Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2007 15:30

lammetje schreef:haha ja daarom vind ik sint ook zo'n onzin voor Sarah, nu nog dan hé... ze snapt er niks van dus waarom zouden we een kado geven. Ze is bijna jarig :)

als je 7,50 per maand betaald voor een uitvaartverzekering, hoeveel wordt er dan uitgekeerd? Heb het een keertje uitgerekend, maar soms red je het daar niet eens mee.... Ligt natuurlijk wel aan welke verzerking je kiest, er zijn natuurlijk dure en goedkopere.

Gera; tis geen offtopic hoor, tgaat ook over gezin :P

maaruh... lammetje.. met sint kan je ook nuttige kadootjes geven.. als sarah bv een pyjama moe thebben pak je et in.. idem met sloffen of weet ik wat.... t gaat vaak om et kadootje!!
zowiezow die mega dure kadoos met verjaardagen niet nodig.. denk maar niet dat ze hir ooit een nitendo of ander duur computerspeelgeod krijgen!! et enige wat ze mogen is lego (is ook niet goedkoop, maar kan je jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee spelen!) of ander speelgoed in die ontwikkelingscategorie! (sorry.. categorie is verkeerd geschreven.. kweet ff niet hoe ik et moet schrijven.. me verstand zit vol met snotter :oops: )

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2007 15:57

kwebbel schreef:
Lalage schreef:Die verzekeringen vind ik maar dubieuze dingen, alleen al de manier waarop men probeert het je aan te smeren... zo'n gladjakker aan de deur. Als je het geld zelf spaart heb je er denk ik meer aan.
lol :lol: laatst hadik er een aan de deur van nuon, die wilde dat wij overstapten van eneco naar nuon... nou echt niet dus!!
En op (naturlijk.......) onze huwelijksreis werd mijn man gebeld door een bank, of wij een lening wilden afsluiten. Ik heb de telefoon overgenomen en dit tegen haar gezegd:
"Mevrouw, luistert u eens. Ten eerste heb ik u niet gevraagd om mij te bellen. Ik ben op vakantie, dus ik vind het hinderlijk dat u mij belt. Ten tweede heb ik u mijn nummer niet gegeven dus u heeft het recht niet om mij zomaar iets aan te smeren. En ten derde: alstublieft!!! GET A LIFE." Nooit meer wat van gehoord :D raar he :mrgreen:

Wij hebben via internet ons telefoonnummer laten blokkeren, nu worden we tenminste niet meer gebeld door allerlei pensioenen, kranten en zo.

Let wel op voor de zwangeren onder ons. Felicitas geeft je adressen door als je een keer mee hebt gedaan met de blijde doos ofzo.

André

Berichtdoor André » 29 dec 2007 16:19

lammetje schreef:{....}als je 7,50 per maand betaald voor een uitvaartverzekering, hoeveel wordt er dan uitgekeerd?
Ik betaal een iets te lage premie volgens de verz. agente (zeggen ze altijd trouwens) het zou iets van 10 € moeten zijn per maand. Maar van m'n ouders heb ik ook al een (deel) polis meegekregen toen ik uit huis ging. Ze vroeg of ik voor begraven of crematie ging kiezen. Dat zou dan begraven worden, dan zou dat nu € 6500,= kosten, misschien is dat ook per gemeente verschillend

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2007 16:39

pol schreef:
kwebbel schreef:
Lalage schreef:Die verzekeringen vind ik maar dubieuze dingen, alleen al de manier waarop men probeert het je aan te smeren... zo'n gladjakker aan de deur. Als je het geld zelf spaart heb je er denk ik meer aan.
lol :lol: laatst hadik er een aan de deur van nuon, die wilde dat wij overstapten van eneco naar nuon... nou echt niet dus!!
En op (naturlijk.......) onze huwelijksreis werd mijn man gebeld door een bank, of wij een lening wilden afsluiten. Ik heb de telefoon overgenomen en dit tegen haar gezegd:
"Mevrouw, luistert u eens. Ten eerste heb ik u niet gevraagd om mij te bellen. Ik ben op vakantie, dus ik vind het hinderlijk dat u mij belt. Ten tweede heb ik u mijn nummer niet gegeven dus u heeft het recht niet om mij zomaar iets aan te smeren. En ten derde: alstublieft!!! GET A LIFE." Nooit meer wat van gehoord :D raar he :mrgreen:

Wij hebben via internet ons telefoonnummer laten blokkeren, nu worden we tenminste niet meer gebeld door allerlei pensioenen, kranten en zo.

Let wel op voor de zwangeren onder ons. Felicitas geeft je adressen door als je een keer mee hebt gedaan met de blijde doos ofzo.

owww... polll... heb je dat internetadres ff voor mij... we worden hier gek van al die lui die tig keer op en dag bellen voor goedkoop stroom etc etc.

trouwens.. die lui komen hier ook gewoon aan de deur!! we hadden ze vanlaatst van groenestroom aan de deur.. met een verhaal wat helemaal niet klopte! k hetb et doorgegeven aan essent en die gingen ws aangifte doen..

André

Berichtdoor André » 29 dec 2007 16:44

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2007 17:29

pol schreef:
Gerdien B. schreef:Ik vind dat altijd kort door de bocht: als ik het niet meer aan kan zal God mij geen kinderen meer geven. Volgens mij hebben wij ook nog een eigen verantwoordelijkheid en moeten wij die ook daadwerkelijk zelf nemen.Het is goed om keuzes daarin in afhankelijkheid van God te maken, maar ik denk dat je deze 2 punten niet los van elkaar moet koppelen.

Helemaal mee eens. Je kan wel 10 kinderen willen, maar kan je het aan? En denk ook eens aan je portemonnee. Ik zou niet weten hoe wij elke maand 10 kinderen moeten laten eten/ kleden/school etc. Want dat kost toch een hele berg. Ben ergens benieuwd hoe die gezinnen rondkomen die bijv. 8 kinderen hebben en waarvan de vader een gewoon beroep heeft. Vaak is de moeder dan ook nog full-time thuis.

Mijn vader is gewoon docent binnen het vo (25 jaar geleden mee begonnen, ja met studie (hij had toen al 6 kinderen). Mijn moeder had twee werkadresje, om er even uit te zijn! (en om een beetje spaar geld). Mijn ouders hebben 7 kinderen kunnen voorzien van kleding etc. Mijn moeder kan (goed) naaien. Maakt behoorlijk wat kleding. En mijn ouders hadden een koop woning. Mijn vader is nogal handig (timmerde zelf een tussen wand op zolder zodat ze 3 slaapkamers hadden). Zo kun je heel wat besparen als je veel dingen zelf kunt maken!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2007 17:31

hier ook een groot gezin...

vraag rijst hier altijd op.. moe teen kind persee een eigen kamer hebben?? ik sliep met twee zusjes op een kamer.. was net plek voor drie bureaus nog... tja.. k heb er me prima onder gevoeld!

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Groot gezin

Berichtdoor Joortje » 29 dec 2007 19:39

Hier de oudste van 8 kindjes :-)

Pappa werkt fulltime, kzou niet weten wat hij verdient. Mam heeft een contract van 25% in een verpleegtehuis, dit houdt in dat ze 1à2 avonden in de week werkt en 1 weekend in de maand.
Het inkomen van pa is voor ons gezin in principe voldoende, van het salaris van ma hebben we de extra'tjes.
Aan de ene kant zeg ik wel eens dat het gezelliger zou zijn als ma niet zou werken, omdat ze er vaak ook moe en prikkelbaar door is. Aan de andere kant zijn de extra'tjes gewoon leuk (bijvoorbeeld vakantie) en ben je daar zo aan gewend dat je die niet zomaar meer wilt missen. Daarnaast kan ma haar 'uitje' ook niet missen, dus zal ze gewoon blijven werken.

We hebben het heel goed, ma is verder bijna altijd thuis, ze doet ook vrijwel het hele huishouden. Dat ik mijn eigen slaapkamer bij moet houden lijkt me niet meer dan normaal. En tja, mijn ouders kunnen mijn studie niet voor me betalen, en m'n rijbewijs, dat moet ik ook zelf bekostigen. Maar de gezelligheid van ons grote gezin zou ik daar niet voor willen inruilen! Je hebt gewoon heel veel aan elkaar!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 dec 2007 19:41

Voldoende voor een begrafenis als je niet al teveel wensen hebt...
Ik betaal voor mezelf geloof ik 3,66, dan ben ik nooit duurder uit dan als ik zelf zou gaan sparen. Misschien dat ik het er over 80 jaar uit zou hebben... ;) Daar kan ik me dan niet meer druk om maken.

Wij geven niet zoveel weg omdat we het simpelweg niet zo goed kunnen missen. Maar er gaat altijd wat in de collectezak en aan de deur ook altijd wat. Meestal ca. 1 euro ofzo. Accepgiro's soms, net hoe we er voor staan.
Alle kleine beetjes helpen he...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Groot gezin

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2007 20:05

Joortje schreef: En tja, mijn ouders kunnen mijn studie niet voor me betalen, en m'n rijbewijs, dat moet ik ook zelf bekostigen. !

waarom ook niet!! ik werkte vanaf mijn dertiende op zaterdag... lekker bijbaantje.. later werd dat meer!!
ik vind het altijd zulke onzin dat ouders de complete opleiding betalen voor hun kinderen! hier idem met eht rijbewijs!! Vanaf mijn 18e waren alle kosten voor mjizelf!! en k heb nog flink kunnen sparen ook!! tis maar wat je allemaal met je geld doet!!

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 29 dec 2007 22:07

Ik vind het ook niet erg om mijn rijbewijs en opleiding zelf te betalen hoor, en gelukkig heb (had) ik ook nog wat spaarcentjes! Maar het lukt me nu echt niet om te sparen :-( 'k Ben geen natuurtalent wat autorijden betreft, en m'n rijlessen kosten me veel geld. En een hbo-opleiding is ook niet gratis... 'k Heb wel een baantje, maar daar verdien ik het minimumloon (errug weinig, maar ik heb het er zo naar mijn zin dat ik daar wil blijven).
Je leert wel goed met je geld om gaan!
Neem mijn leven, laat het HEER,

Toegewijd zijn aan UW eer...

Maak mijn uren en mijn tijd,

Tot UW lof en dienst bereid!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 dec 2007 22:52

Ik kom uit een gezin van drie, maar ook ik heb mijn studie helemaal zelf betaald. Ik hoefde niet op m'n achttiende het huis uit, maar toen ik wel op kamers ging moest ik vanaf dat moment alles zelf betalen. Ik kreeg wel een klein beetje aanvullende beurs. Voor de stufi maakt het wel uit of je studerende broers of zussen hebt, eentje meer of minder kan zo 50 euro per maand schelen. Ik heb wel een studieschuld, vooral door het laatste jaar, omdat ik toen geen stufi meer kreeg.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 dec 2007 00:39

André schreef:Misschien ook een beetje lomp gezegd, stel je overlijd wel beiden door bijvoorbeeld een verkeersongeval. Wie mag dan de 2 x € 6500,= betalen?

Eerst word er gekeken naar de naaste familie of die wil/kan betalen...zo niet, dan wordt het in de meeste gevallen (zoals het in de volksmond genoemd wordt) een armengraf van de gemeente.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2007 10:46

Mijn ouders hebben wel mijn studie betaald, gelukkig. Maar eigenlijk betaalde de overheid mijn eerste 2 jaar. Toen kreeg ik erg veel studiefinanciering.
Mijn ouders hebben ook echt wel dingen gelaten voor onze studies, zoals het huis dat ze heel erg graag wilden, niet kopen, omdat ze dan krapper zouden komen te zitten, en een studie voor mijn broertje en zusje moeilijker zou worden om te betalen.
Mijn rijbewijs heb ik wel gewoon zelf moeten betalen. Naja, we krijgen allemaal 500 euro ervoor, de rest moeten we zelf bijleggen. Maar dat vind ik wel normaal eigenlijk.
Maar dat ze mn studie betaald hebben vind ik wel prettig, anders was ik nooit meer met de SPH begonnen. Nu moet ik maar 1 jaar zelf betalen. Als dat er meer waren, dan had ik dat nooit gedaan, en had ik nooit bereikt wat ik erg graag wil(de) bereiken. Ik vind dit ene jaar zelf betalen al vreselijk veel :?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

The Menace
Mineur
Mineur

Re: Groot gezin

Berichtdoor The Menace » 30 dec 2007 11:21

paprikameisje2 schreef:
Joortje schreef: En tja, mijn ouders kunnen mijn studie niet voor me betalen, en m'n rijbewijs, dat moet ik ook zelf bekostigen. !

waarom ook niet!! ik werkte vanaf mijn dertiende op zaterdag... lekker bijbaantje.. later werd dat meer!!
ik vind het altijd zulke onzin dat ouders de complete opleiding betalen voor hun kinderen! hier idem met eht rijbewijs!! Vanaf mijn 18e waren alle kosten voor mjizelf!! en k heb nog flink kunnen sparen ook!! tis maar wat je allemaal met je geld doet!!

Onzin...? Hoezo? Omdat het anders gaat dan bij jou?

Natuurlijk is het niet erg als je je opleiding zelf moet betalen, maar dan is het nog geen 'onzin' wanneer ouders dit graag voor de kinderen willen betalen.

En waarom al die uitroeptekens? Het lijkt wel of je constant aan het schreeuwen bent.

Terug naar “Archief”