gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 feb 2008 10:04

je hoef die spetters denk ik niet eens allemaal te zien hoor met blote oog maar ik vind gewoon lekker fris dus waarom zou ik het niet doen?
En ik heb een echte man die staat bij het plassen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 feb 2008 10:11

Als je er de tijd voor hebt is het anders denk ik.
Mijn mams werkte vroeger alleen een paar avonden per week. Toen gingen de ramen elke week, de wc elke dag, de badkamer elke dag, elke dag de helft van de kamers, elke week de bedden.
Nu werkt ze 4 dagen overdag, en heeft ze er maar 1 over om te soppen, dus tja, de ramen gebeuren iets minder, en de bedden ook :) Maar niemand die het erg vind. Ik vond het heerlijk dat het niet meer zo gigantisch hygienisch was. Anders ben je steeds bang om iets vies te maken. Nu is het nog steeds blinkend schoon, maar niet TE meer. Ik vind dat prettiger :)

maar idd, als je de tijd hebt, je moet toch wat met de tijd, en dan is een wc zo gedaan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 feb 2008 10:19

een geluk ik kan heel snel goed poetsen heb een tijd lang als vakantie baantje en in de weekenden bij een schoonmaakbedrijf gewerkt hartstikke leuk maar daar ging het om goed doen en snelheid. En dat kan ik nog steeds dus kost amper iets heb mega veel tijd om leuke dingen te doen.
Ik werk maar diensten van 4 uur lang gisteren had ik er dan 2 van 4 uur maar dan heb je nog mega veel tijd over. Op een week tijd werk ik maar 1 dag 24 uur dus dan kan het schoon zijn allemaal.
Mijn ma is niet heel de dag in huishouden bezig maar die doet s ochtends de dingen die gedaan moeten worden en thats it. En bij ons thuis zie je heel goed dat er geleefd wordt maar is wel schoon. En dat wil ik zelf ook zo houden

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 10:29

Nou Liefie, ik vraag me altijd af hoe je het SNEL en GOED kunt doen, dus vertel mij dat maar eens............

en ik krijg de kriebel van dat wc verhaal van jullie want ik weet niet wanneer ik die het laatst heb schoongemaakt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 feb 2008 10:40

gewoon snel zijn maar alles wel goed meedoen ik zou niet weten hoe ik het uit moet leggen zal je denk ik gewoon moeten zien :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 10:42

*Annette* schreef:
Harm-J schreef:
*Annette* schreef:Ramen 1 keer in de 2 week en zo nodig

:shock:

Doe het gerust iedere week..... ze moeten gewoon schoon zijn. Kan er niet tegen als ze vies zijn. Heb ze vandaag voor m'n ma gezeemd, zit er morgen bijv. vogelpoep op het raam, dan begin ik weer van begin af aan :lol:.

Nou ik ga echt de ramen niet lappen als het regent etc. De ramen hier buiten zijn al 4 maanden niet gedaan! :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 10:43

snel kan goed zijn, maar te snel is vaak niet goed :)

De ramen aan de achterkant buiten zijn al erg lang niet gedaan, boven zelfs van de zomer voort laatst :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 feb 2008 10:45

Maar de ramen aan de buitenkant daar zie je pas echt de viezigheid op als de zon naar binnen schijnt. Zodra de zon schijnt ga ik ze snel weer doen. Maar achter schijnt nooit de zon naar binnen (of voor, net hoe je het bekijkt). Maar nu je het zegt...oei, die moeten nodig gedaan worden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 10:51

hier gaan we straks met de tuin aan de gang. (dan blijf je aan het ramen lappen).

Het huis hoeft voor mij geen pronkjuweel te worden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 10:55

ok, jullie je zin. De wc is gedaan. Was echt niet te zien dat het lang geleden is terwijl ik zaterdag toch wel wat volk had. Maar daar waren ook boeren bij en die piesen buiten. :mrgreen:

Mijn moeder zei: hoe doe je die hoge ramen zemen, daar kan je toch niet bij? O, dat weet ik nog niet ga ik nog wel eens bekijken, zei ik.
Oooooooooooooooooooooooow, ik dacht dat je ze pas gedaan had want ze zien er zo schoon uit. haha, we hebben al vanaf 1 november de sleutel van dit huis en sindsdien zijn ze (buiten) niet gezeemd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 10:55

Evelien schreef:Het huis hoeft voor mij geen pronkjuweel te worden.

vind ik ook! Er moet wel geleefd kunnen worden!!

Maar wij gaan binnenkort bij mensen op visite en ik ga dus savonds afspreken zodat Sarah niet mee kan. Heel erg, maar het is daar zo ontzettend vies met (honden)haren, troep en kleefgebeuren op de grond dat ik Sarah daar niet wil laten kruipen..... :oops: Regel ik liever een lieve oppas voor die avond, sarah slaapt toch (alst goed is) dan dat ik haar hondenharen laat eten en stofplukken tussen dr kleding terug vind. En dit is niet overdreven :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 10:56

*Annet* schreef:ok, jullie je zin. De wc is gedaan. Was echt niet te zien dat het lang geleden is terwijl ik zaterdag toch wel wat volk had. Maar daar waren ook boeren bij en die piesen buiten. :mrgreen:

Mijn moeder zei: hoe doe je die hoge ramen zemen, daar kan je toch niet bij? O, dat weet ik nog niet ga ik nog wel eens bekijken, zei ik.
Oooooooooooooooooooooooow, ik dacht dat je ze pas gedaan had want ze zien er zo schoon uit. haha, we hebben al vanaf 1 november de sleutel van dit huis en sindsdien zijn ze (buiten) niet gezeemd.

Als het een beetje hard regent zijn ze zo weer schoon, vooral bovenin, daar komen nog een modderspetters 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 11:14

hier de bovenramen kan ik gewoon vanuit binnen doen (ze zullen dan wel niet helemaal schoon worden, maar dan pakken we de ladden en lappen we ze wel ff 2 keer in t jaar ofzo).

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 feb 2008 11:24

Harm-J schreef:Annette, mijn ramen zijn vuil, heb je even... 8-[

Hihi, als je naast de deur woonde wil ik wel even langskomen. Maar dat zal het niet wezen, denk ik. Dus helaas :P.

pol schreef:Anette, een nieuw vak misschien "huishoud-nanny"

Hmm misschien n idee :lol:. M'n nieuwe opleiding word gewoon schoonmaak-nanny :mrgreen: :P :mrgreen:.

Lalage schreef:haha Annette, daar heb je toch een dagtaak aan. Als jij later een paar kinderen hebt, dan heb je wel wat beters te doen ;)

Tuurlijk word het n dagtaak, wil in een netjes en schoon huis leven. Enja als dr n paar kinders rondlopen..... ja dan zal ik wel anders moeten. Hoop dat dan m'n perfectionisme wat heeft afgenomen. Enja ze gaan gewoon maar spelen (in de speelkamer) kan ik poetsen :lol:. Het zal dr dan ook vast wel netjes en schoon uitzien. Maar dat is n zorg voor tegen die tijd, wil ook blijven werken..... Misschien vind ik wel nooit n kerel, heb ik alles voor m'n zelf. Hoef ik niemand anders de schuld te geven als iets vies is geworden :wink:.

Over ramenzemen. Als ik buiten de ramen zeem, doe ik daarna de ramen van binnen. Anders zie je er nog niks van :wink:.

De spetters onderaan de bril, hoeft niet altijd van het pissen te komen. Als je de toilet doorspoeld, spettert er altijd wel wat water tegen de onderkant aan.
Wat de toekomst brengen moge........

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 feb 2008 11:26

Ik zie echt het nut niet van zoveel poetsen. Misschien dat ik daarom ook een magneet in huis heb waar op staat: Het is zonde om je talenten te verspillen aan huishoudelijk werk.

Mijn ramen zijn het afgelopen jaar 2 keer gelapt: na het verven van de kozijnen en later nog is een keertje. Aan de buiten kant gaat niet lukken, want ik woon in een flat.

Zuigen doe ik regelmatig, maar niet strikt om de zoveel dagen.
De wc wanneer ik hem vies vind en de douche idem dito. Gasfornuis ligt er ook maar net aan hoe vies het is geworden en hoeveel ik gekookt heb. Stoffen heb ik een hekel aan en doe dat enkel als het echt weer moet.

Nog nooit van iemand gehoord dat het hier vies is, dus het zal allemaal wel los lopen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”