het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 20:18

lammetje schreef:
AikonGirl schreef:Je hebt trouwens van die weggooi-zoogcompressen,
maar toch ook die je kan wassen? Waar kan je die kopen?
Of welke zijn aan te raden?

Ik had eerste normale, maar die zie je zitten als je een beetje een strak shirt of truitje aan hebt. Vond het geen gezicht dus heb lily pads gekocht:

http://www.lactatiekundigepraktijkleide ... ypadz.html

ze werken goed, heb ze via marktplaats. Alleen het plakken gaat steeds wat minder, en bij mij bleven ze snachts zonder bh niet altijd even goed zitten. maar ze werken verder prima!! Zijn niet extreem duur en je kunt ze lang blijven gebruiken, ook bij een eventueel volgend kind.

lilypadz werkten hier niet! was zonde van het geld!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 20:20

jamillah schreef:Ik vind BV geven vreselijk. Dat gelek en gestroom als het weer bijna tijd is voor het voeden.

En kan iemand mij precies vertellen waarom je een ander niet de fles kan laten geven??

Wat een gemeut en ge-ophemel allemaal. Laat ieder het lekker voor zichzelf uitmaken. Mijn kinderen sliepen heerlijk door toen ik met de fles verder ging. Heerlijk!

Sorry dat ik zo fel ben over dit onderwerp maar ik heb een tante die me vreselijk verweten heeft (en nog) dat ik na negen weken gestopt ben met BV. Ik ben een slechte en ontaarde moeder en heb niks over voor mijn kinderen.... Echt meiden die geen bv (meer) willen of kunnen geven: het is jou lijf en jou leven en je beslist zelf hoe lang je je kindje aan de tiet laat hangen. Ik heb een heerlijk vrolijk en gezond kindje en heb met de eerste veeeel te lang bv gegeven. Nooit meer zolang voor mij.

ik vind het knap van je dat je boudin zolang gevoed hebt terwijl je het vreselijk vindt!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 dec 2007 20:26

trijntjejohanna schreef:ik vind het knap van je dat je boudin zolang gevoed hebt terwijl je het vreselijk vindt!

Dankjewel, eigenlijk had ik geen keuze want hij pakte de fles niet... Daarom voor Gerlinde regelmatig gekolfde melk in een flesje en dan is de overstap naar kv wel sneller gedaan denk ik.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 20:39

jamillah schreef:
trijntjejohanna schreef:ik vind het knap van je dat je boudin zolang gevoed hebt terwijl je het vreselijk vindt!

Dankjewel, eigenlijk had ik geen keuze want hij pakte de fles niet... Daarom voor Gerlinde regelmatig gekolfde melk in een flesje en dan is de overstap naar kv wel sneller gedaan denk ik.

Respect!!! =D> =D> =D>

Milan heeft ook nooit een flesje willen drinken!! dus die heeft nooit een flesje gehad! na 11,5 maand zijn we begonnen met een beker!!

Daarom zijn we bij Matteo al eerder begonnen met het introduceren van een flesje! en hij kan nu dus uit een flesje drinken! en das wel handig!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 dec 2007 21:10

ik vind het ook knap dat sommigen hier zolang bv geeft.

en ook fijn dat jullie bv geven zonder dat een ander er ook van hoeft mee te genieten, dat zie (of niet) ik in mijn omgeving ook weleens, maar er zijn er ook een paar die eerst alles tevoorschijn halen en dan gaan voeden...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 dec 2007 23:02

Maar borstvoeding geven en werken? Dan moet je het ook afkolven en een ander geeft de fles.... dan ben je ook niet altijd bij je kindje dus wat dat betreft kan je gerust iemand anders een fles laten geven. Vlgs mij is dat geen enkel probleem hoor.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 dec 2007 08:47

pol schreef:Maar borstvoeding geven en werken? Dan moet je het ook afkolven en een ander geeft de fles.... dan ben je ook niet altijd bij je kindje dus wat dat betreft kan je gerust iemand anders een fles laten geven. Vlgs mij is dat geen enkel probleem hoor.

vaak zijn de kinderen dan al ouder!! en dan vind ik het anders dat een ander ook de fles geeft!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 dec 2007 09:15

Rosekapje: ik voed gewoon overal hoor! Probeer het zo min mogelijk zichtbaar te maken, maar ik ga niet boven voeden als er bezoek is, alleen als Sarah te overprikkelt raakt van alles om haar heen, dan ga ik in bed liggen en ziet ze niks zodat ze rustig kan drinken.
Heb dr pas nog gevoed, staand in een winkel, het was erg druk daar en de laatste winkel, maar het liep uit. Sarah was erg aan het huilen dus heb ik haar snel even 2 minuten aangelegd en toen sliep ze, ideaal 8) Ik vermoed dat de meeste mensen niet eens door hadden dat ze aan de borst zat, ze lag gewoon lekker in mn armen :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 dec 2007 09:18

pol schreef:Maar borstvoeding geven en werken? Dan moet je het ook afkolven en een ander geeft de fles.... dan ben je ook niet altijd bij je kindje dus wat dat betreft kan je gerust iemand anders een fles laten geven. Vlgs mij is dat geen enkel probleem hoor.

Als je een beetje een goede baan hebt dicht bij huis zoals ik had, dan kun je thuis voeden. Meestal is dit in de thuiszorg wel te combineren, straks niet meer want dan ga ik nachtdiensten werken maar Sarah hoeft snachts geen voeding meer gelukkig :lol:
En mn moeder of Gertjan heeft regelmatig een flesje gegeven hoor, ook als ik gewoon thuis was. En we hebben haar ook een tijdje savonds een flesje gegeven met kv zodat ze misschien beter zou slapen, alleen werkte dat negatief op dr darmen dus hadden we een huildende baby met krampjes :?

