Moderator: Moderafo's
lammetje schreef:kwebbel schreef: (...) hoewel zulke leeftijden eigenlijk schandalig jong zijn....
Wil ik toch even op reageren, die leeftijden zijn niet schandalig jong, het is onze eigen schuld! Ik heb het idee dat mensen dit soms even vergeten, de dood is gekomen door onze zondeval, God beslist wanneer iemand moet overlijden. Niks schandaligs aan, het is Zijn rechtvaardig besluit en onze eigen schuld. Het lijkt altijd erger als iemand jong is, maar zolang de persoon niet bekeerd is, blijft het even triest! Sommige jonge mensen zijn beter af waar ze nu zijn dan op deze wereld al zijn er natuurlijk wel vaak veel 'waaroms' .
Het is ook vreselijk!! Mijn overgrootmoeder was 94, prachtig leven gehad dat mens, heeft via via gehoord van de Titanic, eerste en tweede Wereldoorlog overleefd, de euro meegemaakt, mooi leven gehad. Nooit ziek, altijd gewerkt, alleen een kunstheup op dr 85ste! Een griepje en vredig ingeslapen. Kijk, daar heb ik vrede mee! Maar ergens knaagt er toch een heel rot gevoel als zo iemand vroeg overlijdt... Het geeft mij een gevoel dat dat toch niet de bedoeling kon zijn ?? (menselijke gevoelens)Lalage schreef:Het is totaal onverwacht... Bij een begrafenis van iemand van 80 voel ik me totaal anders! Ik weet dat sommige christenen denken dat God van tevoren het aantal dagen voor iemands leven heeft bedacht. Ik kan daar niet zomaar in meegaan. Voor mij is het belangrijkste dat God hier ook verdriet van heeft. Hij lijdt met ons mee. Daar ben ik van overtuigd. Moet je je voorstellen dat je al een paar jaar verkering hebt en je vriend(in) overlijdt... vreselijk toch.
lammetje schreef:kwebbel schreef: (...) hoewel zulke leeftijden eigenlijk schandalig jong zijn....
Wil ik toch even op reageren, die leeftijden zijn niet schandalig jong, het is onze eigen schuld! Ik heb het idee dat mensen dit soms even vergeten, de dood is gekomen door onze zondeval, God beslist wanneer iemand moet overlijden. Niks schandaligs aan, het is Zijn rechtvaardig besluit en onze eigen schuld. Het lijkt altijd erger als iemand jong is, maar zolang de persoon niet bekeerd is, blijft het even triest! Sommige jonge mensen zijn beter af waar ze nu zijn dan op deze wereld al zijn er natuurlijk wel vaak veel 'waaroms' .
kwebbel schreef:Het is ook vreselijk!! Mijn overgrootmoeder was 94, prachtig leven gehad dat mens, heeft via via gehoord van de Titanic, eerste en tweede Wereldoorlog overleefd, de euro meegemaakt, mooi leven gehad. Nooit ziek, altijd gewerkt, alleen een kunstheup op dr 85ste! Een griepje en vredig ingeslapen. Kijk, daar heb ik vrede mee! Maar ergens knaagt er toch een heel rot gevoel als zo iemand vroeg overlijdt... Het geeft mij een gevoel dat dat toch niet de bedoeling kon zijn ?? (menselijke gevoelens)Lalage schreef:Het is totaal onverwacht... Bij een begrafenis van iemand van 80 voel ik me totaal anders! Ik weet dat sommige christenen denken dat God van tevoren het aantal dagen voor iemands leven heeft bedacht. Ik kan daar niet zomaar in meegaan. Voor mij is het belangrijkste dat God hier ook verdriet van heeft. Hij lijdt met ons mee. Daar ben ik van overtuigd. Moet je je voorstellen dat je al een paar jaar verkering hebt en je vriend(in) overlijdt... vreselijk toch.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten