren, die leeftijden zijn niet schandalig jong, het is onze eigen schuld! Ik heb het idee dat mensen dit soms even vergeten, de dood is gekomen door onze zondeval, God beslist wanneer iemand moet overlijden. Niks schandaligs aan, het is Zijn rechtvaardig besluit en onze eigen schuld. Het lijkt altijd erger als iemand jong is, maar zolang de persoon niet bekeerd is, blijft het even triest! Sommige jonge mensen zijn beter af waar ze nu zijn dan op deze wereld al zijn er natuurlijk wel vaak veel 'waaroms' .

De zondeval was ook schandalig...dus zo'n bewoording (die op zich niet veel toevoegt) kan zeker wel, als we maar beseffen dat het niet Gods schuld is. Er wordt overigens gewoon bedoeld dat het veel te jong is. Misschien kunnen we dat wel beter zeggen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2008 12:11

kwebbel schreef:
Lalage schreef:Het is totaal onverwacht... Bij een begrafenis van iemand van 80 voel ik me totaal anders! Ik weet dat sommige christenen denken dat God van tevoren het aantal dagen voor iemands leven heeft bedacht. Ik kan daar niet zomaar in meegaan. Voor mij is het belangrijkste dat God hier ook verdriet van heeft. Hij lijdt met ons mee. Daar ben ik van overtuigd. Moet je je voorstellen dat je al een paar jaar verkering hebt en je vriend(in) overlijdt... vreselijk toch.
Het is ook vreselijk!! Mijn overgrootmoeder was 94, prachtig leven gehad dat mens, heeft via via gehoord van de Titanic, eerste en tweede Wereldoorlog overleefd, de euro meegemaakt, mooi leven gehad. Nooit ziek, altijd gewerkt, alleen een kunstheup op dr 85ste! Een griepje en vredig ingeslapen. Kijk, daar heb ik vrede mee! Maar ergens knaagt er toch een heel rot gevoel als zo iemand vroeg overlijdt... Het geeft mij een gevoel dat dat toch niet de bedoeling kon zijn ?? (menselijke gevoelens)

Nee hoor, dat zijn niet puur menselijke gevoelens. Zo was het niet de bedoeling. Zo schiep God de wereld niet. Daarom is ieder overlijden inderdaad iets waarbij we voelen: dit is toch niet de bedoeling? We leggen ons er hooguit wat makkelijker bij neer in zo'n situatie, omdat we weten dat er geen ontkomen aan is en als het dan toch moet gebeuren, dan maar zo.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 apr 2008 12:47

Toch vind ik het bij zelfmoord altijd erg lastig. Gods tijd? Ik denk niet dat we daar ooit over kunnen oordelen in zo'n geval.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”