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2007 09:40

paprikameisje2 schreef:

vaak zijn de kinderen dan al ouder!! en dan vind ik het anders dat een ander ook de fles geeft!

hangt er van af.. ik kon het na twee weken niet laten om wat te gaan werken. gewoon omdat dingen op je wachten enzo..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 dec 2007 10:02

trijntjejohanna schreef:ik snap niet waar jij over valt... welke manier?? er wordt heir toch normaal gesproken met elkaar??

Dippie schreef:Ik snap ook niet echt waar Rosalie83 een probleem van maakt. Iedereen heeft hierover zijn/haar eigen mening en naar mijn inzien wordt dat gewoon door iedereen gezegd en niet op een boze manier ofzo...

Het borstvoeden werd zo'n beetje de hemel ingeprezen, en de manier waarop stoorde me. Maar misschien lag het meer aan mijzelf, sorry dan. Overigens vind ik dat er nu een stuk 'normaler' over gesproken wordt :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 dec 2007 13:41

Mijn motivatie om straks bv te gaan proberen is eigenlijk gewoon simpel: het lichaam heeft niet voor niets die mogelijkheid, en het is lekker goedkoop. Het voelt nu dus gewoon als een praktische keuze en niet zozeer emotioneel, maar misschien komt dat nog wel :wink: . Ik denk wel dat deze houding mij straks een hoop vervelende gevoelens bespaart als het niet lukt.
En ik heb met papa al afgesproken dat hij in plaats van de fles geven wel poepluiers mag verschonen, dan heeft ie ook wat leuks te doen :D .

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 dec 2007 20:24

rosalie83 schreef:
trijntjejohanna schreef:ik snap niet waar jij over valt... welke manier?? er wordt heir toch normaal gesproken met elkaar??

Dippie schreef:Ik snap ook niet echt waar Rosalie83 een probleem van maakt. Iedereen heeft hierover zijn/haar eigen mening en naar mijn inzien wordt dat gewoon door iedereen gezegd en niet op een boze manier ofzo...

Het borstvoeden werd zo'n beetje de hemel ingeprezen, en de manier waarop stoorde me. Maar misschien lag het meer aan mijzelf, sorry dan. Overigens vind ik dat er nu een stuk 'normaler' over gesproken wordt :)

er werd gewoon positief gesproken over borstvoeding!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 dec 2007 20:31

Ik merk wel in 'mijn omgeving' dat veel mensen een kind van 9 maanden te groot vinden voor de borst, vind dat best jammer want sommige praten zo dat het slecht is en je maar snel moet overstappen op flesvoeding.

Pas was Sarah een maand niet aangekomen en dat zou 'door de borstvoeding' komen, onzin want nu groeit ze wel goed. Ze was gewoon ziek geweest en had slecht gegeten door de tandjes. De borstvoeding was juist goed omdat ze tijdens het drinken geen pijn had :)

Gelukkig vind het cb het nog steeds erg goed :P

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 06 dec 2007 21:26

Onze kinderen hebben allebei borstvoeding en flesvoeding gehad. Achteraf ben ik blij dat ik het geprobeerd heb vooral ook omdat er veel mensen met astma, exceem e.d. in de familie voorkomt. Na 4 maanden ging ik steeds weer werken 16 tot 20 uur in de week. De oudste heb ik borstvoeding (borstvoering zei de oudste van 4 toen als ik borstvoeding ging geven) gegeven totdat ze 1 jaar was en de jongste 3 maanden borstvoeding. Toen ik ging werken bij de oudste gaf ik 's morgens vroeg, aan het eind van de middag en 's avonds borstvoeding en de rest flesvoeding want dan scheen je het het beste melk te krijgen behouden zeiden ze. En als je met flesvoeding gaat beginnen misschien een tip: de moeder moet even niet in de zelfde ruimte zijn want de baby schijnt de moeder te kunnen ruiken zeiden ze en dan lukt de flesvoeding niet dus gaf mijn man het meestal dan om de baby flesvoeding te leren in een andere kamer waar ik niet was en vooral als ze begonnen te huilen kreeg ik weer stuwing en dat werkt natuurlijk niet als je zelf als moeder zijnd de fles wilt geven aan je baby... En het beste is te stoppen met borstvoeding voordat je kind tandjes krijgt auauauau was het dus :idea: En bij mij kwam de borstvoeding het snelste op gang toen de jongste een half uurtje nadat ze was geboren meteen aangelegd.. Bij de oudste kon dat niet om 1 of andere reden en die kreeg pas een ochtend later en dan duurt het een behoorlijke tijd om het op gang te krijgen.. Het is inderdaad een uitkomst vooral borstvoeding want als je het kan geven dan heb je de melk altijd bij je en ik gaf het ook overal en vooral de mannelijke personen wisten precies welke borst ik het laatste had gegeven hahaha want dat vergat ik wel eens tijdens het borstvoeding geven (even boertje laten geven tussendoor daardoor vergat ik het gewoon). Zelfs wel eens in de auto borstvoeding gegeven (maar dan is het wat minder bij het afremmen van de auto want dan werden de dametjes die borstvoeding kregen een beetje boos..) of al wachtende op de trein en met een krijsend hongerig kind was dat wel handig of in een druk restaurant hadden de mensen om ons heen het niet eens in de gaten en ik ondertussen gewoon dooreten. Maar flesvoeding geven vond ik ook leuk om te doen en dat vond mijn man en de anderen ook leuker en ik zelf ook want je bent inderdaad behoorlijk gebonden bij borstvoeding. Maar ik had het er voor over.

Terug naar “Archief